Quote:
ik heb van die ketostix staan en was benieuwd hoe dat zat. volgens de label zit in moderate ketose - gewoon in het midden - niet te veel of weinig. maar geen stinkbek volgens mijn vriend
Dat is ook niet de bedoeling. Er is een mythe dat ketose slechte adem zou veroorzaken. Ik heb geen slechte adem en ik kan je vertellen dat ik voorheen wel vaker slechte adem had, toen ik nog niet in ketose was. Of ik wel of niet slechte adem had was afhankelijk van wat ik gegeten had. Nu dus niet meer.
Slechte adem wordt veroorzaakt door maagzuur dat omhoog komt a.g.v. gistings- en rottingsprocessen in het maagdarmkanaal door een slechte spijsvertering (meestal van eiwitten) en door verzuringsprocessen in de mond zelf (tandbederf), dus opnieuw gisting en rotting. Je ruikt bacterien, net zo goed als dat je die ruikt als je stinkend zweet hebt. Slechte adem kan ook komen door ketoacidose, een verkeerde vorm van ketose die wordt veroorzaakt door...overmatige koolhydraatconsumptie.
Opnieuw moeten we dus de WELKE-vraag stellen: WELKE ketose?
Aren’t you concerned about ketosis? I read that ketosis can damage the brain and the kidneys.
People who claim ketosis is dangerous are either misinformed or trying to scare you away from low-carb diets for some reason. (Ketosis kills! seems to be a favorite strategy among the radical vegans, so that should tell you something.)
Ketosis is often mistaken for ketoacidosis. They’re not the same. Ketoacidosis is an extreme form of ketosis that affects untreated diabetics and can lead to a dangerous pH imbalance in the blood. Ketosis simply means you have ketones in your bloodstream, since burning fat releases ketones.
Your brain, heart, and many other organs will happily use ketones for fuel. If you eat dinner at 5:30 PM and don’t eat again until morning, you probably wake up in a state of mild ketosis — which means the people warning you about the dangers of ketosis are probably in ketosis rather often.
http://www.fathead-movie.com/index.php/2011/03/03/frequently-asked-questions-again/
Quote:
nu gewoon 2x p/d trek - maar het is niet heel sterk gewoon dat ik weet dat als ik wat eet dat ik me iets energieker zal voelen, maar wanneer nodig kan ik het uitstellen zonder rillerigheid etc.
Oftewel, je kunt nu honger als honger ervaren zonder dat je bloedsuiker- en je insulinespiegel alle kanten op gaat schieten. Vroeger was dit voor mij normaal, nu zijn mijn glucose en insuline supersteady. Ik beschouw dit als de grootste gezondheidswinst die deze voeding mij heeft gegeven!
Quote:
ik weet dat mike het niets vind, maar grappig genoeg - ik ben B- volgens de theorie zou ik het beste vis, lam, eieren en zuivel kunnen eten. ik ben er niet uit of ik het goed doe met zuivel en ben er eventjes mee gestopt, maar verder klopt het wel. vandaag bijv. qua eiwitten blikje tonijn en 3 eieren op.
IEDEREEN met ELKE bloedgroep is gebaat bij een ketogeen voedingspatroon. Het is inherent aan de SOORT, niet aan subsoorten. Er bestaan ook geen speciale dieten voor bruine beren of grizzlyberen, of Afrikaanse of Aziatische olifanten, of Afrikaanse of Aziatische tijgers.
Quote:
mijn concentratie is fantastisch! ik heb heel goed onafgebroken kunnen werken.
Heerlijk toch, om goed doorvoede hersenen te hebben? Zie ook mijn artikel over hersenvoer:
http://www.leefbewust.com/themas/hersenvoer.html
Mike