Ik ben mijn vitamine C inname aan het verhogen, en heb op "Voeding is gezondheid" gelezen dat voor mensen met autisme vitamine C belangrijk kan zijn. Ik heb niet perse autisme, maar ik heb zo m'n trekjes zoals het koppie die soms beetje vol kan zitten...
Ik heb een tijdje terug een grote pot ascorbinezuur bij iHerb gekocht, en ik voeg dagelijks een theelepel ervan bij mijn ochtendshake. Mijn ochtendshake (die ik een half uur voor mijn ontbijt inneem) bestaat uit water met chlorella, spirulina, MSM poeder, camu camu poeder, sole, en soms ook rhodiola rosea poeder, en tegenwoordig dus ook de ascorbinezuur.
En ik heb een pot met ascorbinezuur en palmolie half om half gemengd, waarvan ik dagelijks na de shake een theelepel van neem en soms ook voor het avondeten. Tijdens de maaltijden neem ik ook een vitamine C capsule met Indiase kruisbesextract.
Dus ik probeer zowel een in vetoplosbare vitamine C te nemen die naar de hersenen gaat en daarnaast een in wateroplosbare manier. En nou vroeg ik me af op hoe vaak het aan te raden is om de ascorbine-palmolie in te nemen en hoeveel? En ook hoeveel en hoevaak is het nodig om vitamine C in water tot je te nemen?
Ik heb het hele vitamine C topic al hier en daar doorgespit, maar ben er nog niet echt wijzer op geworden, dus als iemand tips voor mij heeft hoor ik het graag!
Kevin