Wat kun je nog wel kopen bij de supermarkt?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
ik zoek me dood, maar kan het niet vinden
de code van de vis is
c-tun-1008
Kan me iemand zeggen hoe ik moet zoeken, stom hé, sorry

@dorothebjs; Ik heb ook van die Kabeljauwlever in huis en was tegelijkertijd aan het meezoeken (en ik kon het ook niet vinden). Tot ik erachter kwam dat er gewoon IJsland op de verpakking staat, haha. Achterkant, rechtsonder in de hoek.

Nu nog een manier vinden om dat goedje naar binnen te krijgen.

Ja, ha ha ha grappig he, JS. Toen ik de link gevonden had, zag ik het ook.
Trouwens het smaakt heerlijk. Ik kon eerst heel goed rundslever eten, maar heb nu even problemen. Trouwens met het rauwe eigeel lukt het ook even niet. Vraag me niet waarom, maar ik moet walgen en voorheen niet. Ik vind dat zelf heel raar, en hoop dat het snel weer mogelijk is. Ik eet nu maar zacht gekookte eieren, zijn bijna rauw. Maar die vislever is lekker.

Op jouw aanraden heb ik het durven openmaken. Toegegeven; het is niet heel erg walgelijk. Het is zelfs een beetje tonijnachtig. Maar na een paar hapjes moest ik er van kokhalzen. Gauw nog wat olie ervan genomen en de rest in de koelkast gezet. Wel blij dat ik het nu toch gedaan heb en misschien went het wel. Met tonijn heb ik hetzelfde gehad ooit en dat vind ik nu zelfs bijna lekker. Rauwe eieren eet ik alleen ergens doorheen trouwens, anders krijg ik het ook niet weg.

Ja, het rauw eigeel deed ik altijd door de kefir, maar ik krijg het niet meer weg. Weet niet wat er ineens veranderd is.

Ja, nu weet ik het. Ik ben Sole door de kefir gaan doen, de smaak is daardoor anders geworden. Nu ga ik echter wel door met de Sole, maar krijg het eigeel niet meer weg. Maar omdat ik toch wel elke dag eieren eet en dan heel soft gekookt, dus het eigeel is zacht, lijkt me dit ook goed.

Ik verdraag geen kefir helaas en ook geen rauwe melk. En met zachtgekookte eieren is er het probleem dat ik dat alleen lekker vind op brood oid, maar dat kan ik ook niet eten. Even iets anders, rauwmelkse kaas kan ik gelukkig wel eten, maar als ik dat in de supermarkt koop, is het dan wel ok? Al meerdere mensen hebben mij gezegd dat rauwmelkse produkten alleen maar veilig zijn als je dat bij een hobbyboer haalt. Zelfs op bio-boerderijen zouden koeien zodanig vaak gemolken worden dat de uiers ontstoken raken, waardoor er ontstekingsvocht in de melk terecht zou komen. Nu komt mij dit heel plausibel over, maar ik zou hier graag iets meer van weten.

Is moeilijk te vinden, hier heb je nog rauwmelkse Hervekaas (Limburgse stinkkaas) en roquefort in de supermarkt.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Roquefort_AOC
maar voor de rest moet ik of naar een echte kaaswinkel, naar de markt of naar de biowinkel om rauwmelkse kaas te vinden. Hele goeie is remeker.

Ik weet niet of de kaas van de supermarkt goed is, is waarschijnlijk niet bio.

Die Hervekaas ken ik idd. Heb nota bene een tijd in Limburg (Heerlen) gewoond en nu spijt dat ik het nooit gegeten heb. Hier in Rotterdam heb ik het nog nergens gezien. Een ander probleem van biokaas is dat ik het erg duur vind en dus maar genoegen neem met supermarkt kaas. En zelfs van biokaas vraag ik me dan af of het wel vrij van ontstekingsvocht is. Ook op bioboerderijen moet geld verdiend worden en ook daar (zegt 'men') worden koeien vaker gemolken dan de uiers kunnen hebben. Alleen een hobbyboer met maar een paar koeien 'zou' veilig zijn. Ik heb al het nodige gelezen over rauwe melk, maar over dat onstekingsvocht wordt volgens mij nergens iets gezegd.

supermarkt kaas is een massa kaas dus fabrieksmatig,elke 6 seconde komt er een kaas van de lopende band,niks natuurlijks meer aan daar een kaas een natuurlijke rijping moet hebben en daarbij word de kaas warm vacuum verpakt in plastic dus.

