Mijn man had rond zijn 18e jaar 4 verstandskiezen die geen ruimte hadden om DOOR te komen. Hij liep jaren lang te kronkelen van de pijn. Uiteindelijk zijn ze er alle vier uitgebeiteld. Zelf heb ik rond mijn 18e een mooi recht gebit in een half jaar tijd zien veranderen, schots en scheef, ook te weinig ruimte, ik kon niet eens meer bijten. Later, toen mijn zoon ongeveer 18 werd kreeg hij verstandskiezen. Zijn gebit stond kaarsrecht maar de tanden ging wel draaien, omdat ook zijn kiezen geen ruinte genoeg hadden. Ik stuurde hem toen bijtijds naar de tandarts maar die stuurde hem zonder iets te doen weer naar huis. Toen ik hem opbelde daarover zei hij: maar dan moet hij wel naar het ziekenhuis. Dus is er toen in het ziekenhuis een kies uitgehaald. Zijn gebit is mooi recht blijven staan, dus nooit spijt van gehad. Wat betreft een wortelkanaal-behandeling, als de wortel verder nog goed is kan er een mooie stifttand worden opgezet, voelt alsof het je eigen tand is en ziet er mooi uit. Als er bij mij een kies moest worden getrokken hield ik vrij lang het watje tussen mijn tanden en at uit voorzorg ,s-avonds niet of voorzichtig aan de andere kant, soep of pap, om een ontsteking te voorkomen. Ging altijd goed. Dus mijn advies, let goed op als een recht gebit begint te draaien, dan moeten ze er echt uit.