Voorstellen An

  • Onderwerp starter Onderwerp starter An
  • Startdatum Startdatum
Weer tijd voor een update!

Ik ben het nieuwe jaar begonnen met de introductie van het eten van eieren; ik was in mijn eliminatiedieet gewaarschuwd dat deze wel eens de grote boosdoeners konden zijn wanneer het mijn klachten betrof. Nou, ik kan niet zeggen dat ik onmiddellijk iets ervaar nadat ik 1 of 2 eieren gegeten heb; ze komen dus langzaam aan steeds meer in mijn menu.

Ik heb inmiddels 2 nieuwe leverreinigingen gedaan; heb er nu 4 achter de rug waarvan 2 weken geleden de laatste. Sindsdien heb ik de indruk dat ik af en toe wat druk voel bij mijn lever; snel weer de volgende plannen dus.

Sinds 2 weken eet ik geen yoghurt meer als ontbijt, maar neem ik 'sochtends een flinke beker witte of groene thee met sole en appelazijn. Ik heb namelijk de indruk dat ik niet genoeg drink buiten mijn dagelijkse liter kefir.

Ik ontbijt dan halverwege de ochtend met de kefir die ik toch al mee naar het werk nam. Omdat ik voorheen ascorbyl palmitaat in de yoghurt deed, gaat dit nu in de kefir.

Sinds een dag of 5, heb ik echter ineens last van flinke diarree (daar waar ik een paar weken terug juist zo'n last had van ingedroogde ontlasting). Ik heb wel eetlust gedurende de dag, maar heb de hele dag maag- en buikpijn, en zodra het avondeten erin zit word ik misselijk en krijg ik waterdunne ontlasting. Zodra ik ga slapen wordt het rustig, de volgende ochtend ben ik wel misselijk en dan begint het riedeltje opnieuw. Een paar dagen heb ik in de middag wat vastere ontlasting gehad, om 'savonds weer diarree te krijgen. Deze is bovendien erg brandend.

Daarnaast loopt mijn neus flink, en nies ik ineens de hele dag door. Ook merk ik dat ik weer meer puistjes krijg. Ik vat dit op als ontgifting, maar mijn vriend is zeer bezorgd over mijn 'buikgriep'...

Zou het kunnen zijn dat dit door de ascorbyl palmitaat komt? Ipv alleen bij het ontbijt krijg ik deze nu verdeeld over de dag binnen.

Ten slotte zit ik momenteel in een vrij drukke periode op het werk. Merk dat ik dingen ineens minder goed kan loslaten en daardoor veel stress ervaar. Ik ben begonnen met magnesium voetenbadjes en magnesiumolie smeren, en pak het mediteren weer op; dit heeft een paar maanden op een laag pitje gestaan.

Wordt weer vervolgd!

 
Hoi An. ik begreep dat jij melkefir hebt. Kan je daar misschien wat van missen? Ik woon in Eindhoven. Mijn dochter heeft veel problemen met haar darmen. Wil graag de kefir gaan proberen. Groetjes Mirjam

 
Dag Mirjam,

Ik kan wel wat missen hoor, je bent welkom om een portie op te komen halen!

@Poekie; zou je onze mailadressen kunnen uitwisselen? bedankt!

groetjes, An

 
Goh, wat grappig om mijn eigen ervaringen terug te lezen... Sinds ik begonen ben met Wapf heb ik ook nav het forum eea geexperimenteerd. Momenteel ziet mijn voeding er als volgt uit;

'sochtends;

glas water met theelepel sole, 3 capsules adrenal glandular, theelepel blue ice levertraan/boterolie.

flinke kom botten bouillon

demeter volle kwark met snufje kaneel

afhankelijk van de tijd en zin die ik heb evt 2 gekooke eieren

gedurende de dag;

liter kefir, met slagroom en vitamine C ascorbyl palmitaat

groene appel en/of een avocado

'savonds;

stoofpot met wat bataat of rijst. Of gewoon vlees in lekker vette jus met wat groente (broccoli, spinazie, prei, ui, of paksoi)

beker rauwe melk of stuk rauwmelkse kaas

'Algemeen' gezien geldt dat ik 1, soms 2 keer in de week een voetenbadje met Zechsal magnesium vlokken neem. Ik mediteer 1 tot 2 keer in de week en ga sinds een tijdje op de fiets naar het werk ipv elke dag automatisch in de auto te stappen. Ik heb afgelopen jaar meerdere (geslaagde) leverreinigingen gedaan, maar die staan sinds de zomer op een laag pitje (lees; niet).

Ik drink niet heel veel gedurende de dag; 'sochtends een paar koppen groene thee, en 'savonds misschien nog een kop zoethoutthee. Als ik meer drink heb ik het idee dat ik alleen maar meer dorst krijg; alleen water met sole helpt dan.

Daarnaast heb ik geen honger gedurende de dag, maar sinds een aantal weken merk ik dat ik weer ontzettend trek krijg in koolhydraten of suiker. Ik heb een aantal keer 'gezondigd' (pepernoten of chips) en merk dat ik dan ook niet meer kan stoppen tot de zak leeg is. Niet meer doen dus :oops:

Maar, ik heb sinds een paar weken ook weer continue een verstopte neus, nies veel en mijn ogen jeuken. Ook is mijn huid weer onrustiger; ik heb veel puistjes/onstekingkjes. Ben ook weer vermoeider dan voorheen.

Aan de andere kant menstueer ik na jaren niks, sinds maart weer! Nog niet echt met regelmaat, maar 4 tot 6 weken ertussen is meer regelmaat dan eens in de 3 jaar.

Maar goed. Ik ga iig weer beter opletten dat ik helemaal niet toegeef aan de trek naar fout spul. Ook heb ik weer een leverreiniging gepland.

Maar ik krijg niet echt gevonden wat mijn trek dan wel stilt; melk met een scheut slagroom, stuk kaas of een stukje 90% chocola werkt dan niet genoeg. Is het een kwestie van meer vet eten, of iets anders? Iemand tips?

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.531
Berichten
538.261
Leden
8.661
Nieuwste lid
MamavanJ
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan