Wat is goed om aan kinderen te geven?

Boter is ook zuivel, maar als het je om de lactose te doen is, schijnt de lidl boter lactosevrij te zijn en Franse en Belgische boter ook. http://www.scdiet.nl/forummsg.php?forumid=790

Suggesties als tussendoortje: stukjes verse kokos (of is hij daarvoor ook allergisch?), rijstewafel dik belegd, stuk zeeuws spek, olijven, gehaktballetjes.

 
Quote:
En sardientjes uit blik zijn toch ook goed he Dennis?


Ja hoor, en alle vis uit blik het liefste in water, aangezien de olie altijd geraffineerde olie betreft. Schelvislever is alleen in olie verkrijgbaar, maar er staat op de verpakking dat het in zijn eigen olie zit. Ik heb daar zo mijn bedenkingen bij en gooi deze olie toch weg.

 
Ik heb ook veel buikklachten. Het wordt steeds beter, maar ik ben er nog niet. Ik kom ook al jaren bij verschillende therapeuten, ik kan zelfs zelf spiertesten dus in principe mijn voeding zelf uittesten, maar helaas is het niet zo makkelijk. Het is meer een kwestie van trial and error. Ik wil nu toevallig ook gaan proberen om de zuivel eruit te doen, niet voor mn darmen maar om andere redenen, maar ik snap je vraag.. Wat nu eten/ meenemen dan?

Ik heb het idee dat ik ook last heb van avocado, eieren en kokos. Het wordt dus steeds moeilijker.

Als hij wel kokos eet, kun je stukjes santen meegeven. Ik vind het naar witte chocola smaken. Je kunt het eventueel eerst smelten en mengen met honing of stevia maar dat vind ik zelf niet nodig.

Of met cacao en santen of kokosolie en honing of stevia kun je chocola maken.

Een soort wraps maken van gehakt gerold in slabladen.

Kwark geeft bij mij ook reactie, gebruik je biologische kwark? De vriendin van Mike krijgt last van het vegetarische stremsel wat daar in zit en dat zou bij mij ook weleens het geval kunnen zijn. Misschien eerst proberen alleen de kwark weg te laten? Ik weet niet wat voor stremsel er wordt gebruikt in de remeker kaas maar dat zou ook vegetarisch kunnen zijn.

Fruit kan ik ook niet zo eten, wel als ik het eerst een nacht in mijn kefirsmoothie laat fermenteren.

OP internet staan recepten om yoghurt van kokosmelk te maken met probiotica en gelatine. Misschien is dat iets?

Je kunt ook op engelse sites naar paleo lunch ideeen zoeken. Paleo is ook gluten en zuivelvrij, al wordt daar soms ook veel gebruik gemaakt van (gedroogd) fruit en noten.

paleoparents

Of misschien kokosmeelmuffins?

kokosmeelscones

 
een smoothie van kokosmelk, eidooier, vanille en honing.

kijk eens op eetgoedvoeljegoed.com oa de eipizza's, kipsalade en meatza, kokospudding,

 
dank jullie :)

we eten enkel biologisch. yoghurt van rauwe melk zou ik graag gaan proberen, maar ik kan hier midden in de stad (en zonder auto) echt nergens rauwe melk vinden. qua boter had ik wel eens gehoord van franse boter, maar wat is daar dan anders aan? en dat heb ik in elk geval nooit bio gezien. wij gebruiken meestal de weerribben boter, die is gefermenteerd. ik ben er nog niet uit. misschien proberen een week of 2-3 zonder en toch maar wat ghee proberen en dan de boter herintroduceren.

kokosmeelmuffins ga ik proberen. vanmorgen at kindlief heel dapper een gebakken ei met plak ontbijtspek. als "toetje" zelfgemaakte appelmoes met flinke klont kokosolie erdoor en 4 macademianoten. ik vrees dat we wel op ietsje meer plantaardig voedsel komen zo zonder de zuivel, maar 't is inderdaad een kwestie van uitproberen.

kleine gehaktballetjes is een goed plan, die had ik nog niet bedacht. elke dag worst lijkt me namelijk ook niet geweldig. ik zal op de paleo sites kijken maar mijn ervaring is dat veel wordt gedaan met zoet en noten en dat wild eik nu juist niet. al dat fytinezuur en de suikers lijken me geen goed plan voor een toch al slechte spijsvertering.

ga wel proberen mayo te maken met half olijf en half kokosolie. alleen olijf is erg overheersend van smaak, misschien dat dit neutraler wordt. en dan door een blikje vis met wat augurkjes erin mee naar school als slaatje misschien.

smoothie met kokosmelk moet ik eens proberen. deed het eens door een yoghurtsmoothie en dat werd een vieze bende (kokos werd koud denk ik, en ging erg klonteren).

 
Hoi Mus

Wat een gedoe allemaal zeg

Stinkt dat niet denk je,vis mee naar school?

In de link van Tanja hierboven leggen ze uit welke boter zonder lactose is.

Groetjes en sterkte!

 
Oja

En probeer de eiermuffins,dat kan hij mee naar school nemen als hij dat wel lust

Eiermuffins:

Je neemt eieren, peper en zout, klutst deze en doet ze in een cupcake vorm. In de oven op ongeveer 150 graden en met een half uurtje klaar. Warm en koud erg lekker!

Vandaag doe ik er ook nog slagroom door (vandaag 250 ml op 20 eieren), geraspte kaas, tuinkruiden en uitgebakken spekjes. Je kan er doorheen doen wat je wilt. Ui en champignion was ook erg lekker. Laat je fantasie gaan en varieer

Dit is een recept van Alexandra

Ik maak vandaag een flinke hoeveelheid zodat ik ook kan invriezen, lekker makkelijk meenemen naar t werk! Enne, ook overheerlijk met flink wat creme fraiche erbij.

 
Mijn dochter van 19 mnd is gek op eieren,als ze ze ziet in de winkel roept ze al eie...eie!

Ze eet ze gekookt,gebakken etc

Wel 2 per dag

Lijkt me goed toch,of zijn 2 eieren voor zon kleintje te veel?

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.517
Berichten
528.469
Leden
8.652
Nieuwste lid
duncan
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan