De MAM ook wel de Mainstream Alternative Media is de laatste tijd een onderwerp, zie @robertjensen
@huig_plug
en @blckbxnews
Het is onverstandig om elkaar te betichten van controlled opposition wat MAM eigenlijk is.
Hieronder een fragment dat exemplarisch is voor dit fenomeen. Bij @De_NieuweWereld
bespreken @wierdduk
en @durkkooistra
mij als avatar van de radicale critici. In hun commentaar nemen ze afstand van en drijven de spot met 'complotdenkers' Ze gaan zelfs een stap verder ze nemen het mij en @fvdemocratie
persoonlijk kwalijk dat wij 'meegaan' in het verspreiden van complot theorien.
Helaas is De Nieuwe Wereld niet alleen een platform dat gelegenheid geeft maar het doet zelf actief mee aan de framing door bv het interview dat ik daar had in juni 2020 met @marliesdekkers
zelf offline te halen. Navraag bij Ad leverde niks op, geen reactie. Deze censuur gebeurde ook bij @patricksavalle
en @mc_schippers
. Het interview is nog wel hier te zien
https://videowaarheid.nl/video/marlies-dekkers-in-gesprek-met-willem-engel/
Het verschil tussen 'redelijke' en 'radicale' critici is dat 'radicalen' stellingen en feiten durven te brengen en te verdedigen voordat het is toegegeven door de MSM, ookwel oude of legacy media genoemd, en dat 'redelijke' dit pas doen NA dat het al is toegegeven. Daarmee is de MAM een beschermer van de macht het bevestigt en verdedigt kaders, frames, pseudo feiten en stellingen van de oude media die onder controle van de macht staan. Sterker nog het brengt echt afwijkende meningen, stellingen en feiten in discrediet en bestrijdt daarmee actief een groep die het structureel beter weet en in vrijwel alles gelijk had en heeft.
Je zou kunnen stellen dat het verschil tussen radicaal en redelijk 1 jaar betreft. Hoe meer ruimte radicaal krijgt hoe korter deze periode en ook hoe minder ruimte radicaal krijgt hoe langer deze periode.
De macht speelt de long-game en is niet vies van uitstellen tot een onderwerp z'n relevantie verliest, dit is naast de frontale aanval (blitzkrieg) in de informatie oorlog zelfs de meest voorkomende tactiek, waarbij in de laatste fase de bekende 'baffle them with bullshit' wordt gebruikt.
Is daarmee MAM slecht? niet direct, het is de spiegel voor de 'radicalen' de graadmeter van de deugstand, de grootte van het verzet. Als wij de MAM kunnen bewegen, bewegen wij ook de oude media omdat er altijd moet worden gereageerd bij een dreigend momentum.
Toch ben ik blij met podia als De Nieuwe Wereld en @ongehoordnedtv
want daar krijgen mensen als @john_bumblebee
en @KeesvdPijl1
wel de gelegeheid om de achterban iig kennis te laten nemen van ongecensureerde feiten.
Is er een oplossing ? Jazeker, maar die vergt aandacht, geduld en respect. Neem de omkering van Flavio Pasquino van @blckbxnews
na bijna 4 jaar kreeg ik de ruimte om mijn kant te vertellen en het bleef niet bij een losse floder: de uitzendingen met @TijsvandenBrink
waar Flavio echte journalistiek bedreef en vooral de uitzending met @naomirwolf
waarin de handschoenen uit gingen laat zien dat er verandering mogelijk is.
Ik spreek nog steeds bijna wekelijks journalisten uit de MSM, zij zijn voorlopig niet te bereiken, onze 'strijd' ligt in het overtuigen door inhoudelijke discussies en wederzijds respect dat de strategie van 'in het midden' blijven een verliezende strategie is en dat er idd radicale eerlijkheid en objectieviteit nodig is, juist in een wereld van toenemende censuur zou iedereen zich volledig moeten uitspreken, zonder het doel van kwetsen, maar met het doel van het debat voeren, want alleen debat brengt mensen samen en brengt waarheid boven.