Ken een hele lieve en goeiige oudere vrouw die haar heup brak door een rare val en daarvoor geopereerd moest worden. De avond na de operatie voelde ze zich niet goed worden en ze kreeg vreselijke dorst. Toen ze een paar keer om water riep, want ze kon niet bij het knopje, kreeg ze te horen dat ze niet zo moest zeuren en d'r gemak moest houden en nee, ze kreeg geen water. Ze voelde zich steeds slechter en viel vervolgens uit bed door een hartaanval en heeft een tijdje in een plas bloed gelegen van de operatiewond doordat ze pas na lange tijd reageerden op het roepen en bellen van haar over buurvrouw. Toen we de volgende dag langs kwamen lag ze badend in het zweet en haar hele kussen was drijfnat. Er had nog niet eens een dokter naar gekeken en s'middags kwam ze pas op de intensive care te liggen. Ronduit schandalig dat er zo met mensen omgegaan wordt! Vraag me wel eens af hoe ze met mensen omgaan die geen bezoek krijgen.
Ik heb zelf ook een (weggeklopte) negatieve ervaring.
Bij mij waren ze letterlijk aan het snijden en branden op mijn bovenlip, wat voelde alsof er steeds een sigarettenpeuk op mijn lip werd uitgedrukt. Toen mijn hartslag door de pijn omhoog vloog en de assistente zei dat er bij verdoofd moest worden negeerde die plastische chirurg dat, want hij was "bijna" klaar en ondertussen druk aan het flirten met een andere zuster.
Zo zijn er nog wel meer verhalen en ongetwijfeld zullen er ook goeie ervaringen tussen zitten. Maar heel jammer dat alles zo krang in elkaar steekt en het altijd weer draait om geld en macht. Want hierdoor krijg je niet de zorg die je eigenlijk nodig hebt.
Miranda