Vitamine C

• Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
Ja ik wel.

Voor mij werkt de acerolabespoeder beter dan ascorbinezuur. Van die laatste krijg ik steeds dorst. Daarnaast de veroplosbare. Daar heb ik geen problemen mee. Andere heb ik nooit gehad eigenlijk.

Heb ook nooit gehoord van koper tekort bij hoge vit c inname?
Wel bij zink en selenium.

En neem je dan van elke vitamine C soort evenveel in, of werkt het ene vitamine C supplement veel sterker als het andere misschien ?

Er zit meestal een lepeltje bij.
Of de 1 sterker werkt dan de ander denk ik niet. Ze werken anders. In de link over vitamine c kun je er meer over lezen. De palmitaat lost alleen op in vet.

http://gotmag.org/ashttp://gotmag.org/ascorbic-acid-causes-copper-deficiency-huh/corbic-acid-causes-copper-deficiency-huh/

www.sassyholistics.com/2016/01/07/whole-food-c/

Momenteel heb ik last van een jeukend/geirriteerd oor. ik weet niet of het echt ontstoken is. Ik heb er niet echt ernstige pijn aan maar meer een zeurend gevoel.
Nu neem ik altijd al vitamine C. 's morgens met kokosyoghurt de vetoplosbare vitamine C en 's avonds gewone supplementen.

Nu heb ik gemerkt dat ongeveer een uur nadat ik vitamine C heb genomen ik mijn oor veel meer voel. Het trekt dan ook meer naar mijn kaak en af en toe een tintelend gevoel in mijn kiezen/tanden aan die kant van het oor. Na 2 uur is dat gevoel weer stukken minder.

Heb het nu meerdere dagen uitgeprobeerd en iedere keer hetzelfde. Neem ik de vitamine C niet dan voel ik het minder. Echt bizar. Het maakt dus niet uit of ik de vetoplosbare of de gewone vitamine C neemt.

Herkent iemand dit, dat klachten erger worden met de vitamine C. Misschien helpt de vitamine C het herstelproces maar ik vind het vreemd dat de klachten dan tijdelijk verergeren.

Iemand een logische verklaring? En ... moet ik dan juist wel of niet doorgaan met de Vitamine C

@gif-vrij
Ik ben o.a. ook een volger van Tony P. en veel klachten en symptomen die ik op deze forum voorbij ziet komen, komen in zijn podcast regelmatig ten sprake. Ook dus jeuk en irritatie.
Naar zijn idee hebben deze klachten veelal te maken met een overbelasting van nano in het lichaam of een nano vergiftiging. Deze klachten kunnen tijdelijk ook komen en gaan of zich verplaatsen naar andere delen van het lichaam.
Als je een overbelasting hebt aan nanodeeltjes in het lichaam, kan je hierdoor ook extra gevoelig zijn voor straling en frequenties. Dus ook al met het huidige wifi systeem en 4G netwerk.
Ook in verband bij een mogelijke nano vergiftiging adviseert Tony juist een hogere inname van ascorbinezuur. Dit dan wel samen met de nodige mineralen. Hij heeft hier zelf een formule voor.

Als ikzelf een hogere inname van ascorbinezuur neem, zie ik regelmatig ook een vorm van huiduitslag ontstaan. Alsof het lichaam dan ook via de huid van bepaalde stoffen af wil komen.
Wat bij jou de reden ook mag zijn, persoonlijk zou ik niet gaan stoppen met het gebruik van vitamine C, zolang je de inname hiervan wel op de juiste manier doet icm voldoende mineralen.
De vetoplosbare vitamine C heb ik ook een lange tijd gebruikt, maar ben er mee gestopt, daar ik met ascorbinezuur betere resultaten behaalde.

@ben
Bedankt voor je reactie. Interessant die nano vergiftiging. Zou best kunnen. Heb jaren in chemische dampen gewerkt. Wel eens een haaranalyse laten doen en daar kwam een teveel aan Hexaan en Pentaan uit.
Verder ben ik inderdaad overgevoelig voor straling en dan met name Wifi en 4G/5G. Mijn telefoon staat de hele dag op vliegtuigstand. Af en toe controleer ik of er berichtjes zijn. Doe ik dat niet dan slaap ik heel slecht of bijna niet. Gelukkig op mijn werk alles aan een draadje en geen straling (heb ik gemeten met mijn stralingsmeter).

Gisteren weer de proef op de som. Ik heb geen vitamine C genomen en de oorklachten verdwenen. Voelde nagenoeg niets. Gisterenavond de Ascorbyl palmitaat genomen met als gevolg dat het vannacht mijn oor weer pijn begon te doen. Nu nog steeds, trekt naar mijn kaak en mijn oog aan die kant is ook rood en jeukerig. Verder is mijn neusgat aan die kant verstopt. Het vreemde is dat het nu niet na een paar uur wegging. Ik voel het nog steeds. Ik heb het vanmorgen wel laten checken bij de huisarts. Geen ontsteking maar een opgezwollen en geirriteerde gehoorgang.

Ik denk dat mijn lijf er een hoop rotzooi uit wil gooien. ik ben namelijk ook nooit verkouden. Als ik ga ontgiften krijg ik ook altijd eczeem en dan met name op de hoofdhuid. Dit is ook weer erger geworden nadat ik vorige week een leverreiniging heb gedaan.

Maar goed ik vind het lastig om nu te zeggen dat ik door moet gaan met de Vitamine C, ik voel me er echt niet happy mee. De mineralen verhogen, maar ik gebruik al veel keltisch zeezout.
Dus mijn lijf ontgift maar kan de afvalstoffen die vrijkomen niet echt aan.
Tja, echt lastig dit.

Gif-vrij, het klinkt behoorlijk heftig allemaal, vooral ook hoe de vitamine C deze reactie bij je teweeg brengt en deze keer na enige tijd zelfs niet wegtrekt. Ik begrijp dan ook maar al te goed dat je dan gaat overwegen of aan het twijfelen slaat de vit C (tijdelijk) niet meer te gebruiken.
Als je lever en nieren een mogelijk overbelasting van stoffen die je lichaam kwijt wil niet aankan, dan is de kans groot dat deze het ook via de huid of andere plekken probeert. Ik heb het zelf ook allemaal mee mogen maken en soms nog steeds in gelukkig wel veel mindere mate.
Ook dat je nu dus al overgevoelig bent voor de huidige straling maakt het er niet gemakkelijker op.
Bij het verhogen van mineralen heb ik het voornamelijk over een hogere dosis van o.a. jodium, koper, zink, selenium, magnesium, kalium, boron, mangaan, zwavel. Gezien je klachten en beschreven heftige reactie vind ik het moeilijk om zo in te schatten wat nu voor jou het beste kan zijn. Verwacht in ieder geval niet veel van je huisarts, deze zal denk ik een mogelijke nano vergiftiging nooit ten sprake brengen of erkennen.
Zelf ben ik in het laatste halfjaar stap voor stap enkele adviezen van Tony P. bij mezelf gaan toepassen en deze krijgen naar mijn gevoel een steeds positievere uitwerking. Mocht je de materie over nano interessant vinden, dan is het ook zeker de moeite waard om enkele podcasts van hem te gaan beluisteren of video's te gaan bekijken. Wie weet kan het je op weg helpen naar een betere ontgifting of herstel.
Dat jezelf nooit verkouden bent lijkt me trouwens ook geen goed teken. Ik heb wel begrepen dat nanodeeltjes een hele grote invloed op de werking van je immuun systeem kan hebben.
Ik hoop in ieder geval dat je tot het maken van de juiste beslissingen kan gaan komen.

Gif-vrij

Gebruik je ook h2o2? Of heb je dat gebruikt? En hoe reageerde je daarop? Vitamine c geeft ook zuurstof alleen op een andere manier. Misschien is het een optie om een beetje minder te nemen of een andere variant? Iplv ascorbinezuur misschien cuma cuma of acerola? Of anders gewoon orgaan vlees? Dan vul je ook meteen je mineralen aan. Dan moet je het natuurlijk wel op kunnen nemen.

@Ben
Met name mijn lever kan ontgiftiging niet aan. Alles wat ontgiftend werkt is te belastend. Ik kan bijvoorbeeld echt geen kurkuma, citroen of bepaalde supplementen nemen. Mijn lijf kan de dan vrijgekomen afvalstoffen niet aan. Dit resulteert in irritaties, woedes, emotionele uitbarstingen etc.
Maar goed, hier ben ik al heel lang mee bezig. Doe nu weer maandelijks leverreinigingen en het gaat langzaam de goede kant op.

Ik weet dat de huisarts niets voor mij kan doen. Ik ging er alleen heen om mijn oor te laten checken. Bleek dat de gehoorgang geirriteerd en verdikt is. Niet echt een ontsteking. Kreeg Sofradex druppels mee. Normaal zou ik dat niet nemen maar ik ga maandag met het vliegtuig en wil er graag vanaf. Gisterenavond een druppel in mijn oor. Vanochtend om 5 uur al wakker van de pijn. Lees nu ook op internet dat sommige mensen eerst wat pijn krijgen na het druppelen.
Ik laat het nu maar weer even rusten en hopelijk trekt de pijn weg. Weet anders ook niet waarmee ik mijn gehoorgang tot rust kan brengen. Maar ik raak er erg gestressed van.

@Binc
Ik heb eerder H2O2 gebruikt. Zowel ingenomen met water als op bijv. een wondje. Inname werkte niet echt, werd daar echt misselijk van. Op een wondje ging prima. Maar ik zou het denk nu niet durven te gebruiken vanwege de sterk ontgiftende werken. Of bedoel je om dit in mijn oor te doen (verdund uiteraard)?

gif-vrij, ik weet niet of Binc de H2O2 (ook) bedoelde mbt je oor, maar bij mij heeft het wel eens bij een beginnende oorontsteking geholpen. Ik gebruikte hiervoor een ongeveer 3% verdunning en sprayde dit meerdere keren per dag in m'n oor.
Ik heb net ook een video geplaatst in de topic van Tony over zout samen met een essentiele olie. Wie weet kan dit bij jou ook helpen.

Hi Gifvrij,

Ik weet niet of het iets voor jou is, want niets werkt altijd bij iedereen, maar heb goede ervaring gezien bij het inzetten van Restore:https://www.sundancershop.nl/nieuw/restore-946-ml/

Hi Tanja,
Ik wil niet meteen onrust zaaien, maar ik ben zelf vrij voorzichtig met steeds meer van dit soort nieuwe supplementen. Dit ook trouwens voor vernieuwde formule's bij supplementen.
C-60 (Carbon60) ontwikkelt door NASA is o.a. ook zo'n product dat alom bejubeld wordt en waar Tony P. juist heel sterk voor waarschuwt.
Even snel naar de ingredienten kijkende van Restore:
Wat zijn o.a. precies die stabiele koolstoforganische stoffen met een volledig spectrum van sporenaarde mineralen in dit product of de platinagroep-elementen? Welke stoffen zijn er op basis van nano grootte?
Al dit soort dingen vraag ik me nu al meteen af.

Ik bedoelde inname van h2o2 en de reactie daarop. Misschien dat de vitamine c teveel voor je is of dat je beter een andere vorm kan gebruiken. Uitwendig proberen is ook een optie maar kan me voorstellen als je pijn hebt dat je voorzichtig bent. Welke supplementen neem je verder? Als je niet voor Tanja haar tip wilt gaan is mijn vraag, heb je al bijnierextract geprobeerd?

Hi Ben,

Ik baseer me op ervaring, en die is goed. Kan best dat je gelijk hebt ik heb me er niet in verdiept in dat hele nano.

Inmiddels weer een paar uur verder. Rond het middaguur verdween de pijn in mijn oor. Heb geen sofradex druppels meer genomen, zeker niet nadat ik op internet heb gelezen dat het inderdaad pijn kan doen na het druppelen. De huisarts had ook geadviseerd om ook mijn holtes open te houden, dus sprayen met bijv. een zoutoplossing. Dit heb ik dus gedaan, met als gevolg heel snel daarna een stekende pijn vanuit het hoekje van mijn oogkas langs mijn neus, zo naar mijn voortand.
Die voortand voelde ik af en toe al tintelen, maar ik had dat voornamelijk als ik last had van mijn oor. En van mijn oor heb ik af en toe last als ik ook eczeem heb. Waarschijnlijk heb ik dan ook een soort eczeem in het begin van mijn gehoorgang.

Nog steeds is dit gevoel in mijn tand niet weg en voel constant een zwaar drukkend gevoel op mijn voortand. En ook nog steeds een beetje in mijn oogkas. Ik kan wel gewoon door mijn neus ademhalen.
Maar goed ik maak me nu weer zorgen over die tand. Ik kan gewoon koud water drinken dan doet het niet extra zeer. Kan er ook gewoon op tikken dus ik denk niet echt een ontsteking maar vindt het toch heel vervelend aangezien ik maandag op vakantie ga. Ik kan niet veel hebben dus ben er erg ongerust over.
Kan het zijn dat je pijn in je tanden krijgt door je oren of holtes?

Uiteindelijk heb ik een uur geleden weer gewoon ouderwets wat bio olijfolie in mijn oor gedruppeld. Mijn oor voelt van binnen echt rauw aan dus ik hoop dat dit wat verzacht. Tot nu toe nog geen bijwerkingen ervaren. Die Sofradex druppels ga ik niet meer nemen.

@Tanja, bedankt voor de link. Op zich lijkt het wel een goed middel, maar ik durf het niet aan omdat er niet specifiek wordt omgeschreven wat er in zit. Ik reageer echt heel slecht op bepaalde ingredienten. Al doende leert men. Je moet eens weten wat ik hier allemaal al heb staan aan supplementen (grrr).

Ik heb pas een organische zuren test laten doen en hieruit kwam dat mijn citroenzuurcyclus niet goed verloopt, mijn isotraatspiegel is verlaagd (nitrosatieve stress) en een dysbiose in mijn darm.
Daarnaast verloopt de enzymwerking in de lever niet optimaal (problemen met fase 1/2 in de lever) Dus werk aan de winkel alleen is het heel lastig om dit zo op te lossen.
Waarschijnlijk allemaal het gevolg van 10 jaar chemische dampen, 17 jaar medicijnen, en de afgelopen 2 jaar 43 kilo afgevallen waardoor alle gifstoffen /medicijnresten die in mijn vetcellen waren opgeslagen ineens weer vrijkwamen en slecht te verwerken zijn door mijn organen.

Die nano deeltjes van Tony P zou best ook wel eens mee kunnen spelen. Echter ik vind hem vrij warrig overkomen en het is allemaal in het Engels. Helaas kan ik dat op dit moment echt niet opbrengen om me erin te verdiepen, ook al zou ik het graag willen. Maar ik houd het in mijn achterhoofd.

Ingrediënten zijn hier wel terug te vinden. Ik zou het niet aanraden als ik niet zo goede ervaringen had bij mensen die dus ook niks verdragen, maar jij bent je eigen expert. http://www.integratedhealth.com/supplements/probiotics-enzymes-foods/restore-for-gut-health-8oz.html

Kan heel goed dat je last hebt van je tanden bij holte ontstekingen. Ik zou me er geen zorgen over maken.

Tanja,

Begrijp ik het goed dat dit product bedoeld is voor herstel van de zuur/base balans? Product spreekt mij wel aan eigenlijk.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.545
Leden
8.668
Nieuwste lid
Joy63
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan