WAPF voeding, flink veel jeuk

Zoals ik het nu lees kan het maar zo een reactie zijn op de roomboter van de Lidl, inderdaad vanwege het verkeerde voer van de dieren.

Mike

 
ik gebruik ook de roomboter van de lidl,maar heb geen jeukklachten

 
Haluk,

Vergeet niet genoeg water te drinken.Drink zelf nu ook veel water ,voel me er beter bij,alleen overal veel rennen naar het toilet.Heb goedkoop bronwater gekocht in Duitsland 5 liter voor 0,79 cent.zit alleen in een plastic fles daar houd jij niet van.

 
Afhankelijk van de woonplaats kan kraanwater beter zijn dan flessewater.

Alexandra: is er geen bio-winkel bij je in de buurt? Je kan ook per internet bestellen tegenwoordig.

Standaard biologisch is niet echt zoveel beter dan regulier, de commercie heeft er flink vat op, dan weet je wel hoe laat het is. Demeter is dus beter, maar ook nog niet 100% zuivere karnemelk (om het woord koffie te vermijden).

 
Ik gaf alleen maar een reactie. Ik kom bijna niet in winkels, ook niet bio-winkels. Ik doe al mijn boodschappen op de boerderijen. En de Lidl weet ik niet eens te vinden :oops:

Hier is bijna alles bio-dynamisch, omdat ik op die boerderij t meeste kan halen aan producten.

 
deze meneer had ook veel jeuk, hij gaf dierlijke producten de schuld. maar hij was paleo, geen wapf

http://donmatesz.blogspot.nl/2011/06/farewell-to-paleo.html

 
Volgens dr Pagano kun je genezen van eczeem en psoriasis als je voeding voor 80% bestaat uit fruit en groente.Voor de overige 20% mag je alleen maar mager kip of lamsvlees eten en vis.Je mag ook alleen maar volkoren eten en magere melk produkten.Ook geen nachtschades en uitkijken met gluten.De diëten bij huidaandoeningen zijn bijna allemaal hier op gebaseerd.

https://www.psoriasis-healing.com/

 
Ach ja Don Matesz, ineens was alles de schuld van de 'dierlijke vetten en eiwitten'.

Nu ik zijn 'farewell to paleo' nog eens lees valt mij het volgende op, hij schrijft:
Quote:
4) Irregular bowel movement and, when eating very low fiber, constipation with small, dry, difficult to eliminate stools. Tracy had the most problem with this. High fat intake slows intestinal peristalsis, reducing the reliability and frequency of elimination. (By the way, I have eaten 1.5 to 2.0 pounds of fruits and vegetables daily, providing 50 to 100 grams of fiber, most of the time I have eaten 'paleo,' which I reported in detail in my book, The Garden of Eating. Tracy ate similar or greater volumes of plants, so her severe irregularity was NOT caused by too little fiber. Tracy only got relief by cutting the fat.)


Ach jee Don dus je at, net zoals een zekere Tracy, een kilo fruit en groente per dag goed voor zo'n 50 tot 100 gram vezels en toch nog constipatie!?

Dus het was volgens jou, Don, zeker niet door een tekort aan vezels maar "dus" door een teveel aan vet he?

Wel eens aan gedacht dat het door een teveel aan vezels zou kunnen komen?!

Waarschijnlijk niet want dat komt bij de meeste mensen gewoon niet in hun op.

Kan je zien hoe goed deze decennia lange "vezels zijn goed en onmisbaar voor een normale darmwerking" propaganda heeft gewerkt..

 
mmm... hij had nu geen last van constipatie meer geloof ik, ondanks dat hij nog meer vezels eet? anyway... hij heeft meer interessante artikelen. deze over onderzoek naar grootschalige (mongoolse) populaties die voornamelijk leven op 'grass fed animal products'. lijkt me wel interessant voor de mensen hier.

http://donmatesz.blogspot.nl/2012/09/grass-fed-animal-products-prevent.html

 
Jellie, interessante techniek heb jij toch :D

Heb je in die 4 maanden dat je hier subtiel bezig bent om mensen op de gevaren van vlees en vet te wijzen al iemand bekeerd tot het veganisme?

 
@Pike: Veganisme: ik had het er gister nog met mijn vriend over. Wij hebben oprecht medelijden met mensen die zich bewust zoveel ontzeggen.

@Jellie, hier zul je niemand kunnen bekeren tot het veganisme, eventuele ex-veganisten hier zijn juist dolblij dat ze weer mogen eten.

 
Quote:
Wij hebben oprecht medelijden met mensen die zich bewust zoveel ontzeggen.



Ja ik ook. Nog erger is het dat ze denken enorm goed bezig te zijn voor hun gezondheid, dierenwelzijn en "de planeet". Alle drie juist totaal niet.

En als ze dan ook nog kleine kinderen hebben wordt het helemaal triest.

 
Ja, schrijnend voor die kindjes. Weet niet of ik je dit al gezegd heb, maar ben op Facebook lid van de groep Vaccinvrij. Daar zit een moeder met 2 kindjes, de jongste is net een maand oud, en zij voedt de oudste veganistisch op... Borstvoeding lukte niet bij de eerste, en ze ervaart nu ook weer grote problemen. Het kindje raakt niet vol, blijft honger houden. Heb haar al tips gegeven, maar het komt niet binnen. Heb het maar los gelaten. Vlees eten is voor haar hetzelfde als een lijk eten. Arme kindjes :-(

 
Schreef je niet ergens dat deze moeder zelfs een "fruitarier" is?

Misschien kan je haar eerder overhalen om een beetje rauwe biologische kaas en melk/kefir te gaan eten?

 
We hebben inderdaad in Jellie een 'secret troll', eentje die via slinkse wijze ons op andere gedachten probeert te brengen, door ons richting vegetarisme te sturen. Het gaat je niet lukken, Jellie, doe geen moeite!

Mike

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.517
Berichten
528.522
Leden
8.652
Nieuwste lid
duncan
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan