Nee, nog steeds niet.
Er lopen in dit deel best wel veel koeien maar die zijn allemaal voor het vlees. Marokkanen eten geen varkensvlees dus is er veel koeien/schapen vlees nodig.
Lia
Hoi Lia,
In Marokko verkopen ze wel degelijk zuivelproducten, alleen moet je weten waar je die kan verkrijgen. Tijdens mijn vakantie van afgelopen zomer in Marokko, kwam de melkboer de rauwe melk dagelijks afgeven aan de deur. In mijn jongere jaren kan in mijzelf heugen, dat er een boerin altijd op haar ezel langs de woonwijken reed, om op deze manier haar boerenmelk te verkopen, tegenwoordig doet men dit met de auto.
Tijdens ons verblijf kochten mijn broer en ik af en toe ook scharreleieren, yoghurt en karnemelk bij de lokale boer.
In Marokko hebben ze trouwens geen Lidl, daar zijn de supermarkten sinds kort pas hun intrede aan het doen. Mensen doen hun boodschappen voornamelijk bij de souks (markten) of lokale winkels.
Marokkanen in Marokko zijn dol op vlees, maar eten voornamelijk veel vis, gewoonweg, omdat dit vele malen goedkoper is. Vlees is daar niet voor iedereen te bekostigen.
Veel plezier in Marokko!
Gr,
Rachida.