Wat is goed om aan kinderen te geven?

Ik dacht al,de gewone bakker Bart.ok brood van Menno dus,was dat al vergeten.Ga het proberen,want ik moet normaal heel veel eten wil ik volzitten,Mike komt dat oa doordat ik 2 kids bv geef?Blijf maar ontzettende veel eten,veel rauwe melk,slagroom,vlees,,rijst etc en kom geen gram aan wordt er niet goed van van dat gezeur dat ik zo mager ben.Eet echt genoeg koolhydraten in de vorm van zuurrdesem/kiembrood,gierst,etc.Anders moet ik maar stoppen met borstvoeding zou zonde zijn maar blijf gewoon zo mager,60 kg bij 1.80

 
Waarom niet zelf je desembrood bakken? Zie dit topic voor recepten:

https://www.fatsforum.nl/topic/zelf-brood-maken

Als je eenmaal weet hoe het moet is het een koud kunstje. Begin 's avonds.

Ingredienten afwezen en mengen: 5-10 minuten

kneden: 15 minuten

dan lekker lang (een nacht) laten rijzen

dan bakken: 40 minuten

of eventueel opnieuw doorkneden: 5 min

nog een paar uur laten rijzen en dan pas bakken.

Ik vries vers brood grotendeels in en dan heb je zo brood voor de hele week.

 
@Danielle,

Het klinkt misschien wat cru, maar je twee kids zuigen je letterlijk leeg! Ik zou stoppen met bv en overgaan op de WAPF-formule.

@Lits,

Elk brood van Menno waar 'desem' voor staat is prima, leef je uit, je hebt nog nooit zo'n goed brood geproefd!

Mike

 
@Mike

Zal er eens mee aan de slag gaan. Ben benieuwd. Toch gemakkelijker dan zelf brood maken. Maar ook dat ga ik even uitzoeken nav de reactie van DenniS. Zijn "kwarkbrood" lijkt me ook een goede optie. Of niet?

@DenniS

Jouw laatste bijdrage in die discussie was jouw "kwarkbrood". Dat ziet er inderdaad redelijk gemakkelijk uit. Zou die ook goed te maken zijn met b.v. Griekse Yoghurt?

 
Ik haal mijn brood bij de bisschopsmolen in Maastricht en kies dan voor het grijze landbrood, welke trouwens in de top 5 van beste brood van Nederland stond. Dit is speltbrood op basis van desem dat 24 uur de tijd krijgt, ambachtelijk gemaakt.

http://www.bisschopsmolen.nl/

 
http://nourishedkitchen.com/no-knead-sourdough-bread/ Hier nog een link voor een zuurdesembrood dat je niet moet kneden. Om de een of andere reden lijkt me kneden zoveel werk :wink: Ik bestel spelt desem in de natuurwinkel, er zit zeezout in (dat zegt niet veel) geen gist maar wel plantaardige olie, en of het steengemalen meel is dat is me ook niet duidelijk. En een zuurdesem van machinaal gemalen meel heeft eigenlijk helemaal geen zin.

De kinderen krijgen elk 2 (kleine) sneetjes per dag maar het staat me al een tijd tegen. Dat menno brood ziet er goed uit! Ze hebben ook een webshop maar niet vanuit belgie, het zal wel zelf maken worden :-/

 
Jullie kunnen met ambachtelijke bakkers aankomen die in de top 5 staan, maar je hebt geen brood geproeft totdat je brood van Menno hebt gegeten. Daar kun je ook zelf niet tegenaan bakken!

Mike

 
mike,

Of iig de oudste laten stoppen met drinken,die lurkt hem behoorlijk aan met haar zuigkracht.De jongste zal moeilijk worden en ook erg zielig omdat ze niet weet hoe ze anders in slaap vallen moet en ook zoveel rust haalt uit het drinken bij me.En ook drinkt ze geen rauwe melk,heel soms een slokje van mijn beker.weet bijna zeker dat ze de wapf formule niet gaat drinken,ze is erg kieskeurig aan het worden met eten en drinken.

 
Nee, moest ik dat menno brood hier kunnen kopen ik zou het wel weten. Ik vind het ook niet duur, ga maar eens een zak speltmeel halen in de natuurwinkel :-/

 
Mike,

Heb je aandelen in brood van Menno? Haha. Nee, klopt, is suuuuuper lekker! Ik haal het af en toe, want ik heb het geluk dat Better Bagels om de hoek zit en daar verkopen ze dit, mmmm.

@Tanja

Ik vond het brood van de Salonard altijd lekker, maar ga binnenkort ook weer eens naar de Bisschopsmolen als ik in Maastricht ben :)... mmmm!

 
Quote:
Vis uit blik (liefst in water) bv makreel of haring, schelvislever



En sardientjes uit blik zijn toch ook goed he Dennis?

 
Lay, idd de Salonard heeft ook fantastisch brood, misschien wel nog lekkerder. We eten inmiddels nog maar een brood per week met z'n 4-en dus dan maakt de prijs ook niet veel meer uit.

 
Kan je net zo goed Menno-brood eten. Echt, geloof me, jij denkt goed en lekker brood te hebben gegeten...you haven't lived!

mike

 
Maar Mike, dat heb ik al eens gegeten (heb familie in Rotterdam) en het is heerlijk. Ik vind het echter onzin om brood met de post te laten komen terwijl het hier dampend vers en echt ook heerlijk op de plank ligt, lokaal en biologisch geproduceerd. Je weet niet wat je meemaakt in die winkel (Salonard) hemelse worsten, wild paté en rauwmelkse kaasjes, maar een ware aderlating, daarom vermijdt ik die liever, kan het toch niet laten. Daarnaast eet ik nog nauwelijks brood.

 
Mike, in Maastricht eet ik brood van de Salonard (of dus binnenkort weer eens van de Bisschopsmolen), in Leiden brood van Menno. Maar ook eet nog maar weinig brood...

 
Ik eet het zelf ook niet meer en Tanja's argument voor lokaal geproduceerde waar is zeer raak, maar ik wilde alleen maar aangeven dat als het om kwaliteit gaat brood van Menno onovertroffen is!

mike

 
Net een heerlijk sneetje brood gegeten van bakker Menno, echt superlekker en ook heel vullend!

Tot mijn grote verbazing en blijdschap zit de bakker in Leiden die dit verkoopt bij mij om de hoek. Ik kreeg het dus ook net vers uit de oven mee!

Ook nog een leuk gesprek met deze bakker gehad over Menno, brood en gezonde voeding.

 
hoi.

ik ben met mijn zoontje (5 jaar) die maar buikpijn blijft houden en nog andere klachten heeft, toch maar eens naar een homeopaat gegaan. deze arts maakt ook gebruik van bioresonantie. uit de tests kwamen behoorlijk wat allergieën/intoleranties naar voren. tarwe, gluten, melk, de meeste noten...

nou at hij al nauwelijks gluten (alleen rogge kiembrood, wat ook als ok getest werd bij hem) maar de buikpijn blijft. opgeblazen gevoel, misselijk, wat slijm bij de ontlasting soms, hij heeft er best veel last van. melk dronken we al niet, maar we eten veel kwark, griekse yoghurt en remeker kaas en heel veel boter.

ik ga het toch maar eens een tijdje proberen, zonder zuivel. ben heel erg benieuwd of dat de klachten doet verminderen. maar mijn vraag: moet ik dan ook echt boter weglaten? ghee vindt mijn zoontje echt niet lekker en ik bak/kook echt alles in boter....(is onze grootste bron van dierlijk vet).

en wat geven jullie je kinderen mee naar school als ze zowel glutenvrij eten als zuivelvrij? ik kom niet heel veel verder dan vleeswaren (leverworst vooral) met wat avocado, augurkjes, een appel, iets met ei (houdt hij niet van) en misschien een zalmslaatje ofzo. prima voor een lunch, maar de ochtendsnack op school en het ontbijt thuis ook zonder graan en zuivel....ik kom ideeën te kort geloof ik.

's avonds eten we vlees/vis/kip met wat groenten en witte rijst en dus meestal klaargemaakt in boter met azijn, zout, peper en een snufje palmsuiker. soms een creme fraiche of kokos saus. gebruik altijd keltisch zeezout, we drinken waterkefir en mijn zoontje vaak kokoswater.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.517
Berichten
528.469
Leden
8.652
Nieuwste lid
duncan
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan