Wat vinden jullie van biologisch grasgevoerde whey?

Liter melk. :45g
50g kaas :12,5g
50g vleeswaren :12,5
4x ei. :25g
Vlees 100g :25g

Niet ondoenlijk denk ik vleeswaren is vooral prijzig, Deze wat minder en vlees wat meer misschien want 100g in de avond in niet zo veel.

Ik eet wel dagelijks zo'n 35a 40g vleeswaren op de kaas, echt lekker.
Wel voor de rookvlees of ham gaan dat is vaan bover de 25%, bij andere is het aantal eiwitten vaak maar 6a10% ofzo maar dan vetter.. maar daar hebben we de roomboter en Ossenwit wel voor. :D

Klopt, het is ook zeker niet onmogelijk om 120 gram binnen te krijgen, maar soms/regelmatig lukt het me ook niet, en dan is een schepje whey een prima uitkomst voor mij. Ik zeg ook niet dat iedereen dit moet doen, maar voor mij werkt het prima.

@mtje,

Ik haal je steeds door de war met het forumlid mWtje.
Dacht steeds al van "wat weet jij nou van krachttraining" :-)

Tja, tenzij je erg veel lichaamsvet hebt ga ik gewoon uit van 1.5 per kg lichaamsgewicht.

En weer haal ik jullie door elkaar, als ik mijn post hierboven zo bekijk :-)

Tja die goeie bottenbouillon die we hier voorstaan, moet om echt goed te zijn veel gelatine bevatten.

Voedingswaarde van gelatine per 100 gram is 90 gram proteïne/eiwit.

Sinds dit mij is opgevallen eet ik iets minder, kleinere hoeveelheid ineen, bottenbouillon en ik maak het heel veel vetter.

ipv whey zou ik de bouillon inname opvoeren

Maar het aminozuur profiel van gelatine is niet zo goed voor de doelsteeling zoals hier het geval is.
Het gaat om het groei stimimulerend effect van eiwit inname en hiervoor moet naast voldoende leucine zeker ook een compleet aminozuurprofiel aanwezig zijn. Zeker wanneer men ouder wordt is dit van bealng(mbt spiergroei/behoud etc).
Mij persoonlijk gaat het om de eiwit voorziening over een langere periode en dan de continuiteit hiervan. Dus hier en daar minder dan perfect eten is geen probleem maar per maaltijd is het wel belangrijk voldoende leucine binnen te krijgen in combinatie met eem compleet profiel aan aminozuren.
Dit betekent ongeveer 25 gr aan dierlijke eiwitten. Probleem opgelost. Whey kan dan wel een quick fix zijn voor sommigen.....ik eet liever vlees etc.
Dit mag eigenlijk geen probleem zijn (misschien wel financieel)wanneer de maaltijden goed gepland zijn. Is nu eenmaal noodzakelijk in de wereld wwar we in leven. Motivatie hiertoe hangt af van de doelstellingen en de waarde die men eraan hecht mbt gezondheid maar ook 'prestatie' , alles binnen een persoonlijke range natuurlijk.
ad

Eiwitten beschadigen/veranderen gemakkelijk.
Ook eiwitten in melk worden moeilijker verteerbaar bij verhitten.

Het bewerken, verhitten en drogen van (whey) eiwit maakt het een onnatuurlijk product.
Maar deze is mogelijk beter, lees maar wat er niet mee gedaan is:
http://raworganicwhey.com/
Kijk ook naar de prijs, volgens mij is eiwit via goeie kaas goedkoper en dan krijg je het vet er gratis bij.

Turmeric,

Natuurvolkeren hebben altijd geweten dat dierlijke eiwitten zonder voldoende vocht en vet toxisch zijn. Je krijgt dan zo'n grote eiwitbom binnen dat je lichaam zal proberen deze weg te werken via de urine en grote hoeveelheden urinezuur zal produceren, teveel om daadwerkelijk uit te plassen. Datgene wat niet naar buiten stroomt, stroomt terug naar binnen, waardoor urinezuur in de bloedstroom terechtkomt. Het lichaam beschouwt dat als ongewenst en zal dit urinezuur afzetten in spieren en gewrichten. Zo wordt de consumptie van MAGER rood vlees in verband gebracht met jicht en artritis en reuma a.g.v. verzuring.

Voor een goede vertering van complexe, dierlijke eiwitten (proteine in rood vlees is het meest complex, omdat het de meeste aminozuren bevat) is er aanvullend vocht en vet nodig. Dit verklaart waarom soepen en stoofschotels traditioneel overal op de wereld op het menu staan. Wie te lang grote hoeveelheden magere eiwitten consumeert, ontwikkelt een vorm van ondervoeding die 'rabbit starvation' wordt genoemd. Dit is eiwitvergiftiging van het bloed:

It has been observed that the human liver cannot safely metabolise much more than 285–365 g of protein per day (for an 80 kg person), and human kidneys are similarly limited in their capability to remove urea (a byproduct of protein catabolism) from the bloodstream. Exceeding that amount results in excess levels of amino acids, ammonia (hyperammonemia), and/or urea in the bloodstream, with potentially fatal consequences

http://en.wikipedia.org/wiki/Rabbit_starvation

Mike

Jp,

Na het lezen van het bovenstaande zie je dat dit dus niet opgaat voor vet. Het ergste wat je kan overkomen door overmatige vetconsumptie is misselijkheid, niet meer en niet minder. Overmatige eiwitconsumptie of suikerconsumptie hebben echter wel schadelijke gevolgen.

Jij maakt er regelmatig een sport van om bijdehand te doen en gaten te schieten in andermans redenaties, maar je komt met geen enkele vorm van onderbouwing. at is lekker makkelijk, reageren i.p.v. ageren.

Mike

@Mike: doel je nou op die "rake" reactie.
(als het over mijn laatste reactie gaat dan begrijp ik er niks van)
Dat was omdat ik de reactie van Hamster daarvoor niet inhoudelijk vond.
Dat je een woord kan vervangen door iets ongezonders zegt niks, want je kan dat woord ook vervangen door iets gezonders.

Nog verder daarvoor was inhoudelijk genoeg gezegd.
Ik heb altijd een onderbouwing, alleen niet altijd zin/tijd of het gevoel dat het zin heeft om die te geven, dan mag er naar gevraagd worden en zal ik die alsnog geven. (oceaanstromingen?)

Is de gelatine van Great Lakes dan wel een goed product? Er zijn best een aantal mensen hier, waaronder ik, die dat nemen. Bevat een hele zwik aminozuren, niet alleen eiwit.

Mark

Geef mij 1 voorbeeld, waarbij ik niet beargumenteerde. Ik doe juist mijn best om steeds argumenten aan te dragen en ik vind het nogal makkelijk als mensen hierop alleen maar reageren.

Mike

Bevat een hele zwik aminozuren, niet alleen eiwit.

Watisgezond, dit snap ik niet helemaal, iets bevat toch aminozuren omdat er eiwitten in dat product zitten? Eiwitten zijn opgebouwd uit aminozuren toch?

Een product kan toch niet, wel eiwitten bevatten en geen aminozuren?? Of andersom?

It has been observed that the human liver cannot safely metabolise much more than 285–365 g of protein per day (for an 80 kg person),

Zelfs met 2 gr per kg lichaamsgewicht(bij een normaal vet% )zit men dus nog safe. En 2 gr.per kg iedere dag is dan toch al veel voeding voor deze macronutrient. Uitschieters zo nu en dan zijn ook geen probleem lijkt mij.
Ik heb er nietrs op tegen wanneer iemand bv whey produkten gebruikt. Ik heb er geen last van . Maar waar ik het niet zo op heb is het idee dat het innemen van bvv. dit suplement tot een betere prestatie of beter resultaat zal zorgen. Dat is toch vaak de rede waarom het gekocht wordt.
ad

Dat was omdat ik de reactie van Hamster daarvoor niet inhoudelijk vond.
Dat je een woord kan vervangen door iets ongezonders zegt niks, want je kan dat woord ook vervangen door iets gezonders.

Nog verder daarvoor was inhoudelijk genoeg gezegd.

@Jp

Je miste blijkbaar het hele punt van mijn post. Het punt was niet dat ik een woord verving door iets ongezonds, het punt was dat ik het ene ongezonde woord verving voor het andere ongezonde woord. Dat suiker ongezond is daar bestaat hier geen twijfel over, maar voor whey is dat blijkbaar nog bij iedereen doorgedrongen. Als je dit inziet begrijp je dat jouw schepje vet nergens op sloeg, omdat dat niet ongezond is.

Je geeft zelf al aan dat daar voor al inhoudelijke reacties waren gegeven. Hoeveel zin heeft het dan om nóg een inhoudelijke reactie te geven? Ik probeerde Tumeric juist op een andere manier duidelijk te maken dat ik het hem niet zou aanbevelen om Janse te volgen in het nemen van een schepje whey.

Zoals je kan lezen dat er dus wel wat meer achter mijn post dan alleen het vervangen van een woordje. Je moet mijn reactie echter wel kúnnen begrijpen, blijkbaar lukte dat niet meteen ;-)

Exact, Hamster. Jp hanteert vaker dit soort trucjes. Het voegt niets toe aan het punt dat een ander wil maken.

Mike

Forum statistieken

Onderwerpen
4.545
Leden
8.668
Nieuwste lid
Joy63
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan