Voorstellen Madelief

Als ik het zo lees kun je denk ik ook niet tegen rijst. Je alvleesklier is zwak schreef je. Waarschijnlijk heb je dan ook hypoglycemie. De dieeten die op intenet staan voor hypoglycemie schrijven nog rijst voor maar voor sommige mensen is dat al te veel. Te weinig eten kan ook weer niet dus dan is de enigste oplossing om de vetten en eiwitten verhogen.

Zelf slik ik nu chroom, zink en magnesium. Omdat ik me nu goed voel blijf ik dit even volhouden maar ik slik eigenlijk liever geen suplementen. Na een tijdje stop ik er me en kijk wat het met me doet.

Ik pas altijd op met kruiden, want sommige zijn ook lichtelijk gifig en tasten bepaalde organen aan. Sintjanskruid zou ik zelf niet nemen. Proef het eens vers uit de natuur en als het vies vind dan vraag ik me af of het gezond is. Kruiden kunnen best werken maar het kan ook verkeerd werken en dus organen aantasten. Zelf neem ik vaak brandnetels die lijken me niet schadelijk.

 
Wat Charade over de rijst vertelt is herkenbaar. Zelf laten we deze hier om deze reden ook zoveel mogelijk staan.

 
's morgens

een glas water met een theelepel natriumbicarbonaat en zwavel, daarna water met citroen.

Na een half uur ontbijt: smoothie: volle yoghurt, 2 eierdooiers, kaneel honing, stuifmeelkorrels, boekweitvlokken, beetje boter/slagroom en een klein appeltje

rond 11 uur en rond 14.00

kies ik uit o.a.:

avocado, gekookt ei, uit blik: sardientjes, schelvislever en komkommer

leverworst, kaas, beetje zuurkool

yoghurt

soep: kippensoep met groenten of soep van schenkel met gehaktballetjes en groenten

Als koolhydraten neem ik een kiembroodje, boekweitcrackers/vlokken (in de yoghurt)

Altijd dik besmeerd met roomboter.

glas melk en kefir na middageten en diner

tussendoor drink ik thee (groene, kamille en sinds kort st jansthee), melk, water met een paar druppeltjes h202 en keltisch zeezout.

diner:

vaak roerbakgroentes (vaak courgette, champignons, bleekselderij, prei, broccoli, bosui, rode ui. paar stukjes wortel voor de kleur.

roerbak in creme fraiche/kokosmelk, kokosnootolie/ghee/roomboter/olijfolie

Vlees of vis: wilde zalm, gehakt, lamsvlees

of ik eet een speklapje met zuurkool en witte basmatirijst.

koolhydraten bij het avondeten zijn witte rijst, quinoa, amaranth en (gierst: vind ik wat te droog dus niet vaak)

regelmatig kies ik wel voor rijst omdat dat het meest neutrale van smaak is maar ik denk dat het klopt dat ik daar niet zo goed tegen kan. Want ik heb sneller weer trek na het eten van rijst.

Ik probeer meer vet te gebruiken dan koolhydraten.

Ik neem ook wel eens een beetje roomboter, kokosnootolie of slagroom tussendoor.

Misschien moet ik nog wel meer vet eten om goed verzadigd te raken. Slagroom is wel wat duur te duur maar ik zou er zo elke dag een beker van leeg kunnen drinken.

 
oja in de smoothie doe ik ook jodium

en als voedingssuplementen neem ik:

's morgens:

boterolie in combinatie met levertraan

oregano olie ivm candida en plekjes op m'n rug en in m'n oren en terugkerend voetschimmel.

adrenal, 300 mg, vit c (synthetische variant)5 biergistpillen van pax

overdag:

alpha liponzuur en L carnitine van beide 2 of 4

's avonds:

1 camu camu, zink, magnesium en 1 raw thyroid glandular

zo nodig valeriaan capsules

en nu dus st janskruidthee

wel veel voedingssuplementen nu ik het zo noteer.

oja en ik heb van de huisarts wekelijks spuitjes vit D (50.000 eenheden)

en ik slik nu even wat extra vitamine A

 
50.000 vit D per week is een tijdelijke dosering neem ik aan? 2000 IU is volgens mij een mooie onderhoudsdosering. Candida en voetschimmel zouden goed op jodium moeten reageren. Eet je praktisch glutenvrij?

Levertraan zit flink wat vitamine A in (4080 microgram per eetlepel (USDA)), dat is al boven de veilige bovengrens van de gezondheidsraad (al zit die er nogal eens naast) hoeveel kom je dan in totaal? Ik mis nog hoeveel magnesium je neemt?

 
ja, klopt dat is een tijdelijke dosering. Ik doe elke dag een paar druppeltjes jodium door m'n smoothie.

Ik eet geen gluten. een enkele keer een sneetje speltbrood.

Ik neem maar een halve theelepel levertraan/boterolie per dag.

en neem 20.000 iu vit. A

Ik had ergens op dit forum gelezen dat je veel meer vitamine A dan D moet binnenkrijgen. Vandaar dat ik

extra A slik.

Ik neem 500mg magnesium.

Op een gegeven moment moet je toch wel met wat minder voedingssuplementen kunnen....

 
Quote:
en neem 20.000 iu vit. A

Ik had ergens op dit forum gelezen dat je veel meer vitamine A dan D moet binnenkrijgen. Vandaar dat ik

extra A slik.

Ik neem 500mg magnesium


Dat is synthetische vitamine A neem ik aan? Lijkt mij niet zo'n goed idee in dat geval.

Kan je beter wat meer levertraan nemen en runderlever gaan eten.

Wat voor magnesium gebruik jij?

 
Hoi Pike,

Volgens mij heb ik natuurlijke vit A van het merk source naturals vit A (palmitate)

oja runderlever, dat ben ik al een tijdje van plan maar ik zit er een beetje tegenop. Eerst maar een lekker recept vinden.

Magnesium heb ik van Now magnesium citrate.

 
Weet je zeker dat het natuurlijk is? Ik dacht altijd dat dat synthetisch was.

De lever kan je ook eerst een uurtje in een beetje melk leggen. Dit helpt echt heel goed om de sterke leversmaak eraf te krijgen. Verder is het belangrijk om de lever niet te lang te bakken, de binnenkant moet licht roze zijn.

En je moet het velletje eraf halen.

Bij 200 a 300 gram runderlever per week heb je ruim voldoende vitamine A plus nog een heleboel andere vitaminen.

 
Wat ook smaakvol is, tenminste vind ik, lever aan stukjes, paar eieren klutsen, lever erbij doen en in de pan, de smaak van lever verdwijnt.

Ik doe er dan ook blik schelvislever en/of sardientjes bij

Of is dit een vreemde combinatie :D

 
lever in de melk, mooie oplossing Pike!

Je kunt de lever toch ook gewoon invriezen neem ik aan?

ei met lever, ook een idee. Dan ook nog schelvislever erbij..... ik weet niet of ik dat ga doen. :roll:

Schelvislever eet ik ook af en toe, soms met een uitje of op een boekweitcracker maar ik ben niet zo dol op de smaak.

Runder lever ga ik op de bestellijst zetten :D

 
Quote:
lever in de melk, mooie oplossing Pike!



Ideetje van Mike! Maar beter goed gejat dan slecht bedacht :mrgreen:

Je kan de lever inderdaad gewoon invriezen.

Probeer als het even kan aan lever te komen van niet alleen biologische maar ook 100% grasgevoerde koeien.

 
Ik zie zelf ook erg op tegen het eten van lever, maar ergens op dit forum las ik de tip om de lever in stukjes te snijden en die stukjes in te vriezen. Dan dagelijks een paar bevroren stukjes inslikken zoals je dat met pillen doet. Dan heb je rauwe lever binnen (met bakken of koken gaat toch wat verloren zou je zeggen) zonder dat je last hebt van de smaak. Als ik de volgende keer weer vlees ga bestellen ga ik er lever bijnemen, maar dat duurt nog even, want ik heb nog een kilo of 10, haha.

 
Dat met die "rauwe lever pillen" heb ik ook een paar keer geprobeerd maar ik kreeg ze nauwelijks weg. Je moet ze weg spoelen met een slok water wat dan ook een vieze rauwe lever smaak krijgt. Brrrr.

Nee geen aanrader vind ik. Als je de lever weekt in melk en daarna zachtjes bakt met flink wat uien en spek is het heel goed te doen denk ik.

Je moet er gewoon even aan wennen. Ik had het ook nog nooit gehad tot een paar jaar geleden.

Wat je ook kan doen is er een flinke klodder mosterd over heen doen.

 
en in de citroen/olijfolieshake, ik heb de ingred. hier al een paar keer genoemd en dat gaat echt super met een lever-ijsblokje formaat . Je proeft er niets van en is rauw

 
Hoe moet je dat precies doen Marijan? Leverblokjes in een mengsel van citroen en olijfolie (welke verhouding?) weken en dan opeten? Niet invriezen?

 
ik was een tijdje gestopt met weston price,stom, stom! Ik kreeg te weinig vet en koolhydraten binnen waardoor ik enorme bloedsuikerschommelingen kreeg. ik moest een korte periode soms wel elk half uur wat eten. Ziek en depressief was ik er van. en dikker grr

Ik heb m'n lesje wel geleerd, geloof ik.

wel lastig om nu m'n "evenwicht" weer te vinden in het eten.

 
Succes met het terugvinden van het evenwicht. Als je hulp nodig hebt, dan horen we het wel toch?

Ik las je eerste zin en die kwam op mij zo vreemd over:
Quote:
ik was een tijdje gestopt met weston price,stom, stom!



Ik kan me voor mezelf niet eens meer voorstellen dat je er ook "mee kunt stoppen". Vanavond bijna kwijlend boven mijn pannetje gestaan. Opgewarmd stoofpotje met restje soep bij elkaar gegooid. Rook echt super lekker! En dat was het ook toen ik het at. Stoppen.... Het zit zo in mijn systeem dat dat niet eens meer kan geloof ik....

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.517
Berichten
528.522
Leden
8.652
Nieuwste lid
duncan
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan