Water

Goud is inert (chemisch stabiel), de overige elementen die je noemt zijn ook gebonden in de legering. Dat wil zeggen dat het niet reageert met je water of andere drinkbare vloeistof.

Dat lijkt niet helemaal waar te zijn:

Welk karaat goud is het beste tegen allergieën?

Kies voor een hoger karaat: Goud met een hoger karaatgehalte, zoals 18 of 24 karaat , heeft een lagere legering en kan allergische reacties verminderen.

Dat lijkt niet helemaal waar te zijn:

Welk karaat goud is het beste tegen allergieën?

Kies voor een hoger karaat: Goud met een hoger karaatgehalte, zoals 18 of 24 karaat , heeft een lagere legering en kan allergische reacties verminderen.

Is dit van een sieradenverkoper?

Best mogelijk dat een lichaam reageert op een vaste substantie die op de huid wordt gedragen.

Wil niet zeggen dat het oplost in water.

Is dit van een sieradenverkoper?

Best mogelijk dat een lichaam reageert op een vaste substantie die op de huid wordt gedragen.

Wil niet zeggen dat het oplost in water.
Dat zou idd met een bepaalde zuurgraad van de huid te maken kunnen hebben.
Water heeft ook een wisselende zuurgraad, en wrijving van metaal aan water, door draaiing, doet zeker wel metaaldeeltjes in water terechtkomen.

De reactie heeft betrekking op je stelling dat het allemaal 'mindset' is. Dat ondersteun je met een soort stelling dat RVS in contact kan komen met je water, wat dus niet het geval is. Daar reageer ik inhoudelijk op door aan te geven dat er een goudlaagje omheen zit. En dan heb je het over rauwe melk. We halen de melk bij een fantastische boer. Het enige wat ik zeg is dat het nóg lekkerder smaakt met dat pennetje. Ja, ik vind dat ook een gekke gewaarwording. Dat wil niet zeggen dat de melk al niet lekker en goed was.

Erg belangrijk: ik vertel iets uit mijn eigen ervaring, waarvan ik dus weet dat het waar is. Je weerlegt mijn ervaring met jouw generieke opvatting. Het gaat niet om 'zulke' dingen, het gaat hier om dit specifieke product. Uit je reactie maak ik op dat je het inderdaad niet geprobeerd hebt. Prima, jouw verhaal is dat je een andere ervaring hebt met (voor jou) vergelijkbare producten en dat deze niet werken. Mijn verhaal is dat ik vergeten was dat ik dit staafje in de kast had, dat ik blij verrast ben - en het momenteel weer dagelijks gebruik.

Jouw en mijn ervaring kunnen naast elkaar bestaan.

Dit is wat ik er over wil zeggen. Ik heb verder niet zo'n zin in een zinloze discussie, terwijl we met dezelfde tijd ook zinvolle bijdragen zouden kunnen leveren aan dit forum.

Goud is inert (chemisch stabiel), de overige elementen die je noemt zijn ook gebonden in de legering. Dat wil zeggen dat het niet reageert met je water of andere drinkbare vloeistof.
Julian, je beantwoordt de vragen niet en vervolgens blijkt uit je bericht dat je e.e.a. leest in mijn bericht welke intentie er niet ligt. Je trekt conclusies, trekt punten aan elkaar die niet bij elkaar horen en daarna kap je de discussie alweer af wat hier op het forum met grote regelmaat gebeurt als men inhoudelijk het niet meer weet. Weglopen. Vluchtgedrag. Op teentjes getrapt reageren en afhaken.

Jaja, ook ik heb me daaraan schuldig gemaakt en zal vast weer in die valkuil trappen.

Je hebt geen zin in een zinloze discussie maar wel pas nadat ik je gerichte vragen stel op je onterechte beweringen dat ik iets geschreven zou hebben. Prima hoor, maar je had zelf die 'zinloze' discussie en dus een dosis negativiteit kunnen vermijden door gewoon eens hand in eigen boezem te steken alvorens je mij e.e.a. ten onrechte toeschrijft.

Nou jij blij met een staafje met allemaal metaaltjes in je melk die alles onttrekt eraan. Het lijkt mij niet een goed idee, alleen daar word jij wat minder blij van. Maar ja, ik heb liever één iemand wat minder blij en de rest een zooitje gif / onjuistheid / onveiligheid / rommel en onnodige uitgaven bespaard.

Back to the order of the day inderdaad. We hebben nu beide onze punten weer duidelijk gemaakt.

Je debattechniek doet me een beetje denken aan Pepijn van Erp van Stichting Skepsis. Ik vind het in ieder geval geen prettige energie die je meebrengt en geen aanvulling op het forum.

H.E.K.S. is een oudgediende hier op het forum en door mij zeer gewaardeerd. Diverse keren hier met herrie weggegaan (lees je ook terug in bovenstaande posts), maar kennelijk had ze hier nog iets te leren en altijd teruggekeerd. Zij en ik botsten vrij heftig en achteraf gezien was dat omdat we ons spiegelden aan elkaar, maar we waren allebei te onvolwassen om naar onszelf te wijzen en daarom wezen we naar elkaar.

Pas bij AA leerde ik: wat wil je, je gelijk of je geluk? Haar ego en mijn ego botsten voortdurend met elkaar omdat we wilden 'winnen', niet beseffende dat er twee verliezers achterbleven, twee kwetsbare en beschadigde mensen die, als ze meer moeite hadden gedaan, gezamenljjk tot de conclusie waren gekomen dat we meer overeenkomsten hadden dan verschillen.

Als je je ergert aan H.E.K.S. heb je vermoedelijk bij jezelf nog iets op te lossen. Andersom moet zij ook stilstaan bij de vraag waarom zij bij anderen nog steeds ergernis opwekt. We zijn voortdurend elkaars spiegels en pas als we elkaar vinden in onze gezamenlijke menselijkheid krijgen we een betere wereld.

Mike

Laatst bewerkt:
Je gebruikt wel bestek?
Toch niet van glas hoop ik?
Vrijwel uitsluitend houten bestek vanwege een heftige allergie voor bijgemengde metalen in bestek.
En ik ga ook onbesieraad en ongetatood door het leven.
Ik hoop nog ooit eens een 24 karaats gouden bestek voor kerst of sint kado te krijgen 😎

Forum statistieken

Onderwerpen
4.543
Leden
8.665
Nieuwste lid
Solana
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan