Het is definitief bewezen: ik zit in de vetverbranding. Eergisteren heb ik een Shakuti-curry gemaakt, een nieuwe specialiteit van mij. De koolhydraten in de saus waren afkomstig van groenten: broccoli, erwten, wortels, ui, prei, boontjes. Die avond puur de saus gegeten, zonder rijst erbij. Geen probleem.
Gisteren kreeg ik onverwacht bezoek en deze mensen getrakteerd op de rest van de curry (ik had nog een halve wok over). Daarom maar volkoren basmatirijst erbij klaargemaakt en geserveerd, zodat iedereen genoeg had. En ja hoor, gisteravond weer lichte indigestie door de rijstconsumptie. Zoals eerder gezegd, ik ben er klaar mee, die koolhydraten. Gistermiddag nog gebakken eieren gegegeten op geroosterd desembrood. Dat is geen probleem, maar door het roosteren 'vermoord' ik het brood, dus dan gaat het goed.
Ik heb ook totaal geen behoefte aan brood of rijst of linzen of pompoen of wat dan ook dat met zetmeel te maken heeft. Geef mij maar vet en eiwitten! En...ik val nog steeds af! Call me fat burner!
Mike 'Fat Burner' Donkers