Voorstellen Clara: onderweg naar verbetering

En hoe heb jij dat ervaren? Was jouw zwangerschap ook zwaarder de tweede keer (in jouw geval geloof ik derde, ik las iets over een puber)?

Anticonceptie blijft een lastig vraagstuk als je natuurlijk wilt leven. :?

 
in het begin was het slikken en we hebben er wel een traan om gelaten, maar dan heb je te accepteren e moet je verder.

Ik heb het volgens mij niet als heel zwaar ervaren, alleen het ging zo snel dat ik het gevoel had meer te missen van de dame die er net was.

Heb niet het idee als ik terug kijk dat mijn tweede en derde zwangerschap verschil had in zwaarte.

Ik vroeg mij wel meteen af of het goed was voor mijn lijf, ik had er mijn twijfels over.

Mijn allereerste zwangerschap vond ik veel zwaarder, die zwangerschap heb ik heel anders beleeft, veel meer stress gehad en ze kwam al met 30 weken.

De laatste 2 was ik ook niet alleen, scheelt ook denk ik.

 
Hallo Weston Pricers,

Tijdje terug, maar ik wil weer eens iets van me laten horen. Het gaat erg goed met me, ik eet eigenlijk volledig wapf, geen granen meer, wel grasgevoerd vlees en rauwmelkse kefir.

Ik merk ook dat ik wat helderder ben ik mijn hoofd, minder verstrooid.

Ik eet nu op een dag:

yoghurtsmoothie, rauwmelkse kefir, levertraan, magnesium, biergist, vitamine c, 2-3 eieren gebakken in roomboter, veel kleine visjes (sardientjes, haring, ansjovis), slagroom en bbb (vaak door een gerecht). 's avonds eet ik meestal een stoofpotje van vlees uit de slowcooker, met veel boter. Eigenlijk nog amper basmatirijst. Soms bataat. Ik heb niet het gevoel dat ik iets mis, alles is erg lekker en smaakt me goed.

Alleen wat vragen. Gebruik ik niet te veel zuivel? 750ml kefir,300-500 gram yoghurt en minstens 250ml slagroom. Daarnaast een half pakje roomboter. In zuivel zitten ook koolhydraten/suikers, heb ik niet de ene suiker voor de andere vervangen?

Daarnaast ben ik toch wel erg gehecht aan mijn kefir. Ik merk dat ik er op dezelfde manier over denk als sommige mensen over hun koffie. "Ik wil niet zonder!!". En als ik dan lees dat er opiaatachtige stoffen in zuivel zouden zitten (www.exendo.be, www.vimenta.nl) en dat deze stoffen door vergifting voor add-symptomen kunnen zorgen... Ben ik niet verslaafd aan zuivel? en: is dat erg?

Iets anders waar ik een tijdje mee loop. Ik heb add en pdd-nos kenmerken. De add-kenmerken verbeteren door wapf, de pdd-nos niet. Komt dit omdat het eerste veroorzaakt wordt door ondervoede hersenen en het tweede door vaccinatieschade? Ergo, het tweede is niet te herstellen? Ergens anders zei Mike weer dat adhd en autisme eigenlijk hetzelfde zijn...

Ben benieuwd :-)

 
Ze zijn niet hetzelfde maar hebben dezelfde oorzaak: ondervoede hersenen. En teveel zuivel? Je kunt nooit teveel zuivel consumeren!

Mike

 
Clara, PDD-NOS is een autismespectrumstoornis. Mensen die een ASS hebben kunnen een probleem hebben met de vertering van caseïne dat in melk(producten) zit en dat voor diverse problemen in de hersenen kan zorgen. Google maar eens tegelijkertijd op 'autisme' en 'caseïne'.

Manon

 
Maar pas nadat mbv GAPS een lekke darm geheeld is. Na fermentatie ben je wel van de lactose af, maar helaas niet van de caseïne.

 
Quote:
Ze zijn niet hetzelfde maar hebben dezelfde oorzaak: ondervoede hersenen.



Dus op termijn kan ik beide ongedaan maken, door mijn hersenen goed te blijven voeden?

Quote:
Je kunt nooit teveel zuivel consumeren!



Dus dat exorfinen verhaal kan naar het Land der Fabelen? Bij >2 liter hoef ik me nog steeds geen zorgen maken om koolhydraten en suikers in de zuivel?

Hoi Manon, dat wist ik ja. Maar ik heb geen full-blown autisme, ik heb er alleen veel kenmerken van. (ok, ok, blijft een zinloze labeltjes kwestie). Maar ik ben heel huiverig om de zuivel te schrappen, omdat het zo'n groot gedeelte van mijn menu omvat. Als ik kijk naar het gemiddelde "paleo dag menu", dat is voor mij alleen ontbijt qua hoeveelheid. Ik kan echt niet met als lunch "salade met spekjes" toe, om een voorbeeld te noemen.

 
Mijn zoon, ook ASS-er en geen full-blown autist, reageer behoorlijk extreem op (gefermenteerde rauwe) melkproducten. We hebben het helaas uit zijn dieet moeten schrappen. Je zou eens een week of 3/4 de melkproducten kunnen laten staan om te zien of je je daar beter bij voelt. Zo niet, gewoon lekker van genieten!

Manon

 
Caseïne in rauwe melk is anders dan de caseïne in bewerkte melk. (eiwitten veranderen door verhitten)

Daarnaast ben je na fermentatie wel een flink gedeelte van de lactose kwijt, maar er blijft nog best wat over. Iemand met een echte lactose intolerantie kan soms ook niet tegen kefir, dat is gelukkig een uitzondering.

@clara: Leuk je verhaal te lezen. Ik ben een ware kefir verslaafde en ik twijfel af en toe ook aan de hoeveelheden die ik wegwerk. Terugdenkend aan de tijd voordat ik met kefir begon neemt veel twijfel weg.

Over suikers maak ik me geen zorgen, dat hoef jij ook niet te doen, omdat je gefermenteerde en vette varianten neemt.

 
@ManonB. Ik heb dat al eens gedaan, ik ben ooit begonnen met paleo/whole30 (zie boven). Ik voelde me daar alles behalve goed bij. Ik ben bang dat als ik nu weer met zuivel stop dat ik dan weer ga afvallen (heb al ondergewicht) en constant honger heb. En een grasgevoerd biefstukje 3x daags kan ik niet betalen. Misschien dat ik het ooit probeer. Of kan je op een andere manier testen of je gevoelig bent voor caseine?

@JP. Jij had toch ook add? Hoe gaat het nu met jou? merk je ook wat verbetering? In ieder geval bedankt voor de geruststelling.

 
Ik denk dat ik een ADD-er ben (niet heb) en dat is zeker niet alleen negatief.

De verbetering zit vooral in het begin, er lijkt het laatste half jaar niet veel veranderd, mijn laatste post in mijn voorsteltopic klopt nog redelijk. Maar dat soort dingen gaan in stappen, ineens merk je dat er iets verandert is.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.517
Berichten
528.469
Leden
8.652
Nieuwste lid
duncan
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan