Vanochtend heb ik de uitzending van Op1 van afgelopen dinsdag teruggezien, de aflevering waar Willem Engel en Jeroen Pols in zaten. Erg gaaf om te zien hoe Willem Engel zijn rust en zijn fatsoen weet te behouden en toch telkens snel allerlei punten er doorheen weet te drukken.
Jeroen Pols was slechts even aan het woord en zei ook rake dingen, maar daarna was hij ineens verdwenen en bleef alleen Willem over, zonder enige uitleg. Had Pols er genoeg van? Hij zag er doodmoe uit. Zoals Morry zei in de hierboven geplaatste update, Jeroen staat er helemaal alleen voor, geen enkele advocaat of jurist die hem bijstaat en de werklast is van zijn gezicht af te lezen. Ik vermoed dat Jeroen verder geen zin meer had in al dat geneuzel aan tafel en Willem kon het verder ook prima alleen af.
Jeroen en Willem werden tegen twee 'experts' gezet, te weten Ab Osterhaus en Jan Brouwer, de 1 viroloog en de ander rechtsgeleerde. Ook Bruls keek mee via Zoom en liet nog even van zich horen en die slapjanus van een Kees van der Staaij (SGP) was er ook. Het was allemaal hetzelfde liedje: het zekere voor het onzekere nemen, de voorzieningenrechter is buiten haar boekje gegaan, bla-die-bla-die-bla. Willem kreeg nog steun van een advocaat die zich sterk maakt voor getroffenen van de COVID-maatregelen, Michael Ruperti. Een kleine Google-search leert dat hij advocaat is in MILITAIR RECHT. Hij had veel uiterst rake dingen te vertellen en kreeg ook nog eens het laatste woord.
Ten slotte nog een valse truc van de NPO. In het openingsfilmpje zie je Willem met een bos bloemen in zijn hand (vanwege de overwinning van eerder die dag) de deur van zijn woning open doen met zijn sleutel. Ik heb het beeld even stopgezet en zie dat hij op nr. 6b woont. De straatnaam weet ik niet, maar is natuurlijk wel te achterhalen. Is dit niet regelrechte opruiing en aanzetten tot geweld door de media? Niets gaat deze lui te ver, werkelijk niets. Tijd voor tribunalen, kom maar op meneer Ruperti!
Mike