Ik weet dat koffie niet zo goed is. In de regel drink ik ook niet meer dan 1 bakje per dag. Ik ben ervan overtuigd dat veel koffie onwijs slecht is, en ook koffie op de nuchtere maag (ik heb op de academie voor natuurgeneeskunde gezeten en begreep van een docent dat koffie op de nuchtere maag de cappilairen opengooit en zodoende het ontgiftingswerk gedurende je slaap verloren gaat) maar dat minimale hoeveelheden ook gezondheidseffecten kan opleveren. (ik heb dat uit diverse bronnen oa uit een boek van Mikhail Thombak). Mijn probleem is ook dat ik koffie op de nuchtere maag dronk om wakker te worden, ik koop het dus nu ook gewoon niet meer. Mijn probleem is dat ik te laks ben, geloof me ik heb jaren geleden alles gelezen wat los en vast zit over voeding, maar het toepassen en een goede structuur erin krijgen is me nog nooit gelukt. (ik ben heel erg sanquinisch van aard en daar zit ook mijn grootste uitdaging). De laatste jaren rommelde ik maar wat aan.
Mijn vriend gaat een eind met me mee met superfoods en sapjes, biologisch, maar hij is wel degene van de pizza`s, dropjes etc en ben daar teveel in meegegaan, zoals hij met mij is meegegaan. Het is dus niet iets wat ik helemaal samen kan gaan doen helaas. Hij vind het wel goed zo. IK heb hem wel zover dat we geen snoep meer kopen dat vind ik vooral belangrijk voor de kinderen.
Ik denk dat we al best een goed voorbeeld geven, wij drinken geen frisdrank, snoep wordt al een tijdje niet meer gekocht, maar ze hebben nooit potjes gehad, ze krijgen niets thuis met smaakversterkers, light of E-nummers, ik koop nooit kindertoetjes maar ze krijgen yoghurt met fruit gepureerd of gewoon stukjes fruit in een bakje meestal zuur fruit, of yoghurt met rauwe honing. Maar goed er zijn zeker nog wel een hoop verbeteringen aan te brengen.
En daarom heb ik me ook aangemeld om een serieuze stap te maken, ik was echt verheugd ook te zien dat er een nederlands forum was inmiddels want ik ben echt fan van westonprice. Ik denk ook omdat ik echt hou van room en boter enzo.
Voorheen maakte ik ook vaak de soep die ik 24 uur liet trekken en de gefermenteerde bietendrank. Nou genoeg inspiratie hier in ieder geval.
Wij wonen bij Amsterdam in de buurt en wij kopen op de boerenmarkt brood van het Vlaamsch broodhuys. Ik eet daar 2 plakjes van per dag. Echt veel brood eet ik dus niet maar wel in vergelijking met jou zie ik Dirtsa. Maar goed stapje voor stapje!