Ik kan onmogelijk de dag ervoor zoveel gegeten hebben als mijn lichaam er dagelijks uitgooit. Wat dit is, is oude zooi die mijn lichaam met terugwerkende kracht wegwerkt, met name bewerkte, plantaardige vetten in chips, friet e.d. Volgens Mary Enig doet het lichaam er maar liefst 2 jaar (!) over om deze weg te werken en ik ben pas 6 jaar bezig, dus ik heb nog wel wat ontgiftingsjaartjes voor de boeg!
Ook produceer ik regelmatig zeer zure, brandende ontlasting die er maar moeizaam uitkomt en ofwel gelig, wittig of grijzig van kleur is, ofwel zwart of groen (of een combinatie van die twee). Soms is deze taai en leerachtig. Dit is het gevolg van de verhoogde zuurstoftoevoer die verzadigde vetten teweegbrengen, waardoor de stofwisseling versnelt en het lichaam zich kan ontdoen van jarenlang opgebouwd melkzuur a.g.v. anaerobe processen (celverstikking), veroorzaakt door jarenlange consumptie van suiker/koolhydraten/zetmeel en bewerkte, plantaardige olien en vetten, de twee grootste boosdoeners in ons moderne 'voedsel'.
Mike