hoi.
ik ben met mijn zoontje (5 jaar) die maar buikpijn blijft houden en nog andere klachten heeft, toch maar eens naar een homeopaat gegaan. deze arts maakt ook gebruik van bioresonantie. uit de tests kwamen behoorlijk wat allergieën/intoleranties naar voren. tarwe, gluten, melk, de meeste noten...
nou at hij al nauwelijks gluten (alleen rogge kiembrood, wat ook als ok getest werd bij hem) maar de buikpijn blijft. opgeblazen gevoel, misselijk, wat slijm bij de ontlasting soms, hij heeft er best veel last van. melk dronken we al niet, maar we eten veel kwark, griekse yoghurt en remeker kaas en heel veel boter.
ik ga het toch maar eens een tijdje proberen, zonder zuivel. ben heel erg benieuwd of dat de klachten doet verminderen. maar mijn vraag: moet ik dan ook echt boter weglaten? ghee vindt mijn zoontje echt niet lekker en ik bak/kook echt alles in boter....(is onze grootste bron van dierlijk vet).
en wat geven jullie je kinderen mee naar school als ze zowel glutenvrij eten als zuivelvrij? ik kom niet heel veel verder dan vleeswaren (leverworst vooral) met wat avocado, augurkjes, een appel, iets met ei (houdt hij niet van) en misschien een zalmslaatje ofzo. prima voor een lunch, maar de ochtendsnack op school en het ontbijt thuis ook zonder graan en zuivel....ik kom ideeën te kort geloof ik.
's avonds eten we vlees/vis/kip met wat groenten en witte rijst en dus meestal klaargemaakt in boter met azijn, zout, peper en een snufje palmsuiker. soms een creme fraiche of kokos saus. gebruik altijd keltisch zeezout, we drinken waterkefir en mijn zoontje vaak kokoswater.