Wat kan je iemand aanraden die de diagnose 'kanker' heeft gekregen?

Tja... Het is een feit dat mijn vader ontzettend zoet verslaafd is! Altijd koek bij de koffie/thee, hij is dol op chocolade en hij kauwt fanatiek kauwgom sinds hij gestopt is met roken. Hele dozen worden er doorheen gejast. Verder weet je niet wat dat herseninfarct met zijn bevattingsvermogen heeft gedaan. Als laatste punt geloof ik - mijn man gelooft dat ook - dat het voor mijn vader allemaal niet meer zo hoeft.

Vandaag het bericht gekregen dat een vriendin van ons opnieuw kanker heeft. Een aantal jaar geleden heeft ze borstkanker gehad waarna haar borst is afgezet. De hele mikmak aan chemo, bestralingen en hormoontherapie gehad. Nadat ze "gezond " was verklaard een borstreconstructie gehad. En nu dan plekjes op haar stembanden en op haar lever die ze niet weg kunnen halen, en weer een half jaar chemo in het vooruitzicht. Maar wat zal het opleveren? Alleen maar meer ellende vrees ik.

Afschuwelijk Wommes! Ik vrees ook voor nog meer ellende. En ze luistert niet naar jou?

Hoe oud is ze?

Inmiddels is mijn vader zoet-vrij. Mijn moeder heeft alle koeken en andere rotzooi weggedaan. Op de dagen dat hij geen vitamine C infuus krijgt moet hij 3x daags een vitamine C tablet van 1000 mg nemen of 3x daags een theelepeltje poeder.

Ze is halverwege de 40. Nee, ik ken haar redelijk goed maar ik geloof niet dat ze openstaan voor alternatieve manieren om gezond te worden.

Knap dat je vader toch mee is gegaan voor de vitamine-infusen, ik kan me inderdaad ook voorstellen dat het op die leeftijd allemaal niet zo hoeft. Maar wie weet, als hij merkt dat het zijn kwaliteit van leven nog verbetert.

Ik heb ook altijd mijn bedenkingen als iemand met kanker 'genezen' is verklaard.

Zolang mensen na zo'n verklaring weer rustig verder gaan met de voeding die ze voor de diagnose aten blijven ze zichzelf vergiftigen.

Het zuurstof tekort op celniveau blijft. Dus dan gaan cellen op andere plekken anaeroob worden en worden ze uiteindelijk kankercellen en dan blijft men die cellen, door verkeerde voeding, voeden met gefermenteerde suikers.

Het blijft een cirkel waar men door de 'hulp' van doktoren niet meer uit komt.

Lia

Hoi Poekie, ik ken zo iemand uit mijn jeugd met kanker van het ergste type: terminaal.

Die leende de sapcentrifuge van mijn moeder voor het moermandieet.

En toen is de kanker ook echt weggegaan.

Ze haalde de krant er nog mee.

En toen kreeg mijn moeder de sapcentrifuge weer terug.

Overigens wel kapot:-)

Maar het punt is: die persoon die dacht: zo: klaar ermee.

En 10 jaar later kreeg ze weer kanker.

Bij mijn moeder heeft het beeld zich nu als volgt vastgezet: kanker is zo hardnekkig, die krijg je niet echt weg met een sapcentrifuge.

Maar dat is een verkeerde opvatting natuurlijk: het punt is: mensen denken: zo dat doe ik even nu voor die kanker en dan gaat men gewoon weer op de oude voet door met de transvetten, e-nummers en de pesticiden.

Als ik met mijn moeder praat over chemo, bestraling e.d. bij kanker: dan zegt ze: dat is echt wel een must en binnen de kortste keren komen de Sylvia Millecamverhalen weer over de tafel als voorbeeld dat een mens toch echt niet zonder chemo kan.

En dan leg ik uit dat Syvlia Millecam geen chemo meer nodig had en dat ze al een wandelende chemo was door die lekkende implantaten, maar dat heeft geen enkele zin.

Niet dat ze dat niet gelooft van die lekkende chemotroep uit de implantaten maar dat Sylvia Millecam toch echt beter af was geweest MET chemo, blijft overeind.

Het is eigenlijk hetzelfde als met diëten: men gaat op een dieet (poeders e.d.) en valt af. Dan is men het zat en gaat weer 'normaal' eten. Binnen no time groeit men weer en komt nog meer aan dan eerst.

Men vervalt weer in het oude patroon. En dat zie ik bij (genezen) kankerpatiënten dus ook.

Lia

Op deze site kan je een antroposofische brochure bestellen over kanker:

http://www.gezichtspunten.nl/index.php?pg=pag&p=8&n=2&q=

Quote:
50. Karma

Gezondheid en ziekte

Jaap van de Weg

€ 3.00

Waar komen mijn ziektes vandaan? Op welke manier heeft mijn gezondheid iets me mezelf te maken? En als het zo is dat een mens meerdere levens op aarde meemaakt, wat betekent dat dan voor vragen van ziekte en gezondheid in ons leven?

Rondom deze intrigerende vragen is Jaap van de Weg al vele jaren actief; als arts, als schrijver of cursusbegeleider. Daarin is hij op zoek naar de samenhang tussen individu, gezondheid en ziekte en vooral naar de ontwikkelingsmogelijkheden die geopend worden als we dit vraagstuk vanuit het perspectief van karma en reïncarnatie bezien.

Ik heb deze site weer opgezocht en eerst nog weerwat van Mike gelezen, omdat mijn schoondochter (50) na haar baarmoeder-operatie MET bestraling NU de uitslag heeft gekregen: uitzaaiingen in de lever (en nog ergens).

Ook heeft ze al borstkanker EN chemo gehad 6 jaar geleden. Helaas verbaast het me niet, deze uitslag. En helaas stonden ze niet open voor verandering. Maar nu heb ik de indruk van wel. Ik denk dat ze nu extra geschrokken zijn door die uitzaaiingen en de dokter zal wel chemo willen geven.

Ik heb gezegd: wat heb je te verliezen? Ga in ieder geval lezen. En dat zou mijn zoon doen. Ik vertrouw erop dat deze info hem kan overtuigen. Eigenlijk hoorde ik aan z,n stem dat hij het vertrouwen op een goede afloop kwijt was, getuige zijn timide opmerking: kan dat dan wel weer genezen?

Dus vanavond een uitgebreide mail gestuurd. Meteen beginnen, morgen boodschappen gaan doen, suiker direct stoppen, H202 kopen, roomboter, biologisch vlees enz. En haar niet in de steek laten, maar meedoen. Ook de kinderen. En geen chemo.

Ik hoop dat ik uiterlijk volgende week te horen krijg dat ze erin geloven.

Ik weet dat ze altijd een slechte stoelgang had, ik heb haar ooit eens iets laten proberen, een soort zachte vezels die ontl. zacht moeten maken, maar toen kreeg ik te horen: wat smerig, ik heb het meteen weggegooid. Als ik zelf iets niet kan innemen zoek ik een manier waarop dat wel kan, door vla of yoghurt, melk of limonade. Grote pillen maak ik kleine stukjes van.

Maar nu, mariadistel thee kan er nog bij, vitamine C (injecties lijkt me wel wat) maar als ze zich "afzet" kan ze misschien beter zelf thuis innemen. koffieklysma,s zie ik haar niet doen, misschien later, . zuiveringsbaden met natriumbicarbonaat moet kunnen.

Wat is L-carnitine. Ze schijnt wel moe te zijn.

Kan ik verse groentesappen (zelf gemaakt} ook nog aanbevelen?

Hoe hard groeien uitzaaiingen vraag ik me af. Hangt misschien af van de soort kanker?

Rapunzel, hoe is het afgelopen met je vader?

En met de andere mensen van deze site?

Mike, je kunt zo goed uitleggen hoe alles op cel-nivo enz. werkt.

Welke tekst zou je gebruiken om hun een weer vertrouwen te geven?

Nou Liesje, het is héél toevallig dat ik dit lees! Maar toeval bestaat niet hè? Je vraagt hoe het met mijn vader is. Het antwoord is: werkelijk fantastisch, echt waar! Een jaar geleden kon hij nog niet van de bank naar de wc lopen zonder helemaal buiten adem te zijn en nu rijdt hij weer auto en tot grote verbazing van iedereen is hij onlangs zelfs weer gaan fietsen! Hij haalt nog steeds vitamine C infusen bij Ron Velthuis, maar nu wat minder frequent. Verder zit bij aan de Q10, de L-carnitine, de vitamine C, B12, chlorella, roomboter, kokosolie en wat ik verder nog vergeten ben. Hij is wel op een suikerloos dieet gezet. Althans, voor zover mogelijk. Want hij vindt dat appelstroop moet kunnen en dat smeert hij dan ook heel dik hoorde ik :-)En brood en aardappels eet hij ook nog. Maar op een verjaardag krijgt hij altijd een rijstwafel i.p.v. een gebakje. Hij vindt dat helemaal niks en zeurt daar weleens over (hij is 87) maar dan zegt mijn moeder altijd: "Wil je beter worden of wil je dood?", en dan gaat het wel weer. En hij is ook n.a.v. een artikel in de krant aan de cannabisolie gegaan. Hij is nooit meer teruggegaan naar het ziekenhuis voor foto's of scans. Dus wat dat betreft weet je niet hoe het er in zijn longen uitziet, maar ja, dat hoeft ook niet als het zo fantastisch gaat!

Dus er is nog hoop voor je schoondochter! Maar dan zal er wel een heleboel moeten veranderen.

Rapunzel, (is dat een naam uit een sprookje?) inderdaad, toeval bestaat niet.

En inderdaad heel erg fijn dat jullie vader zo goed is opgeknapt. En dat op zijn leeftijd. Vraag me niet waarom, maar ik had dit antwoord al verwacht.

Hoe meer positieve verhalen er over gezondheid (kanker) zijn hoe beter.

Mijn zoon heeft een drukke baan en als ontspanning verdiepen ze zich niet in gezondheid, maar liever een filmpje kijken. Ook begrijpelijk. En daardoor niet op de hoogte hoe we op alle fronten belogen worden, een beetje kop in het zand steken. En van vrienden en familie en de DOKTERS moet je het niet hebben. Maar hij is niet dom, dus daar vertrouw ik maar op. Ik ben eerstdaags jarig (75) zal vast lekkere recepten uitzoeken.

Nogmaals heel fijn dat het zo goed gaat bij jullie en bedankt voor je antwoord.

@liesje, probeer haar dit eens te laten lezen: www.boinnk.nl/blog/abrikozenpitten-met-vit-b17/. Het is een goed verhaal over hoe het ook kan!

Geweldig zeg Rapunzel!

Gelukkig heeft je vader van vroeger uit nog een goede basis mee kunnen krijgen, waardoor hij nog steeds weg kan komen met de appelstroop, aardappelen en brood. Kan je toch nog zien hoe verslavend koolhydraten en suikers zijn!

Liesje, je schoondochter gaat van kanker naar kanker en dan vindt je het begrijpelijk dat ze zich niet verdiepen in gezondheid, maar een filmpje pakken? Dat vindt ik dus onbegrijpelijk! Ik begrijp heel goed dat je het beste wilt voor je schoondochter, maar ik vraag me af of je na 6 jaar kanker, chemo's, bestralingen en operaties open staat voor het roer volledig om. Je hebt het nog over stapje voor stapje als ik het goed lees, "misschien later, in een later stadium". Die tijd zal er voor haar niet meer zijn ben ik bang. De tijd is voor nu volledig het roer om, aan de infusen met h202 of vit. C ofzo en volledig en compleet het roer om op voeding. En dan niet net als de vader van Rapunzel nog hier en daar smokkelen, haar lichaam heeft jaren geleden al aan de noodrem getrokken, maar helaas heeft ze toen niet geluisterd.

Sterkte!

@Niburu, ik geloof niet dat iemand die zoveel verschillende soorten kanker heeft (gehad), al jaren een slechte stoelgang heeft (dus waarschijnlijk een slechte vertering) in dit stadium baat heeft bij een voedingssupplement. Het lijkt me meer een verhaal van compleet het roer om en hopen dat het tij te keren valt.

Alexandra, natuurlijk moet het roer om. Helemaal en vandaag. Maar als mensen er eerst niet voor open staan en je ze niet kunt dwingen en zelfs niet gelezen hebben hoe het wel kan ben ik in ieder geval blij te horen dat ze Nu het roer wel gaan omgooien.

Helaas moeten er eerst vreselijke dingen gebeuren. En dat is wel een feit.

Ik zeg mijn zoon is niet dom, maar natuurlijk is dat oliedom. Bovendien staat er heel veel info op internet die niet deugt. Nog steeds de schijf van 5

en al de rest. Ik heb begrip voor alle mensen die dat jarenlang is voorgehouden en naar dokters lopen die ze nog steeds verkeerd voorlicht. We zijn GEHERSENSPOELD.

Interessant artikel Niburu.

Dit forum is als een vijver waar je een steen in gooit. De kringen worden steeds groter.

Daarom zullen ze ZELF zich moeten gaan verdiepen in de informatie, ZELF de dis-info eruit moeten zuiveren. Jij kan wat dingen aangeven, maar je gaat het niet redden zonder je eigen onderzoek te doen.

Je zoon heeft laten weten het roer om te gaan gooien? En op welke manier dan? Wapf of een andere voedingswijze?

Ik dacht dat ik mijn moeder aan de kokosolie had. Bleek 1 potje geweest te zijn. Kom ik daar, wil ik me insmeren, niets in huis.... Tja, er komt een dag dat wie niet wilde luisteren maar moet voelen.

Hej Rapunzel, fijn om weer eens wat van jou te horen! Hoe is het nu met je?

Denk maar niet Alexandra dat ik het ze ga voorkouwen. Ik heb deze website doorgegeven en gezegd dat hij eerst maar eens moet gaan beginnen met lezen. Als ik ga vertellen wat ik hier allemaal heb geleerd en lees dan kan ik niet ophouden. Onbegonnen werk dus.

Ook anderen geef ik alleen maar de website door.

Bij nader inzien weet ik niet of mijn schoondochter ook leest op internet. Ze had een baan maar is nu thuis. (moe). Als ik ze eerstdaags zie zal ik daar zeker naar vragen.

Ze houdt zich altijd groot maar diep in haar hart moet ze bang zijn.

En als ik meteen zou beginnen met je moet je lever reinigen en je darmen spoelen dat lijkt me niet verstandig. Dan gaan haar hakken in het zand.Vind ik niet erg, als ze het allemaal maar gaat doen.

Niet iedereen is tenslotte het zelfde.

We zien elkaar ook te weinig helaas. Ze heeft een grote familie en ze zitten vaak bij elkaar maar helpen elkaar ook gelukkig. Haar beste vriendin is ik meen vorig jaar overleden aan kanker. Ik hoop dat ze dit allemaal oppakken, maar ik kan als moeder niets forceren, hoe graag ik dat ook zou willen. Wel vertrouw ik erop dat dit verder in de hele familie, ook broers en zusters van haar en van mijn kant een omslag in voeding teweeg zal brengen.

En ja, wie niet luisteren wil moet voelen.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan