Voor het kleine groepje mensen van hier, dat in de provincie Groningen woont.
'Natuur'Vlees haal ik van de Kudde van Anloo. Schotse hooglanders, die buiten lopen, alleen grazen en dus niks bijgevoerd krijgen. Niet biologisch gecertificeerd, maar geen gebruik van anti-biotica, groeihormonen of granen/bijvoer.
Dit vlees bevalt mij erg goed. vooral de riblappen, prachtig donker vlees met een lekkere laag vet. het gehakt zwemt na ontdooien in zijn eigen vleesvocht. niet te vergelijken met dat droge supermarktgehakt. de droge worsten zijn wel te eten, maar kan niet aan tegen Groninger Droge worst (met troep er door) Chorizo worstjes zijn lekker, maar smaakt echt niet zoals Chorizo.
Wat ik jammer vind is dat het vlees TE fijn gemalen word, zowel de rundershoarma als gehakt.
Qua prijs valt het mee, als je vergelijkt met regulier bio vlees (vd boer)
Als je het assortiment bekijkt met de prijzen en kg gewicht, moet je eerst een paar x goed kijken voor je het begrijpt.
Ik heb gewoon onderaan bij Extra informatie nogmaals de hele bestelling gezet.
In het verleden haalde ik het vlees in Noordbroek (Arkema) maar deze voeren de dieren mais+soja. (bio) erg jammer, want dit is de enige plek waar ik kippenlever kan krijgen.
Daarna heb ik het een keer weg gehaald uit Groningen (Knol), maar hier krijg je maar kleine hoeveelheden mee, omdat ze de andere klanten ook wat gunt. wel lief bedoeld, maar ik sla in 1x groot in, en ga niet steeds heen en weer rijden.