Viruswaanzin/Viruswaarheid

Update VSN, nu lijst 30.
Over avondklok en voortgang lijst 30.
Om een videolink te creeeren heb ik FB bericht van Krispijn op Twitter geplaatst.

Ter aanvulling, wel op twitter symbool klikken om door te gaan naar twitter waar je dan de video kunt aanklikken.
(Anders kom je alsnog op facebook terecht)

Kritiek op autoritaire rechter:

https://www.telegraaf.nl/nieuws/628025801/kritiek-op-autoritaire-rechter-in-zaak-avondklok-en-bewust-opzetje-viruswaarheid-een-genante-vertoning

Mike

Vanochtend heb ik de uitzending van Op1 van afgelopen dinsdag teruggezien, de aflevering waar Willem Engel en Jeroen Pols in zaten. Erg gaaf om te zien hoe Willem Engel zijn rust en zijn fatsoen weet te behouden en toch telkens snel allerlei punten er doorheen weet te drukken.

Jeroen Pols was slechts even aan het woord en zei ook rake dingen, maar daarna was hij ineens verdwenen en bleef alleen Willem over, zonder enige uitleg. Had Pols er genoeg van? Hij zag er doodmoe uit. Zoals Morry zei in de hierboven geplaatste update, Jeroen staat er helemaal alleen voor, geen enkele advocaat of jurist die hem bijstaat en de werklast is van zijn gezicht af te lezen. Ik vermoed dat Jeroen verder geen zin meer had in al dat geneuzel aan tafel en Willem kon het verder ook prima alleen af.

Jeroen en Willem werden tegen twee 'experts' gezet, te weten Ab Osterhaus en Jan Brouwer, de 1 viroloog en de ander rechtsgeleerde. Ook Bruls keek mee via Zoom en liet nog even van zich horen en die slapjanus van een Kees van der Staaij (SGP) was er ook. Het was allemaal hetzelfde liedje: het zekere voor het onzekere nemen, de voorzieningenrechter is buiten haar boekje gegaan, bla-die-bla-die-bla. Willem kreeg nog steun van een advocaat die zich sterk maakt voor getroffenen van de COVID-maatregelen, Michael Ruperti. Een kleine Google-search leert dat hij advocaat is in MILITAIR RECHT. Hij had veel uiterst rake dingen te vertellen en kreeg ook nog eens het laatste woord.

Ten slotte nog een valse truc van de NPO. In het openingsfilmpje zie je Willem met een bos bloemen in zijn hand (vanwege de overwinning van eerder die dag) de deur van zijn woning open doen met zijn sleutel. Ik heb het beeld even stopgezet en zie dat hij op nr. 6b woont. De straatnaam weet ik niet, maar is natuurlijk wel te achterhalen. Is dit niet regelrechte opruiing en aanzetten tot geweld door de media? Niets gaat deze lui te ver, werkelijk niets. Tijd voor tribunalen, kom maar op meneer Ruperti!

Mike

Gerard Spong, de bekende strafpleiter die er heel wat uurtjes op heeft zitten in rechtbanken en gerechtshoven, is één van de mensen die vinden dat Tan-de Sonnaville zich op abominabele wijze gedroeg. “Een gênante vertoning van de voorzitter,” zegt hij keihard tegen De Telegraaf. “Het kwam ontzettend autoritair over wat ze deed.”

Daar is natuurlijk geen woord van gelogen. Zoals Spong ook zegt wist de rechter dat de mannen van Viruswaarheid vol adrenaline en frustratie zaten. Dat was namelijk volstrekt logisch. In de ochtend wonnen ze een enorm belangrijke zaak, ze waren klaar voor een feestje, maar opeens worden ze naar het Gerechtshof geroepen omdat de staat ervoor heeft gezorgd dat er razendsnel naar wordt gekeken door het Hof. Het is nogal wiedes dat zij daar niet blij mee zijn. Als rechter dien je dat, aldus Spong, aan te voelen en er rekening mee te houden.

Uiteindelijk kan Spong dan ook alleen maar concluderen dat Tan-de Sonnaville zich als “een autoritaire rechter in een ivoren toren” gedroeg “die even pats boem zegt tegen een burger: ik laat u uit de zaal verwijderen. Ik bepaal hier de orde.” Natuurlijk is dat officieel zo, zij bepaalt inderdaad de orde. “Maar dat betekent nog niet dat je dat op deze manier en op deze buitengewoon arrogante toon communiceert.

https://www.dagelijksestandaard.nl/2021/02/advocaat-gerard-spong-veegt-de-vloer-aan-met-avondklok-rechter-een-genante-vertoning-ontzettend-autoritair/?fbclid=IwAR1Sp6TqMOwT-OP-Rr1nfB-jdKJb5xnZJNnzBzRIhKDg5q5Va1sKK8M2sSE

Metro, lees Mediahuis ontpopt zich weer als een grote framingskrant. We zien jullie wel!

Tu3q09zdvfv9wabaaw29191ps5924m7ak.jpg

Advocaat Joris de Wilde interviewt Willem Engel van Stichting Viruswaarheid over de turbulente dag waarin de uitspraak over de avondklok werd gedaan, een verzoek tot schorsing en een wraking.

Dinsdag 16 februari 2021 won Stichting Viruswaarheid de aangespannen rechtszaak over de onrechtmatigheid van de avondklok. De rechtbank oordeelde dat de avondklok per direct moest worden opgeheven. De Wet buitengewone bevoegdheden burgerlijk gezag (WBBBG) zou niet correct zijn ingezet.

Dit was de tweede rechtszaak tegen de coronamaatregelen die Stichting Viruswaarheid heeft gewonnen. Eind december oordeelde de rechter dat de verplichting van een negatieve PCR-test bij reizen naar Nederland niet goed geregeld was, waarna de regeling met spoed aangepast werd.

Het kabinet ging in hoger beroep maar dit heeft geen opschortende werking voor het opheffen van de avondklok. Het hoger beroep dient vrijdag 19 februari 2021.
De Nederlandse staat wilde echter dat de avondklok gehandhaafd zou blijven tot er een uitspraak van het hoger beroep over deze zaak is gedaan.
En heeft daarom een schorsingsincident aangevraagd wat op dezelfde middag nog voorkwam.

Jurist Jeroen Pols wilde spreken, maar mocht dat niet van de rechter en dreigde ze hem de zaal uit te zetten. Hierop wraakte Viruswaarheid de rechter omdat ze vooringenomen was.
De wrakingsverzoek werd door de wrakingskamer afgewezen.
In het spoedappel werd de uitspraak van de rechter geschorst en daardoor de avondklok van kracht.

Vrijdag vind het hoger beroep plaats met dezelfde rechter.
Ondertussen is het kabinet een spoedwet aan het voorbereiden die aan de Tweede Kamer wordt aangeboden.
https://www.cafeweltschmerz.nl/uitspraak-avondklok-joris-de-wilde-en-willem-engel/

Net in de auto op de radio dat de uitspraak in de rechtszaak is uitgesteld. Ze zijn aan het zinspelen op rellen lijkt wel. Dat zou hun mooi uit komen zo in het weekend. Hopelijk trapt niemand erin.

@Binc, kunnen ze ook weer huurlingen inzetten en er trappen altijd wel weer jonge verveelde relschoppers in. Even een oproep doen op snapchat/fuckbook en jahoor daar gaan ze.

Ja Sampjes. Dat kan zeker. En wie weet doen ze het ook als we zelf niet uit protest de straat op gaan. Dat laatste is wat ze willen. En ik hoop dat groepen zoals gele hesjes en anderen geen gehoor geven hieraan. Het is allemaal veel teveel toeval en bewuste vertraging. Met dat laatste doel ik op de rechtszaak. Ik hoorde op de radio daarstraks wat die rechter aan het uit slissen was. Nog even over nadenken en bla bla, slis slis! Denk je dat het nog uit zou maken als ze zelf groepen in zetten om te rellen? Volgens mij trapt niemand of weinigen er meer in.

Hier te horen waarom er geen besluit is genomen. Voelen zich niet in staat om een beslissing te nemen. Bewuste uitstel lijkt het wel.

https://www.nu.nl/coronavirus/6117395/volgende-week-uitspraak-in-hoger-beroep-avondklok-zeker-nog-een-week-van-kracht.html

Forum statistieken

Onderwerpen
4.538
Leden
8.662
Nieuwste lid
Magda Van Bladel
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan