Eindelijk heb ik dan het interview met Brecht Arnaert gekeken! Ik wilde hier echt goed voor gaan zitten, aangezien ik vond dat deze man wel ruim 2 uur van mijn aandacht en tijd verdiende. Ik heb geen spijt van het uittrekken van deze tijd, hier mijn observaties:
Over het monitaire systeem (en ook voor Bitcoin!) heeft hij veel zinvolle dingen te zeggen. Vooral het feit dat hij een monitair stelsel volgens het Oostenrijkse model van Von Mises aanhangt spreekt mij zeer aan, want dit is een kapitaaleconomie i.p.v. een schuldeconomie. Zijn idee van een middeleeuwse trias politica (aristocratie, theocratie en democratie) deel ik echter niet.
Wat mij opvalt is dat hij een kei is in het analyseren van het probleem, maar m.i. niet erg sterk is in het bieden van een alternatief. Ikzelf zal nimmer een ongekozen heerser boven mij dulden (en al helemaal geen feodaal model!) en dus kom ik uit op de constitutionele republiek van de Amerikaanse Founding Fathers. Waarom heeft Brecht zich hier niet in verdiept? Het is het antwoord op alles! Wel ben ik met hem eens dat als je zwemt in het geld je enige waarde dan nog zit in het geven van geld aan goede doelen, vandaar dat filantropie ook per definitie een elitair fenomeen is. Ook maatschappelijke veranderingen komen per definitie vanuit de elite. Het waren welgestelden die 800 jaar geleden de Magna Carta opstelden om de macht van de koning te beperken, de basis voor alle moderne grondwetten. Denk ook aan een Thierry Baudet, die met zijn beweging probeert de Nederlandse republiek weer terug te krijgen.
Volgens Brecht is er nog geen miljardair opgestaan die zijn 'marginale waarde' gebruikt om sociale verandering te bewerkstelligen. Die is er wel: Donald Trump! Waarom focust hij zo op Europa en neemt hij Amerika niet mee in zijn bevindingen? De Founding Fathers constateerden dat de Europese bestuursmodellen een doodlopende weg waren en zij stichtten in de Nieuwe Wereld een volledig nieuw model, dat - mits tot in de letter toegepast en uitgevoerd - Amerika tot een gidsland kan maken voor de hele wereld. Niet voor niets proberen de satanische bloedlijnen nu al meer dan 250 jaar dit experiment in zelfbestuur van het volk te saboteren. Waarom verliest Brecht zich in failliete Europese modellen? Helaas is hij een conservatief geworden zoals Dan van The Iconoclast dat ook is geworden, wat ook de reden is dat ik niet meer met hem samenwerk. Deze conservatieve tak wil de terugkeer van de monarchie, iets wat ikzelf never-nooit zal accepteren.
Hetzelfde bespeur ik over virussen. Opnieuw is hij een kei in het analyseren van het probleem. Virussen bestaan niet, omdat ze nooit geisoleerd/gepurificeerd en gefotografeerd zijn, en bacterien zijn geen pathogenen. Helemaal raak! Maar zijn alternatieve model voor ziekte is de emotionele conflicttheorie van Dr. Hamer. Hoewel ik deze niet helemaal naar het rijk der fabelen wil verwijzen (er is zeer zeker een psychosomatische factor aanwezig in het ziekteproces) is dit geen afdoende verklaringsmodel. Brecht gaat niet in op gepatenteerde synthetische spike-eiwitten, het lijkt wel of niemand die connectie ziet behalve ik.
Na het bekijken en beluisteren van dit interview word ik eens te meer bevestigd in mijn overtuiging dat de soort gasten die mensen als Jorna. Flavio en die Weltschmertz club uitnodigen het bewustzijn van de programmamakers zelf reflecteren, nl. allemaal net niet. Desondanks wordt er veel waardevolle informatie op deze wijze verspreid, dus ze doen goed werk en het is er mij niet om te doen om ze weg te schrijven als 'gecontroleerde oppositie' a la Martin Vrijland. Nee, zo werkt het gewoon, mensen zitten op het bewustzijn waar ze zitten en we proberen allemaal de puzzelstukjes bij elkaar te leggen. Nergens wordt er echter verder op de muziek vooruitgelopen dan op dit forum, nu al een heel decennium. Misschien goed om hier maar weer eens de mogelijkheid om te doneren te benadrukken, dit kan via de PayPal-knoppen op de homepage of je kunt me mailen op mikedonkers10(at)gmail(punt)com.
Mike