Wat kun je nog wel kopen bij de supermarkt?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
"Ze bevatten weinig voedingswaarde, is eerder vulling dan voeding."

In paddestoelen in het algemeen zitten toch nog wel wat mineralen ofzo?

Ik weet het niet hoor met die Griekse yoghurt van de LIDL. Sinds een week of drie eet ik dagelijks, veelal als ontbijt, een halve emmer van die yoghurt leeg samen met een kiwi en 10 gram boekweitvlokken. Hij is heerlijk, dat is het probleem niet.

Sindsdien ben ik echter snip verkouden. En niet zo'n beetje ook. De snotproductie is enorm en gaat maar door. Een teken van ontgifting of een signaal dat de yoghurt wellicht gehomogeniseerd is en mijn lichaam hier slecht op reageert ?

Ik heb vandaag contact gehad met het bedrijf PrivatMolkerei Bechtel die de Griekse yoghurt o.a. voor de LIDL produceert. Ik weet dat diverse forumleden deze yoghurt eten en omdat de yoghurt er hier ook met bakken tegelijk doorheen gaat wilde ik toch even een aantal zaken checken.

Helaas voldoet de yoghurt niet aan de normen die wij hier op het forum aan producten stellen. De koeien krijgen namelijk naast gras ook soja en granen. Tevens is de yoghurt gehomogeniseerd. Omdat de yoghurt verder niet biologisch is stelde ik tevens de vraag of de dieren antibiotica krijgen of andere medicijnen. Dit was hun antwoord : after receiving antibiotics, the milk must be checked for the absence of inhibitor. Only on confirmation of inhibitor freedom, the milk can be delivered back to our company.

Conclusie : geen Griekse yoghurt van de Lidl meer voor mij, hoe lekker die ook is.

Satfat,

Dank je voor het uitzoeken.

Deze yoghurt hebben wij begin dit jaar veel gekocht toen we met onze camper naar en van Marokko reisden.

Jammer.

Lia

Voor mij dus vanaf nu ook geen yoghurt meer van de Lidl

Ik maak nu zelf yoghurt,van Lidl yoghurt krijg ik ook slijm.

Hoi Danielle,

Ben je er weer eens, leuk om je naam weer te zien.

Ik had je een paar dagen geleden nog een mailtje gestuurd maar die heb je waarschijnlijk nog niet gelezen.

Lia

Over zalm in de supermarkt; aan de kleur kan je zien of het wild is, een dieprood/roze. Ik haalde altijd bij de dekamarkt wilde zalm en best goedkoop ook nog, maar dit is heel licht roze en kan dus betekenen dat het gewoon kweekzalm is en je dus keihard genaait wordt! Ik heb me dit laten vertellen door me baas en chef van het restaurant waar ik werk en de wilde schotse zalm die zij af en toe hebben is inderdaad anders van kleur dan de kweek zalm. Aan het voer van kweekzalm word kleurstof toegevoegd om het vlees roze te kleuren by the way en kweekzalmen die ontsnappen brengen schade toe aan de natuur, daarom koop ik ook geen zalm meer. I'm not 100% sure maar dacht deel het met jullie misschien weten jullie meer over deze zaak.

Brian

Het is heel simpel: zalm met MSC-keurmerk is wildgevangen zalm. Op de verpakking vind je een code die je op de MSC-site kunt opzoeken, dan zie je zelfs het vangstgebied. Wilde zalm met MSC-keurmerk vind je onder de noemer 'Puur en eerlijk' bij de AH en als 'roze zalm' bij de Lidl.

Mike

Hoi Lia,

Naar het goede mailadres?

Begint met een r.

Heb geen mailtje gezien namelijk

naar het email adres waarmee je je op het forum het ingeschreven.

Vind je bij je profiel, als je op 'lid' klikt.

Lia

Hoi Lia

Dat emailadres heb ik zojuist bekeken,maar geen email van jou hoor.

Wil je hem nog eens sturen?

Groetjes Daniëlle

Kan de mail niet meer versturen, heb net gisteren mijn mailbox opgeschoond.

Ik wilde eigenlijk gewoon weten hoe het met je is, omdat ik je al een tijdje miste.

Als je behoefte hebt kun je me mailen hoor.

info (at) voedingisgezondheid (punt) nl

Lia

hoi Lia

ben een tijdje niet actief hier geweest,druk met andere dingen en verdriet in de familie.Broer zn kindje is met 34 weken zwangerschap plots overleden door losgelaten placenta,dit heeft ons allemaal erg aangegrepen,misschien heb je familiebericht gelezen in de krant.

ik heb wel veel meegelezen maar niet gereageerd.

hier gaat het goed,met jullie.Weer reisplannen binnenkort?

heb je mail niet ontvangen,alles doorgespit

groetjes Danielle

Verdrietig Danielle, jammer voor je broer en zijn gezin en voor jullie.

Zijn de minder leuke dingen van het leven.

Ik heb Co er niet over gehoord, zelf lees ik al een tijdje geen krant meer.

Wij gaan eind november weer richting Marokko.

het gaat prima met ons, a.s. zondag komt Mike spreken in de Midden-Beemster, 104 aanmeldingen inmiddels, een giga record voor NH.

Kom je ook?

Lia

Hoi Lia,

Wat heerlijk,weer naar Marokko.Lekker overwinteren,geef jullie groot gelijk :D

Ik had dat al gelezen in het buurtkrantje van de lezing.Zou graag willen komen maar we hebben een kinderverjaardag,dat is ook smiddags,jammer!

Groetjes Danielle

Nee, nog steeds niet.

Er lopen in dit deel best wel veel koeien maar die zijn allemaal voor het vlees. Marokkanen eten geen varkensvlees dus is er veel koeien/schapen vlees nodig.

Lia

Hoi Lia,

In Marokko verkopen ze wel degelijk zuivelproducten, alleen moet je weten waar je die kan verkrijgen. Tijdens mijn vakantie van afgelopen zomer in Marokko, kwam de melkboer de rauwe melk dagelijks afgeven aan de deur. In mijn jongere jaren kan in mijzelf heugen, dat er een boerin altijd op haar ezel langs de woonwijken reed, om op deze manier haar boerenmelk te verkopen, tegenwoordig doet men dit met de auto.

Tijdens ons verblijf kochten mijn broer en ik af en toe ook scharreleieren, yoghurt en karnemelk bij de lokale boer.

In Marokko hebben ze trouwens geen Lidl, daar zijn de supermarkten sinds kort pas hun intrede aan het doen. Mensen doen hun boodschappen voornamelijk bij de souks (markten) of lokale winkels.

Marokkanen in Marokko zijn dol op vlees, maar eten voornamelijk veel vis, gewoonweg, omdat dit vele malen goedkoper is. Vlees is daar niet voor iedereen te bekostigen.

Veel plezier in Marokko!

Gr,

Rachida.

Rachida,

Dank je wel voor je feedback en meedenken..

Dan gaan we de volgende keer gewoon overal vragen voor rauwe melk en andere producten.

De supermarkten zijn daar inderdaad in opkomst maar we maken er niet zoveel gebruik van.

De souks zijn helemaal 'te gek', als er ergens een markt is zetten we subiet de camper aan de kant en gaan over de markt.

De lokale winkeltjes zijn ook prima, er is van alles te koop, ook omdat er meerdere winkels bij elkaar zitten.

Waar ben jij opgegroeid en waar ben je afgelopen zomer op vakantie geweest?

We verheugen ons er al weer op om jouw geboorteland te bezoeken.

Lia

Forum statistieken

Onderwerpen
4.545
Leden
8.668
Nieuwste lid
Joy63
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan