Tweede Kamerverkiezingen 2021

Tmb0h5tw45di9lvyjhbmlvpwij7uemq5p.jpg

We staan er mooi op, internationaal gezien.
https://www.breitbart.com/europe/2021/03/18/netherlands-changes-election-rules-mid-election-allow-rejected-postal-votes/

Ik laat even m’n gedachten de vrije loop, schiet er gerust op of corrigeer waar nodig. Natuurlijk hadden we op een overwinning gehoopt voor FvD maar de agenda van World Economic Forum gaat helaas voor en moest er gesjoemeld worden. We hebben onze stem uitgebracht in een systeem dat corrupt is en de burger niet dient. Kijk nu eens naar Amerika en zie wat er gebeurt: Trump verloor zogenaamd en doet een stap terug, heeft nu eigenlijk meer macht omdat hij het Volk achter zich heeft. We denken dat D66 / VVD heeft gewonnen maar dat is eigenlijk niet zo, FvD is qua percentage het hoogste gestegen en heeft een verdubbeling van het aantal zetels dan wat ze hadden. En bovendien het belangrijkste: Baudet heeft het Volk achter zich, kijk maar naar hoeveel mensen de filmpjes en Twitter accounts volgen die te maken hebben met FvD. Het grootste aantal volgers van D66 zijn bots. Kijk maar naar het aantal leden van FvD, hoeveel zijn dat er nu in vergelijking met andere partijen?

We denken misschien dat dit het einde is, maar het begint nu pas. Dit zegt Dave ook zo vaak in zijn reports. Waarom zijn er zoveel verschillende partijen? Niet normaal toch? Omdat we ons laten verdelen en we laten ons wijsmaken dat we tegen elkaar op moeten boksen, maar is dat echt zo? Ik volg die Superjan op Twitter vaak en ik ga mee in wat hij zegt, dat we moeten blijven verenigen, we zijn met meer.

gelukkig komen er nu ook politieagenten die opstaan, dus ook wij gaan steeds stapjes verder. ze gaan er uiteindelijk niet mee weg komen. Ik las net stuk van Martin Vrijland, is niet mijn vriend maar dit klopt wel denk ik:

SIGRID KAAG FOR PRESIDENT Het was natuurlijk zo klaar als een klontje wie deze verkiezingen zou winnen, omdat het geen verkiezingen zijn, maar mensen hun stem letterlijk in de kliko gooien. Als u nog oprecht gelooft dat er feitelijk een stem geteld wordt en dat het volk bepaalt wie er in Den Haag het toneelstuk van democratie op mogen voeren, dan bent u nog zo’n tv mind control slaaf en moet u echt een keer dat apparaat het raam uitgooien. Telkens weer verbaas ik me over de onnozelheid van mensen, waarvan velen best met een hoog IQ, die nog steeds geloven dat je stem echt bepaalt wie er in Den Haag aan de touwtjes gaan trekken. Nog verbazingwekkender is het om te moeten constateren dat men echt gelooft dat politici zelf het beleid maken en dat zij echt meningsverschillen hebben die ze echt uitvechten in discussie op de buis of in de tweede kamer. Nee, natuurlijk niet! Het is acteerwerk! Politici zijn marionetten van de echte macht en discussies zijn er slechts om de demos (het domme volk) de indruk te wekken dat er sprake is van democratie, discussie en compromissen. Laat ik u dan voor 1x voorgoed uit uw dromen helpen. Het zal even leiden tot cognitieve dissonantie en als u nog dagelijks tv kijkt of praatprogramma’s als OP1, Jinek of meer van dat soort kijkt, dan bent u waarschijnlijk gehypnotiseerd door het welbespraakte acteerwerk, maar: u wordt gefopt! Politici vervullen de rol van het kneden, vormen en afvangen van meningen in de maatschappij. U mag op ze stemmen in de valse hoop dat zij uw invloed overdragen in de politiek, zodat u eigenlijk zelf een heel klein beetje stuurt welke kant het opgaat. Wake up! Het is je reinste kolder! Big Data analyses geven overheden real time inzicht in hoe u denkt, hoe de groepspsychologie werkt, welke media u het beste beïnvloeden en welke sociale contacten online of in het echte leven een rol spelen in uw leven. Men weet precies hoe uw mening te beïnvloeden of uw smaak en voorkeur af te vangen met politieke acteurs die doen alsof ze er voor u zullen zijn. Als het toneelstuk van de schijn van verkiezingen weer voorbij is, wordt er een kabinet gevormd dat het drama van politieke formatie, touwtrekken en kamerdiscussie plus media discussie, weer voortzet. De echte macht ligt echter bij diegene die zijn handtekening onder alle wetten zet en aan wie al die politieke acteurs trouw zweren. Dat is degene bij wie ze op de trap staan na de kabinetsformatie; de man die in het midden staat die op basis van een institutioneel racistisch principe zegt te mogen regeren: bij de gratie God’s. Nu Mark Rutte het volk 3 kabinetten lang heeft mogen bestelen en voorliegen namens de kroon en gewoon uitgevoerd heeft wat moest, ter voorbereiding van de huidige neppandemie, wordt het tijd dat er een vrouw komt die het roer overneemt. De kampbeul met lieve glimlach mag worden vervangen door een vrouwelijke kampbeul die nog liever oogt en die de Klaus Schwab great reset agenda uit mag rollen. Dat gaat dan natuurlijk over diversiteit (lees ‘de LHBTI genderneutraal agenda’ en de push van transgendervoorkeurbehandeling), de verdere uitrol van verplichte vaccinatie via uitsluiting en vaccinatiepaspoort, tientallen miljarden naar de groene agenda (lees: verder afbreken oude economie) en de opbouw van een technocratisch communistisch politiek systeem met meer machtsverschuiving naar Brussel. Waarom? Omdat de gehele agenda en de hele planning al decennia vastligt en men maar één einddoel heeft: de totale grip op de massa die onderdeel moet worden van the internet of things. Mark Rutte & Co mogen waarschijnlijk cocktails gaan drinken in Brazilië met Beter Uit reizen, als dank voor het slopen van de economie en het opsluiten van het schapenvolk. Een nieuw monster achter een pokerface mag nu de volgende fase inluiden. Wat is er nou mooier dan dat we dan eindelijk een keer een vrouwelijke premier krijgen. Althans. Nou ja, dat heet dan (na de nodige ingrepen) ook vrouw tegenwoordig. Tja, het is maar wat je er van maken wilt. We krijgen monster Kaag! Ik krijg daar een aardappel in mijn keel van.

De derde kamer, zegt iemand dat wat?

Heb even op Twitter gezocht Marijan en kwam dit tegen:
?s=20

Voor wat die studenten betreft, die hoofdzakelijk D666 en Volt hebben gestemd, ik geloof dat meteen. In 2017 sprak ik studenten (toen we nog fysiek lesgaven, weet je nog wel?) en de een na de ander zei toen zijn/haar stem uit te zullen brengen op D666, want: de onderwijspartij. Never mind dat diezelfde partij werkelijk niets heeft gedaan voor die studenten. En nu staat er weer een hele lichting studenten die in hetzelfde truukje trapt. Hoe D666 toch telkens dat imago weet neer te zetten is mij een raadsel, maar studenten trappen er massaal in!

Voor wat betreft Volt, ook n.a.v. de opmerking van bastiaan dat hij nog nooit eerder van die partij had gehoord, dit is een initiatief uit de koker van Soros. Ze lieten voor het eerst van zich horen bij de afgelopen twee Europese verkiezingen maar speelden daar niet zoveel klaar. Nu hebben ze een gooi gedaan naar de Tweede Kamer en ziedaar, ze zitter er meteen met 4 zetels in.

Behalve dat dit alleen maar mogelijk is met fraude (net als die ene zetel van Bij1) kom ik weer uit op die volkomen naieve studenten. Ik heb Volt campagne zien voeren op straat hier in Nijmegen en het valt me op dat dit aalgladde, jonge mensen waren, vooral jonge betamannetjes. In feite is dit wat jonge meisjes zo aantrok in de 'meetups' van Jesse Klaver 4 jaar geleden, het is zo glad als een paling in een emmer snot en het straalt jeugdige energie uit, never mind waar ze voor staan. Zeer voorstelbaar dat studenten hierop hebben gestemd. Het verschil met 4 jaar geleden is dat ze nu 3 dagen hadden om te kunnen stemmen, 4 jaar geleden hadden ze maar 1 kans en waren ze vaak te lui om hun bed uit te komen, vandaar de hoge opkomst onder studenten deze keer.

Al met al bevestigt het mij in de opvatting dat deze generatie verloren is, geen redden meer aan. Ik besef ook dat ik als docent onderdeel uitmaak van een machine. Deze jonge mensen worden doodgegooid met klimaat, duurzaamheid, LHBTQ en meer van dat soort gif, min of meer vanaf de geboorte al. Ook zijn ze extreem verwend en hebben ze niet of nauwelijks met echte tegenslagen te maken gehad, want pappie of mammie haalt altijd wel de kastanjes uit het vuur voor ze, al is het maar uit schuldgevoel omdat papa en mama niet meer samen zijn. Gamen, Netflixen, shoppen en sporten, dat is zo'n beetje wat hen beweegt, het is volkomen nihilistisch en leeg. Reddeloos verloren!

Mike

Ik kreeg als oudere 1x spullen om per post te stemmen, daar zat een stembiljet bij.

Nadien kreeg ik ALLEEN een stembiljet opgestuurd, zonder verder commentaar.

Verspilling.

De derde was dus in het stemburo.

Dus die 2e was onnodig. Geen idee hoe dat in andere gemeenten is gegaan.

Mooi verwoord Mike! Sluit me daar volledig bij aan, 4 jaar geleden was Klaver de studenten lieveling nu is het D66 en Volt.

4 jaar geleden sprak ik toevallig een studente een paar dagen na de verkiezingen, ik vroeg wat ze had gestemd. Ze zei dat ze dat niet meer wist, ik zei "hoe kun je dat niet meer weten?!" "Het was D66 of GroenLinks" zei ze toen, "maar weet niet meer zeker." Toont aan dat de gemiddelde Nederlander nul interesse heeft in politiek maar wel gaat stemmen want 'stemrecht'.

Er zal ongetwijfeld wat fraude zijn, enkele duizenden stemmen, maar waarschijnlijk niet erg van invloed op de uitslag. De uitslag is wel wat ik verwacht had.

Weten jullie nog vorig jaar... Vóórdat mondkapjes verplicht werden in de supermarkt droeg 80-90% van de bevolking al vrijwillig een mondkapje. Dit zijn dus sowieso geen FvD stemmers. Fvd had max 10% van de stemmen (15 zetels) kunnen halen, meer zat er niet sowieso niet in denk ik.
De vaccinatie bereidheid is ook zo rond de 80-85% dat is dus waarschijnlijk een goede weergave van de werkelijkheid. Slechts 5% zijn standvastige weigeraars. Als vrijheden alleen terug kunnen worden verworven met een prikje gaan er van die 15% twijfelaars alsnog veel overstag.

Nederlanders hebben gewoon geen ruggengraat en zijn geen slechte tijden gewend. Ze zijn in zelfgenoegzaamheid in slaap gesust. Het vertrouwen in overheid is daardoor erg groot.

In een recent interview in de Leeuwarder Courant formuleerde Omtzigt het zelf als volgt: “Ik ben vier jaar voorgelogen door het kabinet dat ik heb gesteund. Ja hallo. Dat is me niet in de koude kleren gaan zitten. Er is iets in mij geknapt dat nog niet is hersteld.” Het CDA-Kamerlid gaf daarbij aan ‘diep in het rood’ te zijn beland.

https://www.hpdetijd.nl/2021-03-23/fluistercampagne-van-partijtop-tegen-labiele-omtzigt-bedreigt-stabiliteit-cda/

Zouden wij Pieter op de een of andere manier massaal kunnen steunen?

Kaarten sturen?

Forum statistieken

Onderwerpen
4.545
Leden
8.668
Nieuwste lid
Joy63
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan