Voorstellen An

  • Onderwerp starter Onderwerp starter An
  • Startdatum Startdatum
Beste An,

Hier even de voedingstabellen erbij gehaald. De hoogste jodiumwaarden staan bij schelvis, kabeljauw, makreel en haring. Tonijn uit blik bevat relatief weinig jodium en over witvis valt niets terug te vinden.

 
Nou ik heb eens een paar dagen zitten lezen (ontdek steeds weer een nieuw topic dat ik nog niet gelezen heb), en dit is het plan om mee te starten:

'sOchtends water met appelazijn, sole en een druppel Lugol's. 1x Adrenal glandular (als het goed gaat kijken of ik kan ophogen om zo te kijken welke dosering het beste voelt) en 1/2 tl Blue ice royal levertraan. Na een half uur ontbijt met yoghurt met slagroom en vit C adcorbylpalmitaat.

Half uur voor lunch+diner water met appelazijn, 'savonds ook met vit C ascorbylpalmitaat.

Dagelijks een plakje leverworst (de goede variant, niet van die supermarktrommel), in totaal een beker slagroom, en rauwe kaas als tussendoortje. Zoethoutthee ipv mijn dagelijkse kopje koffie en dit weekend ga ik bottenbouillon maken. Dagelijks een liter rauwe melk. De vriezer ligt bovendien inmiddels vol met 'goed' vlees, en ik ga witvis en tonijn vervangen door kabeljauw en makreel. Wanneer deze het MSC keurmerk hebben, kan ik er dan van uit gaan dat het goed is?

Plan is in ieder geval om hier mee te starten, en over een aantal weken evt bij te schaven of verder uit te breiden. Ik ben dus vorige week 2x sole gaan drinken en ben zondag begonnen met de appelazijn en het dagelijks eten van slagroom. Prompt heb ik afgelopen 2 nachten voor het eerst sinds tijden weer heerlijk geslapen! Geen idee of het samen hangt, maar 2 dagen achtereen niet compleet uitgeput wakker worden kan een mens echt goed doen :) Ik merk meteen op mijn werk dat ik beter bij mezelf kan blijven en zaken vanuit helikopterview kan blijven bekijken.

De groene ontlasting is wat minder groen geworden, nu is mijn tong helemaal wit. Bijzonder hoe je lijf meteen ergens op reageert, wat het ook betekent.

Maar, mijn vraag; ben ik hiermee op de juiste weg of heb ik er geen snars van begrepen?

Alvast bedankt!

An

 
An,

ik zie niet zo goed wat je verder allemaal gaat eten, maar je lijkt hiermee op de goede weg te zijn. Blijven lezen!

Op het gebied van vis zou ik zeggen, kleine visjes zijn het best (sprotjes, sardientjes, haring), of bijvoorbeeld mosselen als je daar van houdt. Ik eet zelf vaak (diepvries) wilde zalm/garnalen. Kabeljauw eet ik niet omdat er niet zo veel meer van zijn, makreel is wel lekker en vet dus die eet ik af en toe.

Die 2 goede nachten pakt niemand je meer af, hopelijk komen er daar nog meer van.

Witte aanslag op de tong is teken van ontgiften, je lichaam pakt het goed op lijkt het.

 
Ja mijn lijf reageert over het algemeen vrij snel ergens op, ik hoef maar een kop koffie te nemen en binnen een half uur voel ik me opgefokt en/of moet ik naar de wc...

Dat maakt wel dat ik me afvraag of het verstandig is om met alles tegelijk te beginnen; én een ander voedingspatroon, én jodium, én Adrenal. Loop ik een risico als ik gewoon begin of kan ik het beter opbouwen, dus bv volgende week beginnen met Adrenal, en de week erop jodium?

An

 
Beste An,

Elke situatie is verschillend. Ik zou starten met aanpassingen in het voedingspatroon in combinatie met de jodium en zien hoe je lichaam hierop reageert.

Adrenal staat voor het gehele bijnierextract.

Colonquixote gaf in een ander topic volgende uitleg :

Quote:
De bijnier maakt tal van hormonen aan: stresshormoon, geslachtshormonen en vochthuishoudingshormoon in de buitenste laag (cortex, schors) en stresshormoon/neurotransmitter adrenaline in de binnenste laag (medulla/merg). Dat laatste maakt je alert, maar fokt je ook op als die niet op het juiste moment op de juiste plaats in de juiste hoeveelheid beschikbaar komt. Met een bijnieruitputting is dat de laatste functie die je aan wilt zwengelen. Zeker als je kribbig, rusteloos etc. bent of dat wordt van adrenal, dan is de cortex de minst riskante vorm.


Sommige mensen van het forum melden dat ze zich opgejaagd voelen om de reden dat er teveel adrenaline aangemaakt wordt. Als je dit wil voorkomen is adrenal cortex een betere optie.

 
Weer even een update na 2 weken...

'sOchtends start ik met een glas water met sole en appelazijn, met om de dag een druppel jodium. Als ik dat dagelijks neem krijg ik nl een brok in mijn keel en nu niet heb ik gemerkt. Als ontbijt vervolgens een halve liter yoghurt met een halve beker slagroom. Daar neem ik een theelepel Blue Ice Royal levertraan bij, 2 maatschepjes vit C adcorbylpalmitaat en 2x Adrenal glandular.

Zodra ik op het werk kom lekker 1 of 2 koppen Pyramide zoethoutthee.

Als lunch; appelazijn en na een half uur yoghurt met slagroom. Soms wat blauwe bessen ertussendoor. Vaak ook nog een halve tot een hele liter rauwe melk, al verdeel ik deze vaak over de middag.

Als tussendoortje een stuk rauwe kaas, of een avocado met keltisch zeezout. De ene dag heb ik enorm behoefte aan een tussendoortje, de andere dag weer niet.

Als avondeten wederom eerst appelazijn, vlees (van de Genneper Hoeve in Eindhoven) of vis (wilde zalm of makreel) met lekker veel roomboter en soms slagroom als roomsaus of creme fraiche. Als groente bloemkool, broccoli, witlof, ui, prei, courgette, venkel of spinazie. Niks rauw! AFhankelijk van de hoeveelheid, en hoeveel melk ik 'smiddags op heb; nog een beker rauwe melk erbij.

Voor het slapengaan nog een plakje leverworst, en een bakje yoghurt met 2 maatschepjes vit C adcorbylpalmitaat. En een glas water met sole.

Ik ben gestopt met het drinken van al die liters water, en ook mijn dagelijkse kopje koffie is geschrapt. Ik merk dat ik nu ook veel minder dorst heb. (honger ken ik trouwens ook niet meer, terwijl ik voorheen altijd honger had!)

Helaas is het nog niet gelukt om met de bottenbouillon te beginnen, maar deze staat nog zeker op de planning!

Ongelofelijk hoe snel mijn lijf overal op reageert. De twijfels die ik had over Lugol's en Adrenal samen starten bleken onterecht. Eerst heb ik de Lugol's geprobeerd, en zodra ik daar geen brok in mijn keel meer van had ben ik met Adrenal gestart. Eerst 1, sinds een paar dagen 2. Ook daar geen last van.

Ik wil nu gaan kijken hoe mijn lijf reageert op 3 'sochtends. 'sAvonds merk ik dat ik moe ben na het eten, maar niet compleet uitgeput. Ik wil de Adrenal eigenlijk niet 'smiddags nemen, want nu 'dwingt' mijn moeheid me om lekker op de bank te gaan liggen of een half uurtje te mediteren. Als ik vol energie zit ben ik bang mezelf te weinig rust te geven.

Eerder schreef ik al dat ik 2 nachten zo heerlijk had geslapen. Inmiddels kan ik zeggen dat ik al 2 weken heerlijk slaap! Ik slaap de hele nacht door, droom heerlijk en ik word met goede zin wakker. Ik heb eigenlijk de hele dag goede zin! Ik sta veel luchtiger in mijn werk en merk dat ik daardoor veel beter het overzicht kan houden, zo productiever kan zijn en niet meteen te hoog in mijn energie ga zitten (ik fokte mezelf altijd op om mijn werk te kunnen doen).

Wat nog veel leuker is, is dat het andere mensen ook opvalt. Vrienden vragen me of ik onder de zonnebank ben geweest, medewerkers die van vakantie terug komen vragen me wat ze toch aan me zien (om vervolgens toe te voegen dat ze het positief bedoelen) en mijn moeder (die me toch regelmatig ziet) vond ineens dat ik er zo goed uit zag in mijn gezicht.

Aan het ontgiften ben ik volgens mij volop; 'sochtends verstopte neus, niezen, en zo wit als mijn tong is, zo kleurrijk is mijn ontlasting. Maar ik kan meerdere malen op een dag naar het toilet en ik heb nog maar nauwelijks dunne ontlasting in tegenstelling tot voorheen. Ik heb in ieder geval een nieuwe hobby; vol verwachting in de toiletpot kijken en bedenken welke kleur het nu toch weer is :wink:

Gisteren kwam ik er toevallig achter dat mijn opa is geopereerd aan struma, en dat struma zelfs in zijn kant van de familie zit. Dit was echt nieuw voor mij. Maakt dit nog iets uit voor mijn verhaal?

 
Wow super ! Jij bent een goede ontgifster. Fantastisch zeg.

@Alexandra : wat zou er gebeuren bij een goede ontgifster als An als ze een paar glaasjes bitterzout neemt? Wow, kan me het resultaat inbeelden :lol: moet geweldig zijn, kan er alleen maar van dromen

 
Ik heb 2 maanden terug voor het eerst een leverreiniging gedaan. Ben toen op zoek gegaan naar ervaringen en zodoende hier uit gekomen. Maar om antwoord te geven op je vraag; bitterzout spoelt de boel goed door zullen we maar zeggen! Wel pas de volgende ochtend, dus na het 3e glas. Geen pijn, misselijkheid of andere ongemakken. Wel veel steentjes, zo'n 300. Ik zal weer eens een nieuwe plannen!

 
Kom gezellig met ons meeschrijven dan An in het topic van de leverreiniging. Hoe meer ervaringen hoe beter! Geweldig resultaat zeg!

Converted kan nog weleens een extra glas moeten nemen om de boel los te maken. Niet fijn om te doen, maar gelukkig werkt het wel! Ik ben 1 van de gelukkigen die na 1 of 2 glazen al flink de wc op mag zoeken.

 
:D moeilijke bevalling elke keer.

by the way, ben terug gestart vanaf vandaag met vééééél appelazijn voor de volgende reiniging in een paar dagen maar zal dit vervolgen in de topic leverreiniging. kunnen we nog wat aflachen met mijn "niet-kunnen gaan" of in paniek geraken :lol:

 
Succes! Of, geniet! (Tis maar net hoe je erin staat) En mocht er iets smiley-geels tussen zitten; het lacht je toe. Een goed humeur verzekerd!

 
mocht er iets smiley-geels tussen zitten, ik denk aan jou, ja. jij hebt de term uitgevonden. en ik zal inderdaad er even naar smilen ook :-) vooraleer ik het doorflush

edit : het was poekie dit het smileygeel ontdekte

 
Zo, inmiddels zijn we weer een 3-tal weken verder. Aan mijn voedingspatroon is niet veel veranderd tov mijn vorige update; ik heb wel de yoghurt als lunch vervangen door kefir (met dank aan Tanja). 'sOchtends neem ik voortaan 3x adrenal.

Ik voel me echt ontzettend goed! Ik heb een veel beter humeur, en maak me stúkken minder druk om zaken dan een paar weken geleden; ik ben veel rustiger.

Ook heb ik de indruk dat mijn darmen een stuk rustiger zijn geworden; ik heb minder buikpijn en veel minder last van dunne ontlasting. Daarnaast wordt mijn huid wat rustiger; op mijn borst en in mijn hals is mijn huid veel 'gladder' geworden; puistjes heb ik alleen nog maar in mijn gezicht.

En ik heb nog maar nauwelijks honger! Dat in tegenstelling tot voorheen; ik at de hele dag door.

Ik merk wel wat vaker een druk tussen mijn schouders. Dacht eerst dat het wellicht kwam van het computerwerk, maar ik voel ook een vrijwel continue druk bij mijn lever.

In augustus heb ik voor het eerst een leverreiniging gedaan, komend weekend heb ik de 2e gepland. Ik ben benieuwd!!

An

 
An,

Heel leuk om te horen dat het je zo goed doet, vooral zo doorgaan zou ik zeggen.

En ik hoop dat de leverreiniging veel voor je gaat betekenen.

Lia

 
Hi An,

jij maakt goede vooruitgang, goed om te lezen en leuk dat de kefir nu op het menu staat.

 
Dag allemaal,

De afgelopen weken heb ik volop het forum gevolgd, maar het hier wat stil gelaten. Tijd dus voor een nieuwe update.

Mijn nieuwe voedingspatroon bevalt me erg goed! Ik heb nauwelijks honger, en het kost me geen moeite om wapf-proof te eten. Ik neem elke dag een liter kefir en een stuk kaas en leverworst mee naar het werk, en daar kom ik uitstekend de dag op door.

Inmiddels ben ik eraan gewend geraakt dat ik weer zo goed slaap. Ik zit vol energie en, wat nog belangrijker is; goede zin! Ik sta zoveel relaxter in mijn werk en kan zoveel meer genieten van wat dan ook... Ik ben zelfs tot over mijn oren verliefd geworden na een koppelpoging van een kennis :) (het is nog wederzijds ook, haha)

Van mijn omgeving hoor ik inmiddels al weken dat mijn huid zo'n gezondere kleur heeft gekregen, en zelf merk ik dat mijn nagels veel steviger zijn. De ontstekingen in mijn huid zijn een tijdje wat erger geweest, maar zijn ook meteen weer afgenomen toen ik minder jodium ben gaan innemen.

Mbt de Adrenal neem ik er 3 in de ochtend. Wanneer ik er meer neem, of 'smiddags nog neem, voel ik gek genoeg geen verschil. Wanneer ik er echter minder neem voel ik wel degelijk verschil.

Ik heb echter ook het idee dat ik sinds een week of 2 minder aan het ontgiften ben; mijn tong is niet meer wit, en mijn ontlasting heeft ook niet meer alle kleuren van de regenboog.

Mijn ontlasting gaat bovendien veel moeizamer; een paar dagen terug heb ik als toppunt met mijn vingers moeten 'helpen' omdat er na een paar cm keiharde keutel niks meer 'gebeurde' en alles vast zat. Ik hoef denk ik ook maar eens in de 2 a 3 dagen te ontlasten, in tegenstelling tot voorheen meerdere malen per dag.

Het eliminatiedieet waar ik aan het begin van mijn topic over sprak (90 allergien) heb ik volledig aan de kant geschoven voor de wapf voeding; eieren zijn slechts het enige dat ik nog niet eet. Ik wil deze nu langzaam aan gaan introduceren om te kijken hoe ik erop reageer. Volgens mijn bloedonderzoek zou ik er enorm op moeten reageren dus ik ben benieuwd.

Een paar weken terug heb ik mijn 2e leverreiniging gedaan. Tov zo'n 300 steentjes de eerste keer, was het resultaat een paar kleine steentjes; ik zal de 50 nog niet gehaald hebben. Komende maand wil ik mijn 3e reiniging doen.

Maar wat is wijsheid mbt het ontgiften en mijn ontlasting? Meer sole, nóg vetter eten (al zou ik haast niet meer weten hoe het nog vetter kan), en voor de ontlasting wellicht Betaine ivm maagzuur?

Ik hoor het graag!

Groetjes, An

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.517
Berichten
528.516
Leden
8.652
Nieuwste lid
duncan
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan