@Rapunzel
Even kijken, ik ben eerst begonnen met Liver Detox & Regeneration van Now Foods. Heb ik 2x een maand gedaan. Tegelijkertijd heb ik mijn vet en eiwit inname redelijk gelijk gehouden. Ik heb wel geprobeerd om meer combi's te maken en ook in de afwisseling voor vlees. Ik ben daarna me gaan richten op de kruiden. Dus ik neem al een tijd nu curcuma, cayennepeper, kaneel en citroen in mijn smoothie maar de laatste weken doe ik er ook paardenbloem en mariadistel in en het lijkt alsof dit het beste werkt. Trouwens ik neem ook behoorlijk wat keltisch zout en geferm. levertraan+boterolie gel een maand. Wat ik ook de laatste weken doe is 2 rauwe eigelen te drinken in combi met smoothie of rauwe melk.
Ik neem ook iets meer visolie... als je een beetje goed zoekt naar wat allemaal goed is voor de lever dan neem ik ook nog kalfslever rauw 1x in de week en ook neem ik laatste 1.5 week magnesium pillen en dat moet ook allemaal goed zijn voor je leverfunctie. Ik hoop dat je er iets aan heb.
Mijn advies is dus om zoveel mogelijk voeding te nemen dat de lever ondersteund, samen met kruiden en wat goede supplementen die het ondersteunen. Bij mij gaat het allemaal misschien wat sneller omdat ik nog vrij jong ben... ik kan nu al zoveel beter vet en eiwit verteren dan 3 maanden geleden... ik eet wel 3/4x spek in de week, 3 maanden terug zou me hele gezicht onder de uitslag zitten. Ondanks dat ik ook nog super enzymen nam met elk maaltijd en met een vette maaltijd wel 2 pillen. Ik zit nu op bijna 0 pillen, heel soms met een extreem vette maaltijd (wat nog wel is wil voorkomen
) dan neem ik er 1 en dan vergeet ik het vaak ook nog.
Echt een enorme vooruitgang...
Edit:
Nou voor ik met die leverpillen ben begonnen slikte ik al wel ruim een jaar chlorella en spirulina. Nu heeft dit in mijn ogen tegenstrijdige effecten want het helpt je te ontgiften maar al die gifstoffen moeten weer afgebroken worden door de lever maar chlorella is wel goed voor de lever. Dus in zoverre weet ik niet of dit echt een bijdrage heeft gehad. Ik slik nu overigens nog maar 4 gram chlorella en ben nu helemaal gestopt met spirulina.