Wat vinden jullie van biologisch grasgevoerde whey?

Hamster,

Ik zie whey niet als ongezond. klinkt allemaal heel leuk, dat hele rabbit starvation verhaal, maar daar is bij 1.5 gram per kg lichaamsgewicht echt geen sprake van.

Zoals watisgezond ook al aangeeft, dan zou die gelatine (wat ook gewoon een soort eiwitsupplement is) ook superongezond moeten zijn. Dit bevat nog een hoger eiwitpercentage dan de meeste whey supplementen.

Maar nee, daar hoor je natuurlijk helemaal niemand over. Niemand ook die antwoord op zijn vraag geeft..

Het heeft, zoals ad terecht aangeeft, te maken met wat hij noemt het aminozurenprofiel. Simpel gezegd, gelatine is het corresponderende deel van het dier dat vaatwanden en de darmwand weer soepel en flexibel maakt en kraakbeen herstelt. Eiwitpoeders zijn een heel ander verhaal. Collageen is nu eenmaal een ander (gezonder) eiwit dan melkwei.

Mike

Ja ja en ik maar het idee hebben dat ik steeds breder word van al die bottenbouillon.

Die Peruanen sjouwden zo de hele dag met 150 kg, bottenbouillon en een paar cocabladeren tegen de vermoeidheid, daar kwam geen whey aan te pas.

Ben op zich wel uiterst benieuwd naar een informatief lees linkje over aminozurenprofielen, als iemand dit kan aanbevelen lees ik het graag.

Ik had een paar links geplaatst over de hoeveelheid eiwitten die topsporters in nemen.
Op een of andere manier werkt het niet. Want mijn post is verwijderd. Krijg de links niets geplaatst en de post blijft leeg.

Het gaat zich erom dat Topsporters (bodybuilders/Renners enz) die 6 dagen 1.5uur sporten genoeg hebben aan 1.6gr per kilo lichaamsgewicht. Dit was genoeg voor beginnende sporters en de behoefte nam af wanneer ze langer trainde. Dus je komt op een punt dat je spiermassa minimaal zal toenemen waardoor je behoefte ook minder groot wordt en meer bezig bent met onderhoud. De mensen die meer eiwitten nodig hadden zaten ook aan andere spullen.

Dan is de vraag wie traint 6 dagen 1.5uur per keer. Als recreatie sporter heb je dan zoveel nodig per dag? Ik denk van niet. Net zoals ad zegt whey zal niet zorgen voor sneller herstel of meer spieropbouw. Kost alleen geld.

@Hamster: Je stelt whey gelijk aan suiker? Waarom dat dan niet zeggen?
Dan had ik meteen kunnen zeggen dat er (net als bij gewone/rauwe melk) grote verschillen in kwaliteit zijn. (zie link naar verkoper eerder)
@fatsnotbad: Volgens mij leg ik juist uit dat het geen trucje is.

Jp,

Voor de volledigheid wil ik eerst even kwijt dat ik je mag en er dus niet op uit ben om je af te fikken. Dat gezegd hebbende betrap ik jou wel degelijk regelmatig op rhetorische trucjes. Het punt van Hamster was superduidelijk en jij probeert je er nu gewoon uit te draaien.

Mike

Mike,
Bedankt en het mogen is wederzijds.
Over het punt van Hamster ben ik het gewoon niet eens. Ik begrijp wel wat ie ermee bedoelde, maar jullie begrijpen mijn punt en wat de originele schrijver ermee bedoelde toch ook wel?

Geef mij 1 voorbeeld, waarbij ik niet beargumenteerde. Ik doe juist mijn best om steeds argumenten aan te dragen en ik vind het nogal makkelijk als mensen hierop alleen maar reageren.

Mike

Ik moet hier nog steeds op reageren. Ik doelde op een keer toen iemand vroeg of de kalk uit kraanwater slecht is. Je zei toen natuurlijk als het op een keukenkraan neerslaat doet het dat ook op je gewrichten. Ik vond die uitleg een beetje kort door de bocht en van eenzelfde soort als verzadigd vet verstopt je afvoer dus doet dat het ook met je aderen. Jij vatte dat op als of ik assertief wou doen tegen jouw, wat het absoluut niet was, Ik vond gewoon dat diegene samen met iedereen die mee leest en even langs komt recht hebben op een goede uitleg. Die gaf je toen wel maar in de eerste post niet.

Het is heel simpel: als je rauwe melk haalt bij je favoriete boerderij dan laat je een deel staan in een afgesloten pot op kamertemperatuur. Na een paar dagen gooi je het door een koffiefilter en dan heb je verse roomkaas en verse zure wei. De roomkaas blijft een maand goed in de koelkast en de wei wel 6 maanden.

Deze wei bevat mineralen. Een eetlepel wei in een glas water helpt de spijsvertering en houdt je spieren en gewrichten soepel. Of je mixt de wei 1 op 1 met water in een glas en doet er het sap van een citroen bij voor een fris drankje.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.545
Leden
8.668
Nieuwste lid
Joy63
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan