Voorstellen en adviezen voor ontgiften: Debsy

• Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
En Debsy, waar de grootste winst ligt, is het goede voorbeeld dat je gaat geven aan je kinderen. Reken erop dat ze veel zullen gaan meekrijgen van alle wijze lessen en de basis zal veel beter zijn dan menig ander kind tegenwoordig krijgt.

Ik weet dat koffie niet zo goed is. In de regel drink ik ook niet meer dan 1 bakje per dag. Ik ben ervan overtuigd dat veel koffie onwijs slecht is, en ook koffie op de nuchtere maag (ik heb op de academie voor natuurgeneeskunde gezeten en begreep van een docent dat koffie op de nuchtere maag de cappilairen opengooit en zodoende het ontgiftingswerk gedurende je slaap verloren gaat) maar dat minimale hoeveelheden ook gezondheidseffecten kan opleveren. (ik heb dat uit diverse bronnen oa uit een boek van Mikhail Thombak). Mijn probleem is ook dat ik koffie op de nuchtere maag dronk om wakker te worden, ik koop het dus nu ook gewoon niet meer. Mijn probleem is dat ik te laks ben, geloof me ik heb jaren geleden alles gelezen wat los en vast zit over voeding, maar het toepassen en een goede structuur erin krijgen is me nog nooit gelukt. (ik ben heel erg sanquinisch van aard en daar zit ook mijn grootste uitdaging). De laatste jaren rommelde ik maar wat aan.

Mijn vriend gaat een eind met me mee met superfoods en sapjes, biologisch, maar hij is wel degene van de pizza`s, dropjes etc en ben daar teveel in meegegaan, zoals hij met mij is meegegaan. Het is dus niet iets wat ik helemaal samen kan gaan doen helaas. Hij vind het wel goed zo. IK heb hem wel zover dat we geen snoep meer kopen dat vind ik vooral belangrijk voor de kinderen.

Ik denk dat we al best een goed voorbeeld geven, wij drinken geen frisdrank, snoep wordt al een tijdje niet meer gekocht, maar ze hebben nooit potjes gehad, ze krijgen niets thuis met smaakversterkers, light of E-nummers, ik koop nooit kindertoetjes maar ze krijgen yoghurt met fruit gepureerd of gewoon stukjes fruit in een bakje meestal zuur fruit, of yoghurt met rauwe honing. Maar goed er zijn zeker nog wel een hoop verbeteringen aan te brengen.

En daarom heb ik me ook aangemeld om een serieuze stap te maken, ik was echt verheugd ook te zien dat er een nederlands forum was inmiddels want ik ben echt fan van westonprice. Ik denk ook omdat ik echt hou van room en boter enzo.

Voorheen maakte ik ook vaak de soep die ik 24 uur liet trekken en de gefermenteerde bietendrank. Nou genoeg inspiratie hier in ieder geval.

Wij wonen bij Amsterdam in de buurt en wij kopen op de boerenmarkt brood van het Vlaamsch broodhuys. Ik eet daar 2 plakjes van per dag. Echt veel brood eet ik dus niet maar wel in vergelijking met jou zie ik Dirtsa. Maar goed stapje voor stapje!

Dank je wel Dennis! Maar boeken kan ik echt niet lezen vanaf het beeldscherm daar wordt ik helemaal scheel van haha! Ik denk dat ik hem wel via de bibliotheek kan bestellen.

Debsy, ik ben ook al jaren bezig, vooral met zoeken en uitproberen hoor. Ik had het erg moeilijk om uit te vinden wat gezonde voeding is. Je kent dat vast wel, van de een hoor je iets, wat een ander weer tegenspreekt. Wat doorgaat voor licht verteerbaar viel bij mij weerals een blok op mijn maag.

Ik heb een zeer streng eliminatie dieet gevolgd, waarbij ik ook heel lang glutenvrij moest, en zelfs de meeste glutenvrije granen mocht ik niet. Vandaar dat ik al haast geen brood meer at.

Soms wel met eigen gemaakte bouillon of heerlijk stoofvlees met veel jus. Maar dan wel zuurdesem of kiembrood. En heel soms eigen gemaakt speltbrood. En daar geniet ik dan ook echt van.

Ik ben sinds kort ook gestopt met nachtschades, ik at al sinds dit jaar veel minder vaak aardappels ivm het minderen van koolhydraten. Ik had echt nooit gedacht dat ik dit vol zou houden, ik was erg gek op alles met aardappels.

Maar ik mis het eigenlijk niet.

Suiker eet ik al jarenlang niet meer, en daar heb ik nooit meer zin in ook.

Ik vind dat jullie al erg goed bezig zijn hoor met jullie kinderen vooral ook. En mijn man staat echt wel achter wat ik doe maar dat wil nog niet zeggen dat hij dit ook volgt. Maar langzamerhand eet hij steeds meer wat ik eet, en wil hij meer weten. Ik probeer vooral te respecteren dat hij zijn eigen plan trekt, en pas iets veranderd als hij er zelf aan toe is.

Debsy, ik vind dat je al hartstikke goed bezig bent.

Jullie zijn samen een goed voorbeeld voor je kinderen.

Dit krijgen ze in ieder geval allemaal mooi mee voor later.

Je bent je heel goed bewust van heel veel goede dingen.

Quote:
Dank je wel Dennis! Maar boeken kan ik echt niet lezen vanaf het beeldscherm daar wordt ik helemaal scheel van haha! Ik denk dat ik hem wel via de bibliotheek kan bestellen.

Ja ik gebruik het ook meer als naslagwerk. Als ik echt veel zou willen gaan lezen, dan print een tekst ook liever uit. Of anders het boek lenen of kopen ja.

Ja dank jullie wel!

Ik ga van de week de H202 aanschaffen.

Hoe lang moet je dat gebruiken of is het iets voor altijd?

Ik ga nu het topic hierover even lezen daar zal het vast wel instaan.

Echt goedkoop is het trouwens niet, ik zag vandaag bij Kruidvat waterstofperoxide staan voor 99ct maar dat zal wel niet goed zijn ;-)

Debsy,

Het is heel belangrijk dat er 'foodgrade' opstaat.

De waterstofperoxide voor 99ct is prima om mee schoon te maken of je haren te bleken.

Maar niet om in te nemen.

Met de prijs valt het wel mee hoor, iets van 26 euro en ik heb er 10 maanden mee gedaan, dus amper 2.60 euro per maand.

Wij waren vandaag bij Unlimited Health in Amsterdam om H2O2 35% te kopen.

ca. 1 jaar terug zijn we er mee begonnen. Toen kostte een 1/2 liter € 19,95.

Nu betaalden we € 29,95 voor dezelfde hoeveelheid.

Ik sprak Helene er op aan.

Volgens haar was de prijs nog nooit veranderd, dus geen € 19,95.

Wij zijn er van overtuigd dat het wel zo was.

Nu waren we vanmiddag bij Niburu en daar was Geertje, ze komt ook vaak bij Mike.

Ik noemde het op, van die hogere prijs.

Geertje gaf aan dat zij de eerste keer ook € 19,95 betaalde.

Dat is een dus een prijsverhoging van 50%, belachelijk gewoon.

Mike promoot het gebruik van H2O2 en de prijs wordt, wegens succes, verhoogd.

Als iemand een ander adres weet waar we H2O2 kunnen kopen tegen een goedkopere prijs.......?

We hebben van het weekend wat potjes gevuld met H2O2, voor andere gebruikers.

Toen heeft mijn man wat over zijn handen gekregen.

Die sloegen dus wit uit. Direct onder kraan met zijn handen.

Hij heeft geen pijn gehad en na een paar uur waren de witte vlekken weg. Opgenomen door de huid.

Nou, hij heeft het geweten.

's Nachts ontzettend niezen en de volgende dag een grieperig/verkouden gevoel en heel veel niezen.

Vandaag gaat het weer, vanmorgen vroeg (06.30uur) nog wel een paar keer niezen maar overdag viel het erg mee.

Hij voelde zich ook weer beter, griepvrij.

Ikzelf heb de H202 bijna een jaar geleden via internet daar besteld, en moest toen al 29 euro betalen.

Dat van die witte vlekken heb ik ook regelmatig, de eerste keer is wel beetje vreemd, maar al snel zag ik dat deze inderdaad snel en zonder schade weer wegtrekken. Ik doe dus niet meer echt voorzichtig en regelmatig heb ik dan ook witte plekjes op vingers/handen. Maar ik heb er nooit van hoeven niezen of zo.

Quote:
Debsy schreef:

Het gaat mij puur om het omschakelen en een detox, zodat deze gewoontes verdwijnen en dat er ook geen behoefte meer naar is.

Mike schreef hier over:

Waar je nog naar verlangt, dat zit nog in je. Dat heeft iemand mij ooit verteld. Ik heb dit altijd in het achterhoofd gehouden. Als ik dus nog verlang naar chips of snoep, dan komt dat omdat ik dit nog niet uit mijn systeem gezuiverd hebt. Als je nog naar rommel verlangt, dan zit het nog in je. Die waarheid geldt voor iedereen, dus voor mij net zo goed. Houd dit, net als ik destijds deed, in het achterhoofd en je snapt beter wat er gaande is in je lichaam en wat je nog te doen staat.

Zorg voor gezonde alternatieven. Verlang je naar iets zouts en hartigs, eet dan geen chips of friet, maar geef wel toe aan die drang door iets met Keltisch zeezout en vet (bijv. roomboter) te eten. Roomboter met zout is heerlijk en doet het goed op geroosterd brood. Heb je een verlangen naar zoetigheid kies dan voor bijv. die ruwe melassesuiker van Billingtons of voor honing in combinatie met vet. Ik denk dan opnieuw aan roomboter op geroosterd brood met melassesuiker of honing. Zulke snacks zijn supersnel te maken en smaken verrukkelijk. Door er gezondere alternatieven voor in de plaats te zetten kom je uiteindelijk van je verlangen naar rotzooivoedsel af.

Ik merk dat ik inderdaad soms naar zoet verlang? Weet iemand waarom Mike Billingtons suiker adviseert? Waarom is bijvoorbeeld oerzoet niet goed? (dat kun je zo in de natuurwinkel halen).

Volgens de info op de verpakking van 'oerzoet' is dit puur, ingedroogd rietsuikersap. Ik waag dat zeer te betwijfelen. De melassesuiker van Billington's is bijna zwart van kleur, terwijl oerzoet lichtbruin van kleur is. Ik kan het niet bewijzen, maar ik heb het sterke vermoeden dat de suiker geheel of gedeeltelijk is ontdaan van zijn melaase (mineralen) en je dus wel 'ruwe' rietsuiker hebt, maar niet de ondersteunende mineralen. En die zijn nu juist van belang voor de vertering van de suiker! Van Billington's melassesuiker weet ik in ieder geval zeker dat ik puur, ongeraffineerd, gedroogd rietsuikersap incl. de melasse heb.

Mike

Oerzoet is naar mijn weten puur het ingedroogde suikerrietsap. Dit sap kun je raffineren tot heldere rietsuikerkristallen. Het gene wat je eruit raffineert is zwarte rietsuikermelasse, een kleverige zoutig-smakende substantie. Al het gezonde aan vitamines, mineralen e.d. wat oorspronkelijke in de suikerriet zat, komt uiteindelijk in de melasse terecht. De suiker van Billingtons is naar mijn sterke vermoeden oerzoet met extra melasse eraan toegevoegd, waardoor je zo'n donkere suiker krijgt. Ik denk: hoe donkerder de kleur, hoe rijker het mineraalgehalte en dus hoe gezonder. Naar mijn idee kun je ook zelf deze zwarte melasse (te koop in de natuurvoedingswinkel) toevoegen aan iets waar je ook oerzoet aan toevoegt. Ik vermoed dat dit op hetzelfde neerkomt. Je kunt ook puur de melasse gebruiken, want die is onder de zoetstoffen erg gezond.

Zwarte rietsuikermelasse bevat veel chroom en dit verminderd de suikertrek!

Bedankt

Nou dan ga ik die bestellen.

Als de meiden dan jarig zijn heb ik ook iets waarmee ik iets lekkers kan bakken.

Ik weet niet welke je nou wilt gaan gebruiken, maar wees je er wel van bewust dat zwarte rietsuikermelasse zwak-zoet is en een erg dominante smaak heeft die op salmiak lijkt. Als je die wilt gaan gebruiken in gebak zou ik wel voorzichtig zijn met doseren of eerst eens een klein proefgebakje maken...

Met oerzoet heb ik zelf veel goede ervaring, qua smaak. Ik heb het gebruikt in taarten, koekjes en cake. Je kunt dezelfde hoeveelheden in gewicht gebruiken en de bijsmaak van de oerzoet gaat op in het gerecht. Echter merk ik dat het als snelle suiker evengoed een verslavend goedje is!

Ik heb zelf geen ervaring met koekjes bakken, want ik eet niet of nauwelijks graanproducten meer, maar ik heb links en rechts van anderen vernomen dat de Billington's melassesuiker juist zeer geschikt is voor het bakken van koekjes of andere dingen.

Mike

Ja kleine kinderen en zoet is natuurlijk een ramp. En je wil niet weten hoe snel ze al verpest zijn.En daarbij kun je ze echt niet verbieden bij andere zoetigheid te eten. Ik kan het echt niet maken om geen taart voor te schotelen of cupcakes. Voorheen bestelde we taart maar ik denk dat ik dit jaar zelf iets ga brouwselen.

Gelukkig heb ik ze vanaf het begin bepaalde gewoontes meegegeven, ze drinken rauwe melk, ze houden van gewone yoghurt en ze zijn dol op eieren. Soms lopen ze zelf naar de koelkast en pakken ze een eetlepel roomboter.

Ik wilde laatst die Billington bestellen maar ik kreeg een bericht dat ik niet genoeg in het mandje had.

Nu hebben we niet heel veel geld momenteel en zaterdag is mijn vriend jarig dus ga nu eerst maar met oerzoet even wat proberen.,

Dennis? Heb jij misschien een tip voor een heerlijk taartrecept? Die niet kan mislukken haha!

Forum statistieken

Onderwerpen
4.545
Leden
8.668
Nieuwste lid
Joy63
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan