Ik ben ook een beginner voor wat betreft de bottenbouillon. Ik gebruikte al wel eens schenkels of mergpijpjes om soep te maken, maar dat werd dan altijd afgemaakt met bouillonblokjes. Ik vind het nog moeilijk om hem goed op smaak te krijgen. Wij zijn gewend aan hartig en ik vind het nog een uitdaging om dat zonder bouillonblokjes te realiseren. Voor het gedeelte dat ik die dag opeet doe ik er wel soepgroenten bij, of ik maak er een (knol)selderiesoep van. Gebruiken in stoofpotten is inderdaad ook een goed idee.
Verder, gelet op de duur van het proces, zou ik het liefst een grote pan maken van een liter of 5. Mijn te kleine diepvries zit echter al tjokvol en ruimte voor een grotere of een extra diepvries heb ik helaas niet. Ik heb ergens gelezen dat je die bouillon wel een paar dagen kunt bewaren, maar ik vind het niet zo'n fris idee het langer dan een etmaal buiten de diepvries te bewaren.
Kortom: ik vind het nog een beetje klungelen met die bottenbouillon, maar het is wel iets dat ik graag als basisgerecht op het programma zou willen zetten.