Een vrouw bouwt toch elke maand baarmoederslijmvlies op, en als dat niet gebruikt wordt door een zwangerschap dan moet dat afgestoten worden. Dat zie je ook duidelijk, het is niet alleen bloed, maar ook euhm, stukjes. Hoe zou dat dan gaan zonder menstruatie? Ho zou dat mechanisme dan werken? is er dan geen cyclus? Ik vraag me wel af of wij oorspronkelijk wel zo vaak gemenstrueerd hebben. ER schijnt veel meer tijd tussen kinderen gezeten te hebben, ze gaven ook veel langer borstvoeding en dat stelt de menstruatie ook uit.
Ik weet ook niet of je iets kunt zien aan de kleur bloed, tegenwoordig is het helder rood bloed, gewoon hetzelfde als wanneer je in je vinger snijdt. Vroeger was het nogal eesn bruin en lichter van kleur. Wat ik wel merk is dat ik op de eerste dag van mijn menstruatie wel eens een zweetgeurtje heb dat ik normaal nooit heb. Een dag en dan is het over, dat zie ik wel als een soort ontgiften, het is echt gerelateerd aan mn cyclus, buiten die dag heb ik het nooit. Maar verder heb ik sinds wapf totaal geen klachten meer, ik voel het ook niet aankomen, terwijl ik mijn eisprong altijd voel. HEt is echt onvoorstelbaar het verschil van voor en nu met wapf.
Ik heb zelf nooit vruchtbaarheidsproblemen gehad, het was hier altijd binnen de 4 weken raak, maar onze vroedvrouwen zeiden altijd dat mensen met vruchtbaarheidsproblemen naar buiten moeten. Buiten zijn onder invloed van de maan, een kwartier per dag kan al genoeg zijn. Volgens hen helpt dat enorm goed en worden vrouwen die maar niet zwanger worden zo wel zwanger. Sluit wel aan bij dat een menstruatie een maancyclus is.