VK

Onverbeterlijk, die Vuurvogel. Ik ben bang dat het moment is gekomen dat ik dit soort stemmingmakende berichtgeving niet langer meer tolereer op dit forum. Ik weet het, ik heb er zelf ook aan meegedaan maar daar heb ik mijn excuses al voor aangeboden. Laatste waarschuwing, Vuurvogel!

Mike
 
Toch hoor ik liever een gebed (mantra's) uit het Hindoeisme of Boeddhisme dan deze keelklanken. Het hele accent, het taaltje, de houding, de agressiviteit van een groot deel van deze mensen die deze religie aanhangt hoort in mijn beleving zo min mogelijk bij Nederland. Ik heb gewoon weinig goede ervaringen met Marokkanen en daardoor is de link met Islam voor mij negatief geworden.
 
Het probleem met jonge moslimmannen is dat omdat dit een krijgerscultuur is ze extreem veel discipline nodig hebben. Dit gebeurt binnenshuis doorgaans wel, maar buitenshuis ervaren ze in onze samenleving veel te veel vrijheden.

Bovendien ervaren ze de softe benadering van betamannen en vrouwen binnen de Nederlandse politiemacht als zwak en dus vegen ze de vloer aan met ordehandhavers. In een islamitische cultuur is dit ondenkbaar. Het probleem is niet alleen jonge moslimmannen maar ook onze cultuur. De laffe Nederlandse politie zet Romeo's en 'wappierammers' in tijdens protesten tegen coronamaatregelen, maar zie je ze hetzelfde doen in de Haagse Schilderswijk? Stel je voor dat moslims en niet-moslims samen zouden hebben geprotesteerd, de politie zou geen schijn van kans hebben gehad!

Mike
 
🇮🇱🇬🇧 BREAKING: UK COVERS UP GAZA SPY FOOTAGE FROM WCK AID WORKER MASSACRE

Exclusive: The Royal Air Force has surveillance tape of Gaza from the day Israel killed British aid workers – but refuses to publish it.

Family of slain aid worker demands to see footage

■ UN expert warns British military may have to hand tape to International Criminal Court

■ Ministry of Defence says it would "consider" a formal request from ICC to watch its aerial footage of Gaza

Credit @declassifiedUK



Mike
 
Het probleem met jonge moslimmannen is dat omdat dit een krijgerscultuur is ze extreem veel discipline nodig hebben. Dit gebeurt binnenshuis doorgaans wel, maar buitenshuis ervaren ze in onze samenleving veel te veel vrijheden.

Bovendien ervaren ze de softe benadering van betamannen en vrouwen binnen de Nederlandse politiemacht als zwak en dus vegen ze de vloer aan met ordehandhavers. In een islamitische cultuur is dit ondenkbaar. Het probleem is niet alleen jonge moslimmannen maar ook onze cultuur. De laffe Nederlandse politie zet Romeo's en 'wappierammers' in tijdens protesten tegen coronamaatregelen, maar zie je ze hetzelfde doen in de Haagse Schilderswijk? Stel je voor dat moslims en niet-moslims samen zouden hebben geprotesteerd, de politie zou geen schijn van kans hebben gehad!

Mike
Hier zit wat in. De Islamitische cultuur heeft zeker wat aspecten waar wij iets van kunnen leren, zoals hun bescherming van het traditionele gezin. Verder zie ik wel een probleem met mensen die zo veel discipline en structuur nodig hebben om een goed mens te zijn. Dat legitimeert namelijk een grote overheid om orde te handhaven.

Vroeger kon men in Oostenrijk en Zweden gewoon de auto, de fiets of voordeur onafgesloten laten omdat er niemand behoefte had om te gaan jatten. In Saoedi-Arabië kunnen marktkooplui hun kraam onbeheerd achterlaten. Komt dit omdat ze daar ook bijna geen dieven hebben of dat ze bang zijn voor het afkappen van hun hand?

Trump zij ooit: "They're not sending their best." Dat is denk ik het hoofdprobleem. We hebben onevenredig veel criminelen gekregen uit die landen. Met wetgeving kun je er wel voor zorgen dat die zich enigsinds gedragen, maar het probleem blijven de mensen zelf. Straks worden wij genoodzaakt om de zelfde straffen in te voeren als de landen van herkomst.
 
Verder zie ik wel een probleem met mensen die zo veel discipline en structuur nodig hebben om een goed mens te zijn. Dat legitimeert namelijk een grote overheid om orde te handhaven.

Geen scheiding van kerk en staat in islamitische culturen. Als iedereen in dezelfde normen en waarden gelooft is de sociale controle groot en laat je wel uit je hoofd om je familie of je dorp te onteren met onwenselijk gedrag. Geen grote overheid nodig.

Mike
 
Geen scheiding van kerk en staat in islamitische culturen. Als iedereen in dezelfde normen en waarden gelooft is de sociale controle groot en laat je wel uit je hoofd om je familie of je dorp te onteren met onwenselijk gedrag. Geen grote overheid nodig.

Mike
Dat samenspel van kerk en staat in die landen is vaak wel een systeem met veel macht wat kritiek minder goed tolereert.

Dat we een leidcultuur nodig hebben met min of meer de zelfde normen en waarden is duidelijk. Welke rol de kerk en staat hierin moeten spelen weet ik niet. Nederland heeft inmiddels veel verschillende geloven.

Ik geloof meer in goed en fout. De meeste welwillende mensen van verschillende culturen kunnen uiteindelijk toch wel met elkaar overweg.

De mensheid kan pas echt naar een hoger niveau komen als we goede daden verrichten vanuit ons hart en niet omdat we anders beloond of gestraft worden, of geen plaatsje in hemel denken te krijgen.
 
It's going to be biblical. Trump.overleeft een mootdaanslag op basis van wat alleen maar goddelijke interventie genoemd kan worden. Netanyahu wordt geleid door Satan. Het is donker vs. licht, dark to light. Maar we weten hoe het afloopt: God wins. Alles wijst er op dat Jezus Christus hier een leidende rol.in gaat spelen. Islam en christendom erkennen Christus als Vetlosser, alleen de joden niet. Hoe je het ook wendt of keert, hier zit een religieus tintje aan. Dit is een spirituele oorlog en er is geen atheistische uitweg.

Mike
 
It's going to be biblical. Trump.overleeft een mootdaanslag op basis van wat alleen maar goddelijke interventie genoemd kan worden. Netanyahu wordt geleid door Satan. Het is donker vs. licht, dark to light. Maar we weten hoe het afloopt: God wins. Alles wijst er op dat Jezus Christus hier een leidende rol.in gaat spelen. Islam en christendom erkennen Christus als Vetlosser, alleen de joden niet. Hoe je het ook wendt of keert, hier zit een religieus tintje aan. Dit is een spirituele oorlog en er is geen atheistische uitweg.

Mike
Dan verwacht ik ook dat alle religies meer naar elkaar toe zullen groeien, met het christendom en deels ook islam als leidende religie. Waarom zouden er zoveel verschillende religies bestaan als er maar een waarheid is? Dat er verschillende tradities/vieringen zijn afgestemd op de cultuur waar dan ook terwereld is wel logisch. Iedere religie heeft iets beter door dan een andere. Het wordt tijd dat we het totaalplaatje gaan zien.

Overigens geldt dit ook voor politieke stromingen. Er is maar een juiste manier om een land te besturen. Dat zal natuurlijk per land iets verschillen. Ik denk wel dat de gehele wereld baat heeft bij het gedachtegoed van de Founding Fathers.
 
Als iedereen in dezelfde normen en waarden gelooft is de sociale controle groot en laat je wel uit je hoofd om je familie of je dorp te onteren met onwenselijk gedrag
Nu hebben we meerdere parallelle samenlevingen in Nederland, maar met deze culturele verschillen zijn dezelfde normen en waarden naleven onmogelijk.

Onverbeterlijk, die Vuurvogel. Ik ben bang dat het moment is gekomen dat ik dit soort stemmingmakende berichtgeving niet langer meer tolereer op dit forum. Ik weet het, ik heb er zelf ook aan meegedaan maar daar heb ik mijn excuses al voor aangeboden. Laatste waarschuwing, Vuurvogel!

Mike
De eerste waarschuwing heb ik dan blijkbaar gemist.
Waarom mag ik bepaalde filmpjes niet meer plaatsen? Je ziet wat er gebeurt in Europa, iedereen weet dat ze ingevlogen worden of met bussen of boten komen. En iedereen weet ook dat het botst met onze cultuur omdat hun cultuur haaks staat op de onze.
De vraag is ook hoeveel doden er nog moeten vallen?
Begrijp me niet verkeerd, zionisten zijn net zo goed een probleem want dat zijn diegenen die de massa-immigratie aansturen.
Maar moeten we nu alleen maar naar de zionisten kijken, en vergeten hoe de situatie nu is in Nederland, en de rest van Europa? Ik kan het daar niet mee eens zijn. Wat onder andere in Nederland gebeurt is niet ok want je bent je leven soms niet zeker.

Ik vraag me nu ook af, wat als ik de filmpjes zelf had ge-upload, zonder tekst erbij zodat het anders overkomt, had ik ze dan wel mogen plaatsen?
Dit alles vind ik op censuur lijken. Censuur waar wij al jaren tegen vechten en waar we een hekel aan hebben.

Ik respecteer jouw visie, wel krijg ik het gevoel alsof mijn visie niet meer gerespecteerd wordt.
Jammer dat dit zo loopt.
 
RadioGenoa, Visegrad24 en andere kanalen doen aan gevaarlijke stemmingmakerij. Ze pakken overal filmpjes vandaan van donkergetinte mensen in gewelddadige situaties en suggereren dat dit per definitie moslims zijn in Europese landen, terwijl het evengoed niet-moslims kunnen zijn in niet-Europese landen. Bovendien ontbreekt de context waarin deze geweldplegingen gebeuren. Jarenlang geloofde ik ook in dergelijke suggestieve filmpjes, maar ik ben gelukkig wijzer geworden. Jij kennelijk nog niet. Dit is mijn forum en ik tolereer dergelijke berichten niet langer. De keus is aan jou, anders is het idd jammer maar helaas...

Mike
 



Dit account is pro-Israël dus niet altijd betrouwbaar. De politie kan natuurlijk ook zo'n verklaring achteraf verzinnen om het allemaal weer recht te praten. Daarnaast gaat de rechter over een straf die iemand hoort te krijgen, niet de agenten zelf. Hopelijk komt er snel meer over naar buiten.
 
Pro-Palestijnse accounts plaatsen dit ook allemaal, zie ook 6 posts hierboven. Kopschoppen is nooit OK, wie het ook doet en wat de aanleiding ook is. Dit filmpje laat wel zijn dat dit kennelijk niet exclusief een specialiteit is van moslimmannen, want die zijn er in dit geval juist het slachtoffer van.

Mike
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.517
Berichten
528.469
Leden
8.652
Nieuwste lid
duncan
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan