Vitamine C

• Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
Het is ook een mooi product, helpt de juiste omgeving te creeëren voor de goede bacteriën in de darmwand en herstellen van lekke darm. Ik zie minder (allergische) reacties op voeding hierdoor.

Misschien ook iets voor mij? Is het echt alleen voor de darmen of doet het ook iets met maagzuur?

Ik zou hier voor jou niet direct aan denken, heb niet het idee dat je darmen je grootste probleem zijn, maar als het je een goed idee lijkt kun je het uitproberen. Het helpt wel afvalstoffen afvoeren, dus wellicht pakt het via deze omweg wel gunstig uit voor je.

Tanja,
Omdat ikzelf nog niet geheel gerust was over het supplement Restore, ben ik er iets verder naar gaan kijken. Wat me al snel opviel was dat de ingredienten lijst van het artikel waar jij naar doorverwees anders is dan in het volgende artikel uit 2015:
https://cfsremission.com/2015/12/08/restore-for-gut-health-danger-will-robinson/

Mijn kennis is onvoldoende om hier een goede analyse over te kunnen maken, dus heb ik Tony Pantalleresco gevraagd of hij hier eens naar wilde kijken.
Dit heeft hij gedaan en kwam met zijn volgende bevindingen.
Over de trace elementen maakte hij de opmerking dat in de ingredienten lijst uit het artikel van Will Robinson zirconium en nickel niet geschikt zijn voor menselijke consumptie.
Of je er iets moet achter zoeken weet ik niet, maar in de andere ingredienten lijst zijn deze elementen niet meer terug te vinden. Of ze er dan inmiddels ook zijn uitgehaald, ik durf het niet te zeggen.
Het hoofdbestanddeel is dus Lignite en mijn zorgen waren er hoofdzakelijk op gericht of dit een nano element zou kunnen zijn.
Tony is hier dus ook ingedoken en zijn conclusie was dat het hier gaat om een koolstof op micronbasis en zonder grafeen. Mijn verontrusting hierover was dus ongegrond en op zich mbt de ingredient lignite goed nieuws. Hoe deze koolstof zou kunnen reageren met in de darmen aanwezige nanodeeltjes wist hij niet zeker. Later kwam Tony toch ook nog met een aanvullende info:

‘’I sent some thing to you earlier and dug into it some more and it is basically charcoal a carbon on a micron scale so in this it is safe where I am not sure s that due to the carbon nature t may actually seal in the smart sensors with the other nano carbon or it may actually draw it out here I am not sure ---all the research I have on the carbon nano says it shreds the guts shuts down the dna and turns off the immune system
so on it's on it may assist it will all be contingent to what it mixes with’’
Tony

Hey Ben, wat geschikt van jou om erin te duiken, merci. Fijn dat het geen nano bagger is.
Altijd goed om kritisch te kijken naar producten.

@Ben, super dat je je erin hebt verdiept. Thanks.

Mijn oorpijn gaat af en aan. Met olijfolie gaat het nog het best. Maar sowieso iets druppelen in het oor geeft druk en dat is niet fijn. Volgens de huisarts moet ik echt de sofradex gebruiken en dat geeft inderdaad pijn zei ze. Maar dan moet ik maar 4 x per dag 2 paracetemol er bij slikken.
Ongelofelijk dat ze dit adviseren. Het medicijn geeft pijn en daardoor maar paracetamol erbij.
Ik vroeg of ze niet wat anders hadden maar dat was er niet.

Maar het is lastig. De oorpijn zit er wel en straalt uit naar mijn gezicht. Ik vraag me af of het echt over gaat als ik er gewoon niets aan doe. Alleen af en toe olijfolie erin. Of zou kokosolie beter zijn?

Ik ben mijn vitamine C inname aan het verhogen, en heb op "Voeding is gezondheid" gelezen dat voor mensen met autisme vitamine C belangrijk kan zijn. Ik heb niet perse autisme, maar ik heb zo m'n trekjes zoals het koppie die soms beetje vol kan zitten...

Ik heb een tijdje terug een grote pot ascorbinezuur bij iHerb gekocht, en ik voeg dagelijks een theelepel ervan bij mijn ochtendshake. Mijn ochtendshake (die ik een half uur voor mijn ontbijt inneem) bestaat uit water met chlorella, spirulina, MSM poeder, camu camu poeder, sole, en soms ook rhodiola rosea poeder, en tegenwoordig dus ook de ascorbinezuur.
En ik heb een pot met ascorbinezuur en palmolie half om half gemengd, waarvan ik dagelijks na de shake een theelepel van neem en soms ook voor het avondeten. Tijdens de maaltijden neem ik ook een vitamine C capsule met Indiase kruisbesextract.

Dus ik probeer zowel een in vetoplosbare vitamine C te nemen die naar de hersenen gaat en daarnaast een in wateroplosbare manier. En nou vroeg ik me af op hoe vaak het aan te raden is om de ascorbine-palmolie in te nemen en hoeveel? En ook hoeveel en hoevaak is het nodig om vitamine C in water tot je te nemen?

Ik heb het hele vitamine C topic al hier en daar doorgespit, maar ben er nog niet echt wijzer op geworden, dus als iemand tips voor mij heeft hoor ik het graag!

Kevin

Ik ben mijn vitamine C inname aan het verhogen, en heb op "Voeding is gezondheid" gelezen dat voor mensen met autisme vitamine C belangrijk kan zijn. Ik heb niet perse autisme, maar ik heb zo m'n trekjes zoals het koppie die soms beetje vol kan zitten enzo...

Ik heb een tijdje terug een grote pot ascorbinezuur bij iHerb gekocht, en ik voeg dagelijks een theelepel ervan bij mijn ochtendshake. Mijn ochtendshake (die ik een half uur voor mijn ontbijt inneem) bestaat uit water met chlorella, spirulina, MSM poeder, camu camu poeder, sole, en soms ook rhodiola rosea poeder, en tegenwoordig dus ook de ascorbinezuur.
En ik heb een pot met ascorbinezuur en palmolie half om half gemengd, waarvan ik dagelijks na de shake een theelepel van neem en soms ook voor het avondeten. Tijdens de maaltijden neem ik ook een vitamine C capsule met Indiase kruisbesextract.

Dus ik probeer zowel een in vetoplosbare vitamine C te nemen die naar de hersenen gaat en daarnaast een in wateroplosbare manier. En nou vroeg ik me af op hoe vaak het aan te raden is om de ascorbine-palmolie in te nemen en hoeveel? En ook hoeveel en hoevaak is het nodig om vitamine C in water tot je te nemen?

Ik heb het hele vitamine C topic al hier en daar doorgespit, maar ben er nog niet echt wijzer op geworden, dus als iemand tips voor mij heeft hoor ik het graag!

Kevin

Vraag ik mij ook af Kevin.

Ik ben sinds 2 weken begonnen met ascobinezuur in water (die Tony adviseerde) en sindsdien heb ik mega veel spierpijn (fibromyalgie klachten zijn toegenomen ). Nu weet ik niet of het door de vitamine c komt maar dat is wel het enige wat ik heb veranderd. Voorheen gebruikte ik liposomale vitamine c maar daar zat helaas soya lecithine in.

Vitamine c neem je totdat je wat diarree krijgt. Eigenlijk elk uur 1000 Mg. Zodra je diarree krijgt de dosering verlagen. Denk dat het een kwestie is van uitproberen waar je je goed bij voelt voor wat betreft afwisselen tussen de vetoplosbare variant en de ascorbinezuur.

Wist je dat lever ook een vitamine c bom is? Maar dan als de vetoplosbare variant. En goed opneembaar.

https://www.devoedzamekeuken.nl/lever-superfood-1/

En als je geen lever lust kan je altijd nog je eigen lever pillen maken.

https://www.fatsforum.nl/forums/topic/rauwe-lever-pil-challenge/

Ik weet dat lever een grote vitamine C bom is, en ik zou heel graag meer lever willen eten, alleen is het niet echt makkelijk om aan goeie biologische lever te komen... wat erg jammer is.

Als alternatief eet ik regelmatig wat plakken runderleverworst van de Ekoplaza. Dat zal vast niet tippen aan pure rauwe lever, maar ik neem aan dat er ook redelijk wat voedingsstoffen in zitten?

Die rauwe leverpillen klinken erg interessant!

Kevin

Ik heb zelf het geluk dat ik om de hoek een goeie bio slager heb waar ik goed vlees kan halen. Die verkoopt Jersey lever.

Je kan ook altijd nog lever Glandular nemen als supplement. Maar dat is wel een stuk duurder.

Oh dank je wel Tanja! Ik zie dat bij de woeste grond de lever niet heel duur is, en mooie producten zitten er tussen zeg! Ik ga effe kijken wat voor keuzes ik eruit kan maken.

Ik heb op google gezocht naar Glandular, maar ik kan niks erover vinden Binc...

Ja, wij hebben wel een boerderij in de buurt waar ze eigen rundvlees verkopen, maar de lever is daar schaars en het is niet biologisch. Af en toe eten we er wel vlees van.

Glandulars zijn orgaan klieren die het orgaan ondersteunen waar je last van hebt. Zo heb je ook nier glandulars en bijnier glandulars. Ook glandulars voor de schildklier. Het is gedroogd orgaan in supplement. Ik had onderstaande nog staan.

https://www.evitamins.com/nl/liver-organic-glandular-nutricology-12644

Hier wat info over orgaan klieren.

http://www.arltma.com/Supplements/Glandulars.html

https://www.vitamientjenodig.nl/vitamines-supplementen/glandulars

Forum statistieken

Onderwerpen
4.545
Leden
8.668
Nieuwste lid
Joy63
Word vaste donateur van dit forum