kaas speciaalzaken verkopen vaak natuurgerijpte kaas en daarbij ook nog van koeien die buiten lopen daarin tegen krijgen deze koeien in de winter wel brok en daar moet de samenstelling dan wel goed van zijn.

de bio boeren rauwmelkse kaas is vaak de beste kaas.
de koeien lopen het langste buiten dus veel gras en biologisch voer.
verder word er een grote controle uitgevoerd op ziektekiemen in kaas zowel de kaas uit de supermarkt als bij de speciaalzaken.

http://keuringsdienstvanwaarde.kro.nl/seizoenen/2014/afleveringen/06-03-2014
mooi filmpje om te bekijken.

silvia

Helaas vind je bijna geen biologische boerenkaas meer met normaal stremsel. Nu is alles microbieel.

Mike

Goh, dat is erg. De remeker is wel goed, maar voor de rest moet men dus op het etiket kijken. Ik heb dat al eens in een topic gelezen, maar weet het niet meer, wat moet er op de kaas staan dat hij normaal dierlijk stremsel heeft?

Zelfs op bio-boerderijen zouden koeien zodanig vaak gemolken worden dat de uiers ontstoken raken, waardoor er ontstekingsvocht in de melk terecht zou komen. Nu komt mij dit heel plausibel over, maar ik zou hier graag iets meer van weten.

Zucht, ik weet niet naar welke gek je geluisterd hebt. Als je iets meer wil weten, verdiep je er dan in! Zoals je voor vaccinatieinfo niet naar het RIVM moet luisteren, moet je bij dit soort dingen niet naar vegetariërs, wakkere dieren of Thiemes luisteren!

@Duimpje, met supermarktkaas bedoel ik eigenlijk te zeggen rauwmelkse kaas uit de supermarkt. Boerenkaas dus, of Emmenthaler, Comté, Gruyere etc. Ik heb het filmpje bekeken, maar het concentreert zich vooral op het gesmokkel met rijpingstijden. Sowieso vind ik dat die Keuringsdienst van Waarde vaak details benadrukt en de essentie mist. Vooral na de uitzending over honing; de boodschap die bleef hangen was dat in hun specifieke geval de biohoning meer plastic bevatte dan de supermarkthoning, maar ze waren vergeten te vermelden hoe die honing verder gemaakt was en of er überhaupt wel honing in dat potje zat (en niet glucosestroop met honingsmaak oid). Trouwens in die Remekerfabriek vond ik het er ook niet heel erg ambachtelijk uitzien. En van die koeien in die draaimolen vraag ik me dus af of die uiers niet net zo ontstoken zijn als in een willekeurige andere melkfabriek. Dat ze ander voer krijgen is dan een voordeel, maar ik ben nog niet overtuigd dat dat voordeel zoveel groter is dat ik het de meerprijs waard vind.

@naief; Nou ja, dit waren gewoon andere mensen die proberen uit te vinden welk eten wel verantwoord is en welk niet en ik probeer me er o.a. in te verdiepen door het hier te vragen. Ik heb de topics over rauwe melk gelezen en hier niets over gevonden. Kan best zijn dat het onzin is, maar dat is dus precies wat ik hier vraag. Ik vond het best plausibel klinken. Sorry, maar ik begrijp niet helemaal waar die zucht voor nodig is. En wat de RIVM e.d. betreft, zo ver was ik al.

Ik kan de zucht wel verklaren. En begrijpen ook. Naief is gangbare boerin met het hart op de goede plaats en moet voortdurend uitleggen dat er in de gangbare veeteelt niet te pas en te onpas met anribiotica gestrooid wordt en nu weer dat flauwekulverhaal van onrstoken uiers door het vele melken. Naief vermoedt dat je je hebt laten misleiden door disinfo van vegetariers als Marianne Thieme. Dat denk ik ook. Waar heb je deze onzin vandaan?

Mike

@mike ik ga het navragen bij onze leverancier hoe het zit met het natuurlijk stremsel.

voor zover ik weet verkopen wij kazen met lebstremsel maar weet het niet zeker of dit alle kazen betreft.

silvia

Met vegetarisme en Marianne Thieme heb ik helemaal niks en het waren dan ook geen vegetariërs van wie ik dit heb. Het waren verschillende mensen los van elkaar en waar die het vandaan hebben, geen idee. Als dit soort desinformatie rondgaat, dan lijkt het me handig dat het ontkracht wordt. Dat is wat ik vroeg; niks meer en niks minder.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.545
Leden
8.668
Nieuwste lid
Joy63
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan