@Binc
Oxaalzuur is sowieso iets om te vermijden als je klachten hebt. Frytinezuur is net zoiets. Advies is om granen/meel producten te weken voordat je ze gaat consumeren.
Dat begrijp ik. Ik neem dan ook niks waar oxaalzuur in zit. Dit is bijv ook de reden waarom ik wel tegen gekookte bataat kan en niet tegen gestoomde. Bij de gekookte wordt het oxaalzuur afgebroken in het kookwater en dat gooi je weg. Bij de gestoomde blijft het oxaalzuur - blijkbaar - grotendeels in de bataat.
Waarom niet werken aan het maag en darmslijmvlies? Ik las dat je zei dat voeding en politiek niet van elkaar los te zien is. Datzelfde is ook zo met dergelijke medische onderzoeken. Nu las ik dat je een ingewikkeld alternatief traject aan het doen bent. Wat is dan de reden dat je de Weston Price voedingspatronen en adviezen een deuppel op een gloeiende plaat vind? Waarom niet een kans geven aan oer oude voeding en adviezen? Wel eens geprobeerd om dit alles te proberen in combi met stoofpotjes en bv panacotta? Pectine uit appels?
Als je mijn verhalen goed had gelezen, had je gezien dat ik al veel medisch onderzoek heb gedaan, met en zonder hulp. Ik heb trouwens ook nooit gezegd dat ik WAPF-voeding geen kans geeft... Waar heb je dat gelezen? Ik vind WAPF-voeding geweldig en in mijn ogen het meest optimale voedingspatroon voor de mens. Alleen kan ik nu zelf alleen maar zó eten zoals mijn lichaam nú vraagt. Ik heb in de afgelopen jaren werkelijk alle soorten voedingsmiddelen uitgeprobeerd in allerlei combinaties en kooktechnieken. Wat ik verdroeg werd steeds minder, ondanks het feit dat ik wel mijn maagzuur op peil heb gekregen bijv. Dus via voeding gaat de route voor mij momenteel niet.
@Best
Wida hoe gaat het nu met jouw en je behandeling? Slaat het aan, merk je al verbetering? De rundernieren waar Binc over schreef gebruik ik zelf ook en ik kan beamen dat ze zeker wel werken en verlichting van de klachten geven, ik zou het toch een kans geven om het te proberen.
Ik ben inmiddels 7 injecties verder en ben voortdurend een soort van ziek en heel moe. Dat is een goed teken, mijn immuunsysteem is bezig met de ingebrachte bacteriën. Ik merk ook dat ik ontgift via mijn huid (stinkend zweet). Dat is ook fijn, want het gaat op een tempo dat ik aankan, waarbij er geen histamine vrijkomt blijkbaar. En andere manieren van ontgiften gaven voor mij altijd problemen, dus ik ben er blij mee. Ook heb ik sinds een aantal weken geen last meer van mijn evenwichtsorgaan. En raken mijn lymfevaten (?) niet meer overactief als ik mijn huid afdroog met een handdoek (na het douchen). Dit zijn nog maar hele kleine dingetjes, maar hieraan merk ik dat er iets gebeurt. Als er meer veranderingen plaatsvinden, laat ik het over een tijdje weten.
Fijn om jouw ervaring met de rundernieren te horen. Wie weet dat ik me daar toch nog eens aan waag!
Wat je zegt klopt hoor, hoe meer je met eten bezig bent hoe meer stress het geeft, echter moet ik dit wel met een tussen stap doen want ik kan niet alles verdragen en dan is de reactie echt wel heel heftig. Maar dat moet wel lukken hoop ik.
Ja dat herken ik ook. Altijd zoeken om een weg te vinden tussen loslaten en binnen je kaders blijven. Voor mij geeft het momenteel het minste stress om binnen mijn kader te blijven. Eigenlijk is er ook geen andere optie.