Ik begin dagelijks met een groot glas wat met:
1 volle tl acerolakerspoeder (= 1 gr vit. C)
1 tl sole
1 el appelazijn
(en eerst ook een paar druppels H2O2, maar mijn lichaam lijkt gevoelsmatig consequent NEE te zeggen tegen H2O2, dus ik ben er voorlopig mee gestopt)
1 druppel Lugol's jodium per week
Daarna kan het van alles zijn bv.:
-Een salade met kiemgroenten, vis, gekookt ei, zult, viskuit, olijven en/of avocado
-Een zuurdesemboterham met roomboter/ghee + leverworst, gebakken ei, pindakaas, notenpasta, pesto, vegaspread of iets anders wat ik gemaakt heb. Vaak ook nog bedekt met kiemgroenten en/of brokjes kokosolie
-Gebakken wentelteefjes, omelet, pannenkoek, balkenbrij, bloedworst
-Rauwe haring
-eieren met spek en ui in flink veel vet gebakken
-volle kwark met een handje (pseudo)graanvlokjes, noten, bijenpollen en/of een gedroogde abrikoos of een beetje honing. Dit heeft dan een nacht gefermenteerd. Daarop vaak een dik, dik pak slagroom!
-Zelfgemaakte soep van soepkip, schenkel, viskarkassen of zo iets
Avondmaal:
-Vlees, orgaanvlees, vis of soms ei gewokt in vet (25-50 gr vet per bord: mix van roomboter, ghee, kokosolie, rode palmolie, reuzel, talg, olijfolie) + groenten en vaak een saus van bijvoorbeeld room, crème fraîche, kokosroom, kaas...
-Soms een lap vlees of vis gebakken en groente apart gebakken of een salade.
-Soms een beetje quinoa of volkoren rijst erbij en heel langzaam ben ik mijn andere granen en deegwaren aan het opmaken geweest. Ik heb nog een paar lasagnebladen en rijstnoedels. Graanproducten zijn altijd een klein onderdeel van de maaltijd.
Soms eet ik toch aardappel in de vorm van friet, gebakken aardappels of stamppot. Paprika of aubergine gebruik ik nooit, verse tomaten heel soms, tomatenpuree, hete pepers, paprikapoeder en producten die hiervan gemaakt zijn gebruik ik weinig.
Soms koop ik rauwe melk, maar ik ben hier niet zo dol op.
Bij het avondeten pak ik een halve theelepel levertaan+boterolie en een multi vitamine/mineralen complex van
Dr. Lenkei. Verder soms ook een tl miso natto of een halve theelepel koninginnegelei/royal jelly.