@Asaya
Voor ik begon met rauwe melk enz. was mijn geheugen een zeef, snel van slag, vaak moe, dipjes na het mn.n brood eten.
Nu wanneer ik soms nog dipjes heb is het denk ik omdat ik heb 'gesmokkeld' of te weinig koolhydraten heb gehad m.n. in de avond.
ik woog voor de zomer ong. 69 kg, nu 62,2, ik ben 1.63 en krimp heel langzaam ;-)
starten doe ik de dag momenteel met;
2 glazen sole en boterolie, levertraan vit c
1/4 liter smoothie met o.a. eigenste yoghurt, flinke scheut wei/room, kokosolie, appelazijn,sole, flink kaneel,koriander, garam massala, gember,curcuma, bosvruchtenjam, honing, 2 rauwe eieren en een druppel lugol jodium
eenmaal op mijn werk zo'n uur later nog 1/4 smoothie
tegen half 12 glas kefir en 1/4 smoothie en/of melk
stuk kaas of als ik thuis ben gebakkeneieren of yoghurt met boekweitvlokken of de beroemde beestenbouillon ;-)
tegen half 4 kefir of overgebleven smoothie (meestal maak ik 1 1/2 tot 2 liter voor 2 dagen)
avondeten is bv.biefstuk (heerlijk,je mag me er voor wakker maken!)of ander vlees met 2 groentesoorten, vaak eentje zoiets als sla of witlof.heeeel soms gierst of rijst.
Ik bak eigenlijk alles in ghee of roomboter, bij de biefstuk maak ik de kruidenboter altijd zelf.
als ik trek heb doe ik yoghurt met boekweitvlokken in de avond, das niet zo vaak meer)
op zaterdag vaak 3 haringen rond de middag, dan start ik vaak met 3 gebakken eieren
op zondag tussen de middag wel eens 2 speltbrood met de kids
ik heb nog steeds slechte gewoontes o.a. koffie drinken al is het een stuk minder loslaten is nog erg moeilijk.
stap voor stap wordt het steeds beter en als je je beter gaat voelen m.n. in je hoofd wil je wel doorzetten
ik hoef niet meer terug al heb ik ook heel soms wel eens de verleiding, boodschapen doen is een makkie vergeleken met eerder, ik loop nu zo hele schappen voorbij...........heerlijk.
Toen ik moeite had of hongergevoel kreeg ben ik meteen een glas smoothie en of kefir gaan nemen en klaar was het, verzadigd.Dat heb ik niet meer.
ik kom elke zaterdag op de markt voor mijn biologische groente en de visboer kijkt wie van mijn kids er bij mij lopen en weet al precies of hij de haring in stukjes moet doen of niet (die van 3 doet hem eten aan de staart)
@Poekie ik heb jouw recept voor smeerleverworst gemaakt!! het was heerlijk, moest zelfs mijn 4 ingevroren potjes afstaan aan familie en vrienden ;-)
nu weer aan de slag, nog even en ik ga in de verkoop van kefir en smeerleverworst
wel heb ik er extra vergine olijfolie bijgedaan toen het klaar was, de mijne wilde niet smeren, toen wel!
ratel