voorstellen: Frida

• Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
Lieve Dirsta,

Dank voor jouw geloof! Ik heb dit ook geprobeerd, echt wekenlang... en er gebeurde niks met mijn productie. Mijn borsten vullen zich ook niet meer voldoende, dus dan krijgt ze niet genoeg binnen. Maar ze doet het ook niet meer. Ik blijf het elke ochtend ook proberen, maar na een paar slokjes stopt ze. Ik heb zo veel gedaan, ben naar antroposofische arts geweest, naar de acupunctuur, ook anderhalve week naar mijn ouders om daar alleen maar met het voeden bezig te zijn. Ze kwam 's nachts soms om de twee a 3 uur en dat heb ik heel lang zo volgehouden totdat ze in twee weken tijd niks was aangekomen en toen sloegen de stoppen een beetje door bij mij. Toen dacht ik nu moet ze ook uit de fles leren drinken, want het ene moment had ik melk en het andere moment helemaal platte borsten. De lactatiedeskundige die twee uur bij ons thuis is geweest had zoiets nog niet vaak meegemaakt. Ik had geen enkel kliertje vol. Zij dacht daarom ook dat het hormonaal was en ik heb natuurlijk ook een schildklierafwijking.

Ik dacht ook dat het zo wel zou werken, constant aanleggen, maar ook toen ze nog geen fles dronk wilde ze dat op den duur ook niet meer. Ze weigerde dus toen ook al de borst soms. Na een paar slokjes stopte ze. Doordat we in het ziekenhuis hebben gelegen voor een week raden zij mij een weegschaal aan voor thuisgebruik en dat is niet goed geweest. Daardoor kon ik opeens zien hoeveel ze dronk en zag ook dat het inzakte. Ik ben nu van half april hier mee bezig en in juni ben ik begonnen met kolven nadat ze niet meer was gegroeid. Toch is ze altijd een heel mooi stevig meisje gebleven, ze is nu 7 maanden en een week en weegt 10 kilo! Daar ben ik dan wel trots op, dat ze zo door mijn melk is gegroeid.

Ik begrijp heel goed dat je denkt dat het zo moet werken, zo dacht ik ook. Alleen het lukte gewoon niet. Het is een heel sterk en mega eigenwijs meisje. Het vreemde is dat ze als ze soms 's nachts wakker wordt ze wel bij mij drinkt en in de vroege ochtend ook een klein beetje. Alleen de rest van de dag niet meer. Ik kan proberen wat ik wil, maar het lukt niet. Ook gaat het met de fles niet rustig, ze heeft heel veel weerstand.

Mike schreef dat ik letterlijk leeggezogen ben. Zo zie ik er ook uit. Ik krijg nogal wat reacties daarop en mijn familie vind het onverantwoordelijk dat ik doorga met kolven, omdat ze zich zorgen maken. Ik ben deze week ook ziek thuis gebleven en ons meisje is wel bij de opvang. Dat vind ik ook zo moeilijk, maar alles duizelt om mij heen en ik hoor ook nog eens constante suizen in mijn oor. Soms denk ik dan dat het inderdaad beter voor mij zou zijn om te stoppen, maar ik kan het gewoon niet. Ik geef haar heel af en toe wel eens een flesje kunstvoeding en dat vind ik echt niet fijn!

Ik ga deze week beginnen met het drinken van rauwe melk en hoop dat dat nog wat kan doen voor mijn melkproductie. Het aanleggen blijf ik proberen, maar ze heeft ook twee tanden en kan daar heel hard mee bijten... Het lijkt wel alsof ze het zelf niet meer wil. Pijn in mijn mamahart!

Sorry voor het hele relaas... ik stel het zeer op prijs dat je meedenkt!

Liefs,

Frida

Hoi Frida,

Verschillende familieleden van mij gebruikten via een mesoloog shatavari.

En dat hielp heel erg goed voor de borstvoeding.

Het helpt soms ook als vrouwen moeilijk zwanger worden.

Je kan het bestellen via internet of bij een goede reformwinkel

Ik kan je alleen maar erg aanraden.

gr sheila

Volgens Weston Price helpt de consumptie van quinoa eveneens:

Quote:
De zogende moeders in diverse Afrikaanse stammen nuttigden een graan dat zij linga-linga noemden. Dit bleek hetzelfde graan te zijn dat de Peruaanse Indianen quinoa noemen en veelvuldig consumeren, vooral zogende moeders. Dit graan is niet alleen rijk aan mineralen, maar stimuleert ook op krachtige wijze de productie van moedermelk.

Dirtsa,

Je leert hier een belangrijke les die ik jaren geleden al heb geleerd: leg nooit jouw persoonlijke ervaringen als een soort blauwdruk op die van anderen. Net als je 'zeker weet' hoe het werkt, kom je geheid iemand tegen bij wie het precies andersom of zelfs averechts werkt. Ik heb dat heel snel afgeleerd!

Mike

Sheila, dank je wel voor jouw supplemententip! Ik heb het meteen even opgezocht. Bedankt voor jouw reactie!

Ik stel het echt op prijs dat jullie reageren! Ik vind het fijn als jullie meedenken, maar then again, ik heb denk ik al alles geprobeerd, behalve vlees gaan eten :wink:

Ik kan mij voorstellen dat Dirtsa deze tips geeft. Ik dacht zelf nl ook altijd op die manier. Maar er is zo veel gebeurd dat ik het vertrouwen in mijn lichaam idd ook een beetje verloren ben. Nu hard mijn best doen om weer sterker te worden. Wel jammer dat ik dan echt eerst rock bottom moet raken.

Fijne dag!

toen ik destijds mijn 3 kinderen kreeg wilde ik ook graag borstvoeding geven (oudste is 23 en jongste 16) en heb heel erg mijn best gedaan om dat voor elkaar te krijgen, ook kolven maar snapte toen absoluut het verband van voeding niet en volgens de normen waar ik op dat moment bekend mee was at ik gezond. Veel groente, fruit, vlees, brood als basis..

Vorig jaar vroeg ik me pas echt af waarom dat nooit gelukt is met borstvoeding, in de natuur zou een baby dier sterven, wij hebben natuurlijk alternatieven zoals Frisolac bv. dus je gaat niet meteen dood, er is surrogaat.

Mijn hele leven lang tot de laatste 5 jaar of zo heb ik geen roomboter gegeten en thuis ook nooit gekregen. Wel plastic, bona, blueband enz.

Nu snap ik het wel, er zat een soort "slot" op mijn lijf/cellen

graag gedaan Frida, het schoot me opeens weer te binnen van dat middel.

Ja nadat mijn familie die shatavari ging gebruiken liep het weer als een tierelier die borstvoeding. En het is niks chemisch. Succes en sterkte. gr sheila

Frida, je hebt er echt ongelooflijk veel voor over. petje af hoor.

Kan het zijn dat het probleem niet zozeer bij jou ligt, maar bij je kindje? Dat ze dus niet genoeg kracht heeft om uit de borst te drinken?

Als ik alles zo lees, dan lijkt t erop dat het drinken uit de fles haar gemakkelijker af gaat. En dat ze dus maar heel even uit de borst kan drinken.

Weet je frida, jou kindje heeft al heel veel langer borstvoeding gehad dan de meeste baby's krijgen, dus je hebt haar al een goede start meegegeven.

Misschien kun je je beter concentreren op de volgende stap, en wat dan het beste is voor haar. Rauwe melk, biest, bouillons etc.

Gun jezelf wat rust, dat is ook erg belangrijk voor jullie samen.

Wat ik heb gelezen/gehoord: als je iets nieuws aanbiedt aan je kind, begin dan met een theelepeltje, dan 4 dagen niet dit nieuwe en dan de vijfde dag iets meer. Zo went het lichaam va je kindje aan de nieuwe smaak en zou het lichaam enzymen kunnen ontwikkelen om de nieuwe voeding te kunnen verteren.

Schijnt in de natuur ook zo te gaan, aapjes strijken nieuwe voeding eerst langs hun lippen, ze proeven even en leggen dit dan weer weg. Als er geen reactie komt dan pas eten ze het op.

Ik eet bergen roomboter, mmmm! Ik ben ook niet bang voor vet! Vandaag mijn bijnierensup. binnen gekregen. We zullen zien! Ben nu wel benieuwd naar shatavari! quinoa staat ook op mijn verlanglijstje. Is amaranth ook goed om te eten?

Ditsa, dank je wel voor jouw digitale hart onder de riem, heel lief! Ons meisje had juist een super kracht. De eerste maanden liep ik over van de melk en in combi met haar enorme zuigkracht (in 2 min 80 cc drinken toen ze 8 wk was) heeft ze zich zo ernstig verslikt dat ze bijna is gestikt. Dat was vreselijk. Zo zijn we in het ziekenhuis terecht gekomen. Dus nogal een gedoe rondom voeding. Ik heb haar toen liggend en plat om mijn rug moeten voeden. Zij lag dan met haar buikje op mijn buik en ik ondersteunde dan haar hoofdje. Te bizar voor woorden, eerst te veel melk en daarna tekort. De eerste weken met de fles ging dat zo snel dat ze daar weer last van had, dan dronk ze 200cc in 3 a 4 minuten met het kleinste gaatje. Nu merk ik inderdaad dat haar kracht is afgenomen, dat voel ik als ik haar de borst geef en de fles gaat iets minder snel.

Fijn ook om te lezen dat ze iig een goede start heeft gehad, daar ben ik ook erg dankbaar voor. Alleen blijft het pijn doen dat ik haar niet meer life kan voeden. De enkele keren dat dat nog gebeurd vind ik zo mooi. Niks mooiers dan je kindje zelf te kunnen voeden. Vind ik dan.

Rust, tja, daar ben ik nu mijn weg in aan het vinden.

Zo te lezen ben jij een echte 'oermama' goed dat je zo veel weet! Je mag trots op jezelf zijn! En alle andere forummensen ook! En natuurlijk Mike, haha!

Fijne avond!

Quote:
heeft ze zich zo ernstig verslikt dat ze bijna is gestikt. Dat was vreselijk. Zo zijn we in het ziekenhuis terecht gekomen. Dus nogal een gedoe rondom voeding.

Zou dat niet zomaar het probleem kunnen zijn, een trauma? Eerst bijna stikken in de melk en dan in het ziekenhuis terecht komen.

Dat moet toch schrikbarend geweest zijn voor zo'n klein hummeltje?

Lia

Ja, ik denk ook regelmatig dat dat de oorzaak van alle ellende is. Het was ook niet niks, ze was helemaal wit en slap en ik heb haar mondje uitgezogen en beademing gegeven, ik werd een soort dier. Ze viel 3 x weg en ik dacht echt dat we haar kwijt waren. Heeft lang geduurd voordat ik dat uit mijn systeem had. Het bizarre is dat het gebeurde 3 uur na een voeding. Ze lag al een aantal uur te slapen toen ik zag dat ze onrustig werd en weer die typische klokgeluidjes hoorde. Ze heeft liggend gespuugd en het het waarschijnlijk weer ingslikt waarbij het in haar longen is terecht gekomen. In het ziekenhuis spraken ze van een ALTE-incident (apparent life treathing event.) Het is zo'n lief en sterk meisje, verdrietig dat ze al zo veel heftigs heeft mee moeten maken. Maar thank god is ze er nog! En gelukkig lacht ze heel veel en ontwikkeld ze zich goed. Alleen rond het drinken is problematisch. Logisch eigenlijk... Ik ben uiteraard niet van haar zijde geweken en we hebben samen geslapen op een mini kamertje. Maar ja, in een week tijd heel veel onderzoeken en snoertjes aan haar lichaampje. Alles is gecheckt en gelukkig bleek ze kerngezond. Nou, mama is weer van zich af aan het schrijven :wink:

Ik las van de week ergens dat als de voeding niet soepel loopt, je niet veel melk aanmaakt, zelf veel rauwe melk moet drinken. Ikw eet alleen even niet meer waar het stond. Was een engelstalig artikel.

Quote:
Heeft lang geduurd voordat ik dat uit mijn systeem had.

De oerbehoefte van een baby naar borstvoeding is denk ik zó fundamenteel dat ze dit niet door een nare ervaring aan haar neus laat voorbijgaan, of er moet iets zijn waar ze op reageert. Ik denk dat het zou kunnen dat jouw stress en paniek rondom de hele situatie feilloos door je dochter is opgepikt en daar heeft zij het hare mee gedaan. Misschien dat die stress ook invloed heeft gehad op de samenstelling en smaak van je borstvoeding?

Hilda

We hebben er voor gekozen ons meisje niet te laten vaccineren. Soms vind ik het nog een beetje spannend, maar ik vind de injecties nog enger!

Inderdaad is er wel wat spanning rondom het verslik incident gebleven, maar daar had ik gelukkig geen last van tijdens het voeden, dan waren we allebei erg relax. Maar spanning zal zeker een negatieve rol hebben gespeeld...

Ander vraagje, ik ben sinds een paar dagen weer sole en H202 aan het gebruiken, een druppel 35% in een groooot glas water en wat 3% in mijn oren. Mijn urine is opeens veel geler dan normaal en ik heb het idee dat mijn melk ook een andere kleur heeft. Dat zal wel met ontgiffen te maken hebben. Mijn vraag is of deze gifstoffen nu ook niet in mijn melk komen? Want dat lijkt me niet echt gezond!

Ik ben nog steeds zo vreselijk duizelig dat ik er nu een beetje bang van wordt. Ik weet niet waarom het niet verwdijnt. Mijn oren suizen ook nog steeds en de buis van e. is nog steeds potdicht. Ik denk dat het daar toch ook wel mee te maken heeft. Ik spoel met de netipot en gebruik otravin en nog een andere neusspray met cortisol. Wat kan ik nu nog meer doen?

Fijne dag allemaal!

Je evenwichtsorgaan zit in je oren, dus het zal zeker met elkaar verband hebben.

Maar wat te doen? Je doet al zoveel.

Ik zou zelf niet de otravin en de andere neusspray gebruiken, dat voegt niets goeds toe alleen chemicaliën. En daar kan je lichaam nou net niets mee. Misschien is dat wel de boosdoener op dit moment voor je oren.

Lia

Quote:
. Mijn urine is opeens veel geler dan normaal en ik heb het idee dat mijn melk ook een andere kleur heeft. Dat zal wel met ontgiffen te maken hebben. Mijn vraag is of deze gifstoffen nu ook niet in mijn melk komen? Want dat lijkt me niet echt gezond!

Daar zou je maar zo eens gelijk in kunnen hebben. Het lijkt mij ook niet verstandig om hard te ontgiften tijdens de zwangerschap of als je een kind moet voeden. Misschien is het verstandiger om het gewoon bij supergezonde voeding te laten en nog even een tijdje te wachten met h2o2. 3% in je oren kan natuurlijk wel, maar het laatste wat je wilt is je kind belasten met jouw gifstoffen lijkt me.

Hoi LIa, bedankt voor jouw tip. Het begint me ook een beetje tegen te staan dat ik die middelen gebruik. Maar ik wil zo graag dat mijn buis en die piep weer open en weg zijn dat ik het ook niet meer weet.

Janse, ik denk dat ik idd maar even stop met die 35%. Ik heb het idee dat ons meisje er ook niet blijer van wordt. Dank vd bevestiging!

Ik ben een beetje het forum aan het doorlezen en er staat zo veeeeel op! Echt hele boeiende info! Ik kan mij voorstellen dat niet iedereen begrijpt waar jullie mee bezig zijn. Dat merk ik soms al aan mijn omgeving. Zo van, daar gaat ze weer..! Maar nu jullie zo in het leven staan merken jullie vooruitgang op jullie gezondheid? Beetje algemene vraag, maar ik ben gewoon benieuwd!

Lia, ik lees dat jij ook een site hebt. Zou ik de link mogen hebben? Ik ben wel benieuwd naar jouw site! Alvast bedankt!

www.voedingisgezondheid.nl

Op mijn site staan allerlei onderwerpen die hier in dit forum staan. De meeste teksten zijn afkomstig van Mike.

Het is wat overzichtelijker bij elkaar, zonder de reacties van de mensen hier op het forum.

Het is natuurlijk niet nooit compleet maar je kunt er wel veel vinden.

Lia

Hoi Lia, is dat jouw site! Die heb ik al in mijn favorieten staan! Mooi om het zo allemaal bij eklaar te hebben staan! Jeetje, jullie leven echt super gezond! Voel je dat ook aan je lichaam?

Forum statistieken

Onderwerpen
4.545
Leden
8.668
Nieuwste lid
Joy63
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan