De reactie heeft betrekking op je stelling dat het allemaal 'mindset' is. Dat ondersteun je met een soort stelling dat RVS in contact kan komen met je water, wat dus niet het geval is. Daar reageer ik inhoudelijk op door aan te geven dat er een goudlaagje omheen zit. En dan heb je het over rauwe melk. We halen de melk bij een fantastische boer. Het enige wat ik zeg is dat het nóg lekkerder smaakt met dat pennetje. Ja, ik vind dat ook een gekke gewaarwording. Dat wil niet zeggen dat de melk al niet lekker en goed was.
Erg belangrijk: ik vertel iets uit mijn eigen ervaring, waarvan ik dus weet dat het waar is. Je weerlegt mijn ervaring met jouw generieke opvatting. Het gaat niet om 'zulke' dingen, het gaat hier om dit specifieke product. Uit je reactie maak ik op dat je het inderdaad niet geprobeerd hebt. Prima, jouw verhaal is dat je een andere ervaring hebt met (voor jou) vergelijkbare producten en dat deze niet werken. Mijn verhaal is dat ik vergeten was dat ik dit staafje in de kast had, dat ik blij verrast ben - en het momenteel weer dagelijks gebruik.
Jouw en mijn ervaring kunnen naast elkaar bestaan.
Dit is wat ik er over wil zeggen. Ik heb verder niet zo'n zin in een zinloze discussie, terwijl we met dezelfde tijd ook zinvolle bijdragen zouden kunnen leveren aan dit forum.
Goud is inert (chemisch stabiel), de overige elementen die je noemt zijn ook gebonden in de legering. Dat wil zeggen dat het niet reageert met je water of andere drinkbare vloeistof.