Welke natuurlijke vorm van vitamine C?

Ik zou ook wel vlees willen van freenature of schotse hooglanders.

Had begrepen dat in mook een afhaalpunt was voor freenaturevlees. Kijken of ik ook aan grasgevoerd levervlees kan komen best moeilijk nog.

Ik zag wel eens die hooglanders bij cuijk in de buurt lopen. moesten over wildroosters heen wat mijn vriendin wat eng vind :-)

 
Hebben jullie problemen met het nemen van gewoon ascorbinezuur?

Zelf neem ik dit sisnd kort zo'n 1000-1500 gr per dag van AOV.

Verder eet ik iedere week zo'n 300 gr kippelever,gebakken.Ik ben niet zo van de supplementen maar ik wil wel eens proberen of ik na enkele maanden vti.c een duidelijk verschil merk.Deze of hogere doseringen worden gewoon onrealistisch om uit voeding te halen,fruit etc.En ik eet geen fruit anyway.

ad

 
1000-1500gr per dag? Zozo, dan heb je zeker geen andere voeding meer nodig? ;-)

Maar zonder gekheid, ik wil ook kijken of ik verschil merk door een aantal maanden relatief goed opneembare vit C in zoveel mogelijk natuurlijke vorm te supplementeren.

 
@robinAlexander

Het goedkoopste adres voor potjes AOV 333 (ascorbylpalmitaat) is vitamientjenodig.nl. Gisteren op mijn verzoek op de site gezet. Ik heb geen banden met die toko overigens, maar ik kom er graag, omdat ze goed reageren op wat ik als klant vraag.

 
1000-1500gr per dag? Zozo, dan heb je zeker geen andere voeding meer nodig.

Was het proberen waard.Ben ik er gelijk voor een tijdje vanaf. :mrgreen:

 
Maar waarom geen gewoon fruit? Er liggen nu rode bessen, blauwe bessen, zwarte bessen, kersen, pruimen etc etc in de biologische winkel? Waarom uitheems poeder? Wat is er mis met gewoon fruit?

Ik weet dat er tegenwoordig gezegd wordt dat je weinig fruit moet eten vanwege de suiker erin, maar vroeger aten de mensen toch ook geen poeder....? En als je hier in deze contreien woonde dan at je toch geen gedroogde acaibes? Toch gewoon blauwe bessen? Of bosbessen?

Ik begrijp de logica hierachter niet zo...?

 
Mijn biologische winkel heeft maar een paar weken blauwe bessen gehad en toen was het voorbij. Ik heb me in die tijd volgevreten ermee, maar nu zijn ze lokaal niet meer te krijgen. Dan vind ik bosbespoeder toch wel handig voor in de smoothie. Maar in principe heb je gelijk hoor.

 
Moondust, het leest nu een beetje als een aanval, maar zo bedoel ik het beslist niet hoor. Ik vraag het me gewoon af. Als je geen verse bessen kan krijgen, snap ik je. Ik koop vaak bevroren bessen als ze er niet zijn, biologische. (hadden ze vroeger natuurlijk ook niet :-))

 
Bevroren bessen hebben ze bij mijn natuurwinkel ook niet en die van de supermarkt wil ik niet, al moet ik toegeven dat als ik in de AH ben ik weleens blauwe bessen meeneem als er een 35% sticker op zit. ;-)

btw...niet als aanval geinterpreteerd hoor. ;-)

 
@ Laila Laila,

Ik eet zeer weining Kh. Verder wil ik nu proberen te achterhalen of ik voldoende vti.c inname had of ,nu ik suppleteer , ik merk dat er dingen verbeteren.

Eiwit bronnen en vooral vet zijn wat ik vooral wil eten en waar ik van uit ga dat in alles voorziet dat nodig is om gezond te blijven.Groente gaat voor mij steeds een kleinere rol spelen en zie ik graag als vulling ,maar dat is ook alles. Ik kan het natuurlijk compleet mis hebben maar ik baseer dit op de structuur en functie van het verteringsstelsel en de ervaring van vroegere onderzoekers naar voeding levend bij verschillende stammen/culturen etc.

Fruit..vitamine?Hmm...twijfwelachtig qua hoeveelheid en ik zit ook niet te wachten op de pesticiden.

Time will tell.

ad

 
Hoi Ad, nog bedankt voor je reactie bij krachttraining. Ik ga daar later nog op in.

Ascorbinezuur blijft voor mijn zo`n twijfelgoedje.

http://blog.radiantlifecatalog.com/bid/41242/The-Truth-About-Natural-Vitamin-C

In de tijd werd vitamine dus geisoleerd uit rode pepers. Tegenwoordig uit (GMO) mais.

Andere zeggen weer dat het werkelijk geen verschil maakt waar het van komt en dat het stofje identiek is.

http://zaplog.nl/zaplog/article/wat_we_van_vitamine_c_vooral_moeten_onthouden

Waar je wel op moet letten is of het geproduceerd is in Europa bij DSM en nietin China, ivm vervuiling zware metalen.

deze dus..

http://www.le-products.nl/NL/prod/5.../Ascorbinezuur-(Vitamine-C-DSM/La-Roche).html

 
Mike ik heb een vraag aan jou De vraag luidt: waar word Ascorbyl palmitaat uit gewonnen

Ik heb vanmidag met AOV gebeld betreft dit product :

http://www.vitaminstore.nl/Health/V...333-Vitamine-C-als-Ascorbyl-Palminaat/P159077

mijn vraag was waar ze me in de Vitaminstore geen antwoord op konden geven :waar word Ascorbyl palmitaat uit gewonnen

Antwoord van :AOV uit citrusvruchten waar op ik antwoorden maar Ascorbyl-Palminaat komt toch ook in dierlijk voedsel voor?. AOV: nee vitamine C komt niet in dierlijk voedsel voor :S :S

 
Dit is onkunde en onwetendheid! Men maakt kennelijk de verbinding door wateroplosbare ascorbinezuur te verbinden met het verzadigd vet palmitinezuur en vraagt zich niet af waar deze verbinding eigenlijk oorsonkelijk vandaan komt. Deze is dierlijk, laat je niets anders wijsmaken! Hoe dan ook is het een prima supplement.

Mike

 
@ robinalexander. Dan zou ascorbylpalmitaat geen vetoplosbare vit C zijn.. Maar andere naam(als asorbinezuur) ander product zou ik zeggen, wat is het verschil dan..

Vlees zit geen vit C in, maar rund lever zit per 100g 20mg vitC in. En kippen lever per 100g 30mg vitC, dus wel in dierlijke voeding. volgens voedingswaardetabbel.nl

 
Maar word deze asorbinezuur gewonnen uit fruiten in een lab verbonden aan palmitinezuur? Dit knutsel werk kan geen kwaad?

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.517
Berichten
528.522
Leden
8.652
Nieuwste lid
duncan
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan