Voeding tijdens menstruatie

Quote:
Ik denk dat die cravings echt een symptoom van verslaving aan koolhydraten zijn. Door vetrijk en kh-arm te gaan eten hebben we ons van die verslaving bevrijd. Misschien had dit ook wel gekund met ongezonde vetten en voeding die arm is aan nutriënten... ?


Dat zal ook wel meespelen maar waarom krijg je dan geen onbedwingbare goesting in bananen, sinaasappels etc? Het moest bij mij toch echt wel vet zijn, en liefst ook zout (friet nog erger dan chocolade).

 
Ik haak ook nog even in op de zin in chocolade. Dit is bij mij eigenlijk pas een aantal jaren geleden begonnen, voorheen nooit last van gehad. Ik merk wel hoe meer je er van eet hoe aantrekkelijker het wordt. Ik denk dat het de combi van suiker en vet is, want als ik bijv. slagroom neem krijg ik de drang naar chocolade niet weg. Ook ander snoep helpt niet, het moet chocolade zijn. Verder heb ik niet speciaal zin in iets tijdens die periode.

Goed om te lezen trouwens dat WAPF voeding helpt tegen menstruatieklachten. Sinds de bevalling is het bij mij echt een drama qua humeur. Ik hoop op snelle verbetering.

Ik vind trouwens condooms echt een uitkomst, ik en partner hebben er totaal geen problemen mee. Misschien scheelt het als je er goed mee oefent? ;) Geen straf toch?

 
Over de chocolade-zin: ik heb begrepen dat het te maken had met drang naar magnesium,

Over de pil: wat mij betreft is het rotzooi: sinds ik de pil ging slikken begonnen de blaasontstekingen.

De pil jaagt naast trombose ook candida in het lichaam aan en inderdaad, het ontneemt je lichaam de mogelijkheid om zich te reinigen.

Als condooms een probleem zijn: dan is er ook nog de ovulatietester: http://www.totalhealthclinic.nl/Producten/donna.htm die de ovulaties kan meten.

 
De drang naar chocola heeft inderdaad ook te maken naar magnesiumtekort. Chocola heeft ook een endorfineachtige werking, wellicht heeft het daar ook mee te maken. Ik las dat melk(producten) ook een soort opiate werking hebben. Misschien dat daarom de cravings naar chocolade minder zijn, maar dat is maar een theorie.

 
Ik heb zelf eigenlijk nooit gemerkt of ik tijdens mijn menstruatieperiode trek had in bepaalde dingen. Maar ik weet wel dat sinds ik WAPF eet dat ik geen klachten meer heb, het komt gewoon. Voorheen bleek ik stemmingswisselingen te hebben, maar daar had mijn man meer erg in dan ik, blijkt nu. 8)

Het is wel een half jaar weggebleven en nu gaat het weer regelmatig.

Lia

 
Sinds ik granen, aardapelen en peulvruchten vermijd (dus veel minder koolhydraten eet), is mijn cyclus telkens maar 25 dagen. Daarvoor was het 32, soms wel 38 dagen.

Heeft iemand hier een verklaring voor? Daarvoor at ik ook WP, maar met veel meer koolhydraten.

 
Het is de 'maandstonde', oftewel: maan-stonde. 'Menstruatie' = maan-struatie. De maancyclus duurt 28 dagen. Je zit dus keurig binnen deze cyclus, dus je hormonen zijn meer in evenwicht.

Mike

 
OP wat baseer je dat het niet gezond is San? Ik denk, gevoelsmatig en daarom nergens op gebaseerd, dat als je volledig en goed lichamelijk in balans hebt, 1 dag bloeden meer dan voldoende is. Of 1 dag licht, 1 dag heftig en 1 dag licht en klaar.

 
hoi San ik ga daar eens op zoeken.

Het viel me pas op dat deze persoon dat zei nadat ik geloof ik - maar dat weet ik niet zeker want ik kan het niet terugvinden- dacht dat Mike erover geschreven had: dat wij het normaal vinden dat/als vruchtbare mensenvrouwen bloeden bij onze cyclus. Maar ik geloof dat hij in twijfel trok dat het goed zou zijn zelfs ook maar. Anders had die opmerking van die man me niet opgevallen.

Zie hier bijv dit citaat:
Quote:
Our soceity can be ignorant in some ways, even though we think of ourselves as advanced. Not understanding pain free blood free menstruation and pain free child birth are some of those ways that we have medically supported ignorance and pay the price for it.

http://ehealthforum.com/health/period-but-no-blood-t171917.html

 
Ik was voor wapf altijd een volledige week ongesteld, nu met echt goede voeding is dat nog een dag of 3-4 maar wel met heviger bloedverlies.

 
Mijn menstruatiecyclus is niet stabiel. Maar ik bloed wel een heel stuk minder dan voorheen. Waar ik wel erg blij mee ben, want het leek soms wel een slagveld.....

 
Bij mij kan ik er de klok op gelijk zetten. Ben ook keivruchtbaar, dat was ik al voor wapf, maar het bloeden is heviger geworden. Maar goed, heb intussen ook twee kinders gekregen, dat zal ook wel een invloed hebben.

 
Ik voel de eisprong wel. De cyclus is ook niet meer regelmatig, Ik weet dat ik regelmatig periodes heb waarin het verschuift.

 
Ik denk dat weinig bloedverlies wel normaal is. Volgens mij hebben mensen van alle levende wezens het grootste bloedverlies. Ik vind dat eigenlijk best wel apart. Als er bij koeien een klein plasje bloed achter ligt, waarom is het dan bij ons een slagveld/veldje? Wat zou de reden hiervan kunnen zijn?

 
Hoi Naief, als ik mag gokken: dan is de reden van (te?) veel bloedverlies: detoxproblemen...

De menstruatie is een extra mogelijkheid van vrouwen om te detoxen.

Het is net als met cholesterol en brandweermannetjes: het is goed dat het / ze er is/zijn als er dan toch detoxproblemen zijn.

 
Quote:
We moeten ons afvragen of menstruatie eigenlijk wel natuurlijk is. Het is weliswaar normaal, maar is het ook natuurlijk? Waarom zou een vrouw, ter voorbereiding op mogelijke zwangerschap, maandelijks levensenergie (bloed) moeten lekken? We weten dat dit een grote schoonmaakactie is, ter voorkoming van een vervuilde omgeving voor de ongeboren vrucht, maar simpelweg omdat dit een reactie is op vervuiling wil nog niet zeggen dat het natuurlijk is om levensenergie weg te laten lekken, kennelijk is het wel noodzakelijk. Dit kost een vrouw niet alleen levensjaren, maar ook vermindert de periode waarin ze vruchtbaar is (met alle risico op zwakzinnige kinderen na haar 40e).


https://www.fatsforum.nl/topic/de-relatie-tussen-mensen-en-varkens/page/3#post-79990

Mike

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.531
Berichten
538.199
Leden
8.661
Nieuwste lid
MamavanJ
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan