Het pas wel niet in dit draadje, maar ik reageer alleen maar omdat er hierboven over dit thema geschreven is.
Deze week belde mijn supervisor van Baden-Baden op. Hij is trouwens ook een goede vriend van me. Ik vertelde hem dat ik dus nu zonder werk zit en problemen heb gehad met de leidinggevende die me zwaar gepest heeft. Weet je wat hij toen zei: "Jij hebt op de een of andere manier steeds problemen met vrouwen en zeker vrouwelijke leidinggevenden. Met mannen heb jij nooit een probleem". Dat klopt. Ook in het Schwarzwald hadden wij opeens een vrouwelijke leidinggevende voor de afdeling financiën en ook eentje voor geneeskunde. Met beiden heb ik problemen gehad. Toen viel ik opeens onder een andere afdeling en kreeg een nieuwe supervisor. Die vrouw heeft me uitgescholden dat het niet meer mooi was. Bij een andere baan in de GGZ had ik een vrouwelijke locatiemanager, die me zeer veel onrecht gedaan heeft en dus nu in mijn laatste baan de locatiemanager. Dit liep alle spuigaten uit die er maar waren. Dit gedrag in zo een extreme mate heb ik dus nog nooit meegemaakt. En het rare is dat ik niets verkeerds doe, ik ben alleen maar zeer vriendelijk/aardig/respectvol/rustig. Ik weet niet wat ze zo aan mij stoort. Ik moet misschien meer laten blijken dat ik geen doetje ben, dat ze niet met mij kunnen gaan sollen. Helaas moet ik me dan in mijn persoon toch echt wel veranderen, maar misschien is dit met 50 jaar wel nodig....
Dorothé