Het was heel erg leuk in Middelburg.
Ik snap heel goed dat je bepaalde zaken over je zoon hier niet op het forum wilt delen, met dat probleem zit ik ook hoor ;-)
Quote:
Sinds hij met Wap bezig is gaat het echt niet goed. Ik weet eigenlijk niet goed wat ik hiermee aan moet, is het nu de candida en de verzuring die opbreekt hij eet/drinkt nu koemelkprodukten. Ik geef aan dat dit ook misschien ontgiften is maar pubers en geduld is een hele moeilijke zaak!
Geduld is inderdaad niet hun sterkste kant en het hoort ook bij het probleem van bijnieruitputting.
Als jij aanvoelt dat het niet goed met hem gaat sinds hij koemelk producten eet en drinkt moet je daar eigenlijk naar luisteren.
Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat Wap bij mij in het begin ook niet goed viel. Blijkbaar had ik de grootste moeite met het verteren van de grote eiwitmoleculen die in deze producten voorkomen.
Ik heb Mike's advies opgevolgd om zoveel mogelijk vloeibaar voedsel tot me te gaan nemen.
Dit heeft mij enorm geholpen, vooral de kefir is een schot in de roos geweest. Ook voor mijn zoon trouwens.
Ik stel mijzelf nu gerust met de gedachte dat in kefir, rauwe melk en rauwe eidooier heeeeel veel goede voedingsstoffen zitten waar ik voorlopig wel even mee vooruit kan.
Wat mijn zoon en ik daarnaast nog eten is meegenomen.
Misschien een beperkte kijk op zaken maar het geeft me momenteel even de rust om wat afstand te nemen en niet alleen maar met voeding bezig te zijn.
Ik focus mijzelf meer op het feit wat mijn zoon allemaal NIET meer binnenkrijgt aan rotzooi.
Hij is terug van vakantie en vertelde dat het qua eten en drinken weer bij de beesten af is geweest.
Er werd geld in een pot gedaan en daar werd dan de goedkoopste meuk van gekocht dat maar mogelijk was.
Veel snoep, chips, frisdrank, alcohol en weinig voeding van waarde :-(
Hij vertelde ook dat er wiet en truffels en dergelijke in het spel zijn geweest (waaraan bijna iedereen mee deed)maar waar hij absoluut niet aan mee heeft gedaan,dat geloof ik hem op zijn woord.
Nu moet hij weer op de blaren zitten. Ik merk aan hem dat hij niet blij is met zichzelf als hij zo leeft (hij rookt ook nog).
De weerstand tegen deze manier van leven wordt steeds sterker.
Hij is gisteren terug gekomen, zijn vrienden vroegen gisteravond of hij (weer) mee ging stappen, maar hij heeft (uit zichzelf) nee gezegd.
Vanavond gaan zijn vrienden ook weer maar hij gaat niet mee.
Zelf zegt hij daarover; Nee, mam, dat wil ik niet. Maandag moet ik weer naar Ad (trainen) en dan ben ik niks waard.
Kijk,hiervoor heb ik het gedaan! (Ad ingeschakeld). In de hoop dat hij wat meer respect voor zijn lichaam gaat krijgen, nu doet hij het nog voor Ad maar naarmate zijn lichaam er beter begint uit te zien ( en dat doet het al) hoop ik dat hij het ook voor zichzelf gaat doen.
Deze 'kinderen' zitten zo slecht in hun lijf.
Quote:
Ik ben gisteren op jou advies begonnen om te vragen wat hij wilde eten etc.
Wat heeft hij hierop geantwoord?
Quote:
hij zich altijd heel goed aan de voedingsadviezen gehouden mede door mij omdat ik altijd maar aan het zorgen ben en was dat hij alles innam medicijnen/supplementen/juiste voeding. Zelfs op vakantie heb ik zover ik kan en kon alles meegnomen, misschien te streng in dit alles geweest?? Ik weet het niet?
Dit herken ik zo goed, altijd maar voor hem zorgen omdat je waarschijnlijk intuitief aanvoelt dat hij anders het liefst helemaal niets zou eten of alleen maar de verkeerde dingen.
Ik denk niet dat je hierin te streng bent geweest, hooguit voor jezelf ;-)
Ik denk dat dit een bewijs is van de enorme liefde die jij voor je zoon hebt maar die hem bij tijd en wijle een ietwat benauwd gevoel kan geven.
Dat was bij mijn zoon ook zo. Gelukkig hebben wij een enorme goede band en praten we hier veel over.
Volgens mij is dat bij jou en je zoon ook wel het geval toch, dat jullie een goede band hebben bedoel ik dan.
Als ik hem vraag of hij wilt dat ik met Wap ga stoppen antwoord hij dat hij dat niet wilt, hij kent zichzelf maar al te goed en weet dat het dan helemaal hommeles wordt.
Dus of ik doe het nog zolang ik het kan opbrengen, of ik stop ermee.
Samen komen we er wel uit, hij ging gisteren toen hij thuis kwam meteen allerlei gezonde dingen voor zichzelf klaar maken.
Zoals kippensoep uit de diepvries halen en ontdooien
aan die dingen merk ik dat hij er heel erg achter staat maar het nog niet helemaal voor zichzelf kan opbrengen om het zelf klaar te maken.
Zolang ik maar kan zien dat hij het waardeert vind ik het goed.
Quote:
Zou het liefst terug gaan naar het zure/base dieet
Je kunt toch veel groenten blijven geven en iedere dag een beetje zuur fruit, is toch niks mis mee?
En de gezonde vetten voor het mentale stuk.
Quote:
Ook hoor ik nu dat hij heel moeilijk naar de wc kan 1x in de 2 of 3 dagen
Dat is natuurlijk geen goede zaak. Mijn zoon is op vakantie ook weer helemaal verstopt geraakt en verheugt zich er nu al op als hij weer fatsoenlijk naar de w.c kan gaan. Kijk, gezonde voeding 'bewijst' vanzelf dat het beter voor je is.
Wij eten nog heel veel groenten en zuur fruit, we voelen ons daar uitstekend bij.
Kefir is in ons geval super geweldig. Eidooiers vallen heel er goed. Gebakken eieren gaan erin als koek. Olijfolie, kokosolie, roomboter, slagroom (vandaag weer gehaald van rauwe melk) en bottenbouillonsoep is allemaal geen probleem voor hem. Vis uit blik etc. is goed te doen, ik ga hem alleen geen dingen opdringen die hij niet ziet zitten alleen omdat het zo gezond is.
Nou ja, zoals ik al meerdere keren heb gezegd is voor mij nu het belangrijkste dat hij de moderne troep zoveel mogelijk uit zijn lijf laat,de rest is van latere zorg en ligt ook bij hem zelf.
Hij geeft het tempo aan.
Ik weet dat Wap het allerbeste is wat hij kan krijgen (inclusief lever en organen)maar hij is nog niet zover (ik ook niet trouwens).
Maar we verleggen onze grenzen steeds meer. Vooral die rauwe eidooiers was voor hem al een hele stap. Nu wil hij niet meer zonder.
Ik koester nu die kleine stapjes en laat me niet meer overstelpen met paniek-gedachten, dat hij ieder moment dood kan omkiepen omdat hij rookt, wel eens drinkt en junkfood eet.
Ik heb een deel van die verantwoording afgelegd en bij hem neergelegd.
Quote:
Ook gaf ik hem elke dag 2x per dag 1000 IU vitamine d3 dat deed wonderen met zijn humeur, ik besloot hem dit niet meer te geven
Waarom? Als je toch voelt dat het hem goed doet?
Quote:
Hoeveel vitamine A en vitamine D zit er eigenlijk in blue ice royal weet jij dat?
Nee weet ik eerlijk gezegd niet. Ik persoonlijk had te weinig aan viramine D uit levertraan en neem (op dagen zonder zon) vitamine D3 druppels in.
Ik weet echt niet of ik het goed doe, ik denk het eigenlijk niet als ik me vergelijk met de meeste mensen hier op het forum 8O
Daarom probeer ik dat ook maar niet meer te doen :?
Ik kijk nu meer naar wat mijn zoon en ik al allemaal niet meer doen en dat is al heeeeeeel veel.
Wij zijn Work in Progress :mrgreen:
Ben benieuwd of je zoon de lever lust.