Vlees van de Woeste Grond

mbt de vraag over het vet:

Wij laten zoveel mogelijk vet aan het vlees zitten, dit zorgt voor de smaak. Aan (magere) runderlappen zijn meestal wel heel licht doorregen, maar niet zoals de rib en stooflappen.

Uiteraard het 'harde' vet wordt weggesneden.

Dat klinkt goed. Op de bestellijst zag ik alleen lever, daarom de vraag.
Ik eet regelmatig lamshart en lamsnier, maar van een rund is het hier in de omgeving niet altijd te krijgen. Het zou mooi zijn als jullie dat wel verkopen.

En zeg maar jij :-)

Mooi dat jij dat eet! In de landen om ons heen is dat vrij normaal, in Nederland helaas (nog) niet of niet meer.

Ik heb regelmatig nieren en hart van Hooglander/Angus en Schoonebeker Heideschaap.

Beste SK; we horen bijna altijd de positieve reactie op ons vlees, dus het is voor ons waardevol te horen wat uw bevindingen waren. We zijn altijd op zoek naar verbetering van ons product. Zou u ons kunnen terugkoppelen welke producten u besteld had en wat u ervan vond? Dat zou super zijn. Graag op info@schotsehooglanders.nl

Net vers laten maken echte ambachtelijke rookworsten van 100% Schotse Hooglander!

Gemaakt door chef-kok Leon Stam voor Vlees van de Woeste Grond, op smaak enkelvoudige kruiden toegevoegd, echt gerookt en glutenvrij. (eerder heeft hij al voor ons de droge worsten gemaakt van Schotse Hooglander en het Heideschaap, zonder nitrietzout)

Dus geen standaard kruidenmix die de slager koopt van zijn leverancier, waar vulmiddelen, fosfaten, tarwe en andere E-nummers inzitten. Niet gedompeld in een badje met chemische rooksmaak, niet gedoopt in een chemisch badje om de darm van de worst kunstmatig knapperig te maken.

Een echte vakman heeft die verbeteraar niet nodig :)

Omdat slagers gemakkelijk deze worstenmixen bestellen vol met verbeteraars, E-nummers en gistextract, laten wij het maken door onze chef-kok. Standaard kruidenmixen geloven wij sowieso niet in, de smaak van ons vlees is de basis de rest moet een aanvulling zijn passend bij het vlees.

Van deze worst kunnen wij 100% garanderen wat er inzit. Voorzien van ingrediënten en allergenen op het etiket.

Een echte aanrader voor de liefhebbers van zuiver vlees waar een echt ambachtelijk product van gemaakt is, wij zijn trots op het resultaat!

Rundvlees (Schotse Hooglander), varkensdarm, paprika, zwarte peper, mosterd, nootmuskaat, uienpoeder, fenegriek, chilipeper, koriander, karwij, curcuma, kruidnagel, sereh, gember, en keltisch zeezout.

vetgedrukt zijn de allergenen, kruiden zijn van biologische oorsprong.

Is er ook een prijslijst van de stukken vlees van Aberdeen Angus? Zit chilipeper in alle bewerkte producten?

Het ziet er goed uit Woeste Grond,
maar misschien nog een idee om pakketten te maken waar wap-ers dol op zijn. Dus met een schenkel, een kniestuk, orgaanvlees, extra vet ed

Goed dat je dat aangeeft. In principe is het meeste nu los via de mail te bestellen.

Ik wil zeker zo een pakket wel samenstellen, wat zou je er precies in willen hebben en in welke hoeveelheden?
Dan ga ik ermee aan de slag

De masai tapten bloed af van een dier wat zij in leven lieten en fermenteerde het daarna om het geschikt te maken voor consumptie. Runderbloed van een geslacht dier zou ik om die reden zelf niet zo snel nemen. Als een dier weet dat ie dood gaat (en dat weten ze maar al te goed) geeft ie ook veel meer adrenaline en afvalstoffen af.

Ik zou er botten in willen hebben 5-8%, genoeg extra vet 5-10%, van alle organen en klieren een deel 4-10%, het liefst ook niervet met bijnieren, maar ja daar heeft de koe niet zoveel van. Verder poulet voor de soep is lekker 5-8%, gehakt 30-40%, stoofvlees met grote vetranden 29-40%, wat afval voor de hond of kat, biefstuk 8-15%, worst, verdere dure delen mogen eruit.
Persoonlijk niet, maar diverse mensen zouden inderdaad ook graag bloed willen. Misschien zijn er ook liefhebber voor de geslachtsklieren. Voor sommigen kan het niet gek genoeg hier.

Mooi pakket naïef, veel sukade vlees en riblappen met veel vet inderdaad. Maar welk afval voor de hond of kat als wij alle organen al opeten ;)

De honden kregen spiervlees. Dat was het afval. Dus ik zou zeggen wat biefstuk van de haas erbij voor de hond :mrgreen:

Pakketten met orgaanvlees (alle soorten), stoofvlees, soepbotten (eventueel ook hoeven) en niervet om uit te smelten zou ik ook interessant vinden. Bloed hoeft van mij verder ook niet.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.545
Leden
8.668
Nieuwste lid
Joy63
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan