Vit. B-12

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Romagi
  • Startdatum Startdatum

Het verschil tussen methyl en adenonsyl vitamine B12​

Methylcobalamine: Een actieve vorm van vitamine B12 die direct door het lichaam kan worden gebruikt.
Adenosylcobalamine: Nog een actieve vorm van vitamine B12, essentieel voor de energieproductie in de cellen.
 
Al eerder vroeg ik hier welke suppletie geslikt wordt, en ik had veel aan de blog van bananenjam, daarvoor dank. De fulvinezuur druppels bevallen nu goed en de orgaanmixcapsules ook.

Op aanraden van een homeopaat arts ben ik SanaCore Adenosyl 3000 Vit b12 met foliumzuur gaan slikken. Vanmorgen de eerste keer ingenomen. Graag wil ik mijn mening delen: rommel. Er zit een zoetige kersensmaak aan dit kan niet goed zijn. Voelt niet natuurlijk.


Eigenlijk zou je dit ook volgens een forumlid samen met methyl moeten nemen. Maar het 'natuurlijke kersenaroma' smaakt zo ongezond dat ik het niet meer wil inemen.

De homeopaat dacht dat dit goed zou zijn tegen hooggevoeligheid (terwijl dit eigenlijk niet was waar ik voor kwam).

Eventueel hoor ik graag jullie mening.

PS: Ik heb de b12 van Essential organics normaliter, de b12 en foliumzuur, dit zijn 2 aparte potjes.
 
Smaken verschillen. sommige mensen vinden he lekker als het zoet is.
Ik koop pure Bio appeldiksap (Kruidvat) verdunnen en een glas sap maken en neem ik pillen samen met de limonade.
 
Laatst bewerkt:
Smaken verschillen. sommige mensen vinden he lekker als het zoet is.
Ik koop pure Bio appeldiksap (Kruidvat) kun ik verdunnen en een glas sap maken en neem ik jpillen samen met de limonade.
oke. Ja uiteindelijk gaat het ook om je eigen gevoel. Als ik een beetje naar voedingisgezondheid.nl kijk dan zie ik daar dat ze tegen supplementen zijn met teveel toevoegingen erin. :) En zoals Mike ook zegt je moet het eigenlijk uit je voeding halen. Dus dat lijkt me dan genoeg info voor mij. Ik laat die B12 van Sanacore even voor wat het is
 
Oke, appeldiksap wordt verdund zoveel als ik wil. Ik drink het glas ook niet leeg. Het dient alleen om een slokje te nemen met een supplement.
Ik nam voordien ook wel cocosyoghurt (zonder suiker), maakte de supl. open en roerde ze er doorheen.
Ik zit echt te kokhalzen met slikken. Misschien heeft iemand een tip?

Grote dikke suppl. knip ik in 4-en.
Jullie doelen natuurlijk op te veel suiker.
Verder gebruik ik geen suiker.
Hoewel, ...... als ik zelf appeltaart bak 1x in het jaar zit er veel suiker in het recept maar dat verminder ik.
In winkels worden veel sapjes verkocht die ik niet gebruik. jullie ook niet neem ik aan.
Momenteel de hele dag kruidenthee.

Veel suiker kan bij sommige mensen dus leiden tot darmproblemen. Maar vergeet niet dat je lichaam suiker (glucose) gewoon nodig heeft. Glucose zorgt immers voor energie om te kunnen denken en bewegen. Samen met je mond en slokdarm is het maagdarmstelsel voor een zeer belangrijk deel verantwoordelijk voor de opname van deze energie. Via het maagdarmkanaal komt suiker uiteindelijk als glucose (energie) in je bloed terecht.

Meer lezen: Wat is glucose?
 
Oke, appeldiksap wordt verdund zoveel als ik wil. Ik drink het glas ook niet leeg. Het dient alleen om een slokje te nemen met een supplement.
Ik nam voordien ook wel cocosyoghurt (zonder suiker), maakte de supl. open en roerde ze er doorheen.
Ik zit echt te kokhalzen met slikken. Misschien heeft iemand een tip?

Grote dikke suppl. knip ik in 4-en.
Jullie doelen natuurlijk op te veel suiker.
Verder gebruik ik geen suiker.
Hoewel, ...... als ik zelf appeltaart bak 1x in het jaar zit er veel suiker in het recept maar dat verminder ik.
In winkels worden veel sapjes verkocht die ik niet gebruik. jullie ook niet neem ik aan.
Momenteel de hele dag kruidenthee.
neem ze gewoon in met thee of met bottenbouillon of rauwe melk?
 
  • Leuk
Waarderingen: Surv
Oke, appeldiksap wordt verdund zoveel als ik wil. Ik drink het glas ook niet leeg. Het dient alleen om een slokje te nemen met een supplement.
Ik nam voordien ook wel cocosyoghurt (zonder suiker), maakte de supl. open en roerde ze er doorheen.
Ik zit echt te kokhalzen met slikken. Misschien heeft iemand een tip?

Grote dikke suppl. knip ik in 4-en.
Jullie doelen natuurlijk op te veel suiker.
Verder gebruik ik geen suiker.
Hoewel, ...... als ik zelf appeltaart bak 1x in het jaar zit er veel suiker in het recept maar dat verminder ik.
In winkels worden veel sapjes verkocht die ik niet gebruik. jullie ook niet neem ik aan.
Momenteel de hele dag kruidenthee.

Veel suiker kan bij sommige mensen dus leiden tot darmproblemen. Maar vergeet niet dat je lichaam suiker (glucose) gewoon nodig heeft. Glucose zorgt immers voor energie om te kunnen denken en bewegen. Samen met je mond en slokdarm is het maagdarmstelsel voor een zeer belangrijk deel verantwoordelijk voor de opname van deze energie. Via het maagdarmkanaal komt suiker uiteindelijk als glucose (energie) in je bloed terecht.

Meer lezen: Wat is glucose?
Appeldiksap bevat voornamelijk fructose.
Foute suiker warvan je snel dik wordt, je lever overbelast van kan raken, en darmproblemen kan bevorderen.
 
Oke, appeldiksap wordt verdund zoveel als ik wil. Ik drink het glas ook niet leeg. Het dient alleen om een slokje te nemen met een supplement.
Ik nam voordien ook wel cocosyoghurt (zonder suiker), maakte de supl. open en roerde ze er doorheen.
Ik zit echt te kokhalzen met slikken. Misschien heeft iemand een tip?

Grote dikke suppl. knip ik in 4-en.
Jullie doelen natuurlijk op te veel suiker.
Verder gebruik ik geen suiker.
Hoewel, ...... als ik zelf appeltaart bak 1x in het jaar zit er veel suiker in het recept maar dat verminder ik.
In winkels worden veel sapjes verkocht die ik niet gebruik. jullie ook niet neem ik aan.
Momenteel de hele dag kruidenthee.

Veel suiker kan bij sommige mensen dus leiden tot darmproblemen. Maar vergeet niet dat je lichaam suiker (glucose) gewoon nodig heeft. Glucose zorgt immers voor energie om te kunnen denken en bewegen. Samen met je mond en slokdarm is het maagdarmstelsel voor een zeer belangrijk deel verantwoordelijk voor de opname van deze energie. Via het maagdarmkanaal komt suiker uiteindelijk als glucose (energie) in je bloed terecht.

Meer lezen: Wat is glucose?
Tip ; wees geen watje, slikken
 
  • Haha
Waarderingen: Surv

Forum statistieken

Onderwerpen
4.530
Berichten
538.160
Leden
8.661
Nieuwste lid
MamavanJ
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan