Welke natuurlijke vorm van vitamine C?

Ik neem 4-6 gram ascorbyl palmitaat (vetoplosbaar) en 6-10 gram bosbes- en rozenbottelpoeder (wateroplosbaar) per dag. Ik lijk hierdoor wat meer te ontgiften, ontlasting heeft vaker een kleurtje en is dunner. Soms moet ik de rand van de pot schoonmaken na al dat gekletter. ;-) Had ik voorheen eigenljik niet. Verder ben ik wat waziger in mijn hoofd en kan ik minder goed focussen met mijn ogen sinds een weekje. In de loop van de dag verdwijnt dat weer, maar dat zou ook kunnen komen door vermoeidheid. Ik ga standaard een uur te laat naar bed sinds ik weer ben gaan werken 3 weken geleden. Al met al moeilijk te zeggen wat wel en wat niet door de vit C komt, maar ik ga er voorlopig nog even mee door.

 
OMG ik had ascorbinezuur besteld maar dat komt uit China. Ik lees hier dat dat slecht is vanwege zware metalen??

 
Herkomst uit China betekent niet automatisch dat het niet deugt. Op de website van Natural Spices staat e.e.a. over kwaliteit. Als je twijfelt zou je er een mail aan kunnen wijden richting Natural Spices. Laat ze maar een garantie afgeven. Wat is voerigens je bron voor het vermoeden dat er zware metalen in de ascorbinezuur zitten?

 
Quote:
Wat is voerigens je bron voor het vermoeden dat er zware metalen in de ascorbinezuur zitten?


Dat staat eronder. Ik heb het geannuleerd. Het blijkt synthetisch te zijn uit verschillende zouten :?: en er zouden altijd metalen in voorkomen :?:

 
Hoi Mojita, wat ik weet is dat de natriumascorbaat die Desiree Rover gebruikt ook uit China komt. Natriumascorbaat of ascorbinezuur is altijd synthetisch. Die metalen dat is wel minder!

Mijn minimumeis voor ascorbinezuur is wel dat die gmo-vrij is.

 
Moondust.

Je bent met experiment bezig wat ik ook overdacht te doen, hoelang doe je dit al?

Je hebt een aardige dosis, mooi, gelijk goed doen :D

Doe je het verdeeld over de dag in nemen of zo alles in een keer.

 
Ik doe de verhoogde vit C dosis nu een paar weken en meng alle poeders door mijn dagelijkse shake. Deze drink ik in de late ochtend en vroege middag op in porties. Vooral de vetoplosbare vit C is een ramp om te mengen in drankjes (zelfs slagroom) zonder het gebruik van de belender. De shake leent zich het beste voor het toevoegen van vit C. De wateroplosbare vit C neem ik in natuurlijke vorm via bosbes- en rozebottelpoeder en de ascorbyl palmitaat heb ik van AOV. Dat is een betrouwbaar merk. Misschien niet de goedkoopste, maar betrouwbaar vind ik het belangrijkste.

 
Ik ook :-) Ik heb nog 4 potjes AOV ascorbyl palmitaat te gaan. Daar kan ik nog zeker 8 weken mee vooruit. Dus later meer.

 
Iemand bekend met puro gentle c poeder? Net gekocht in natuurwinkel en dit zou een gebufferde vit c zijn, ik zie nu alleen dat het calcium ascorbaat bevat....

 
Ziet er een beetje vega uit met al die groenten op het etiket. Als het je om de vitamine C gaat is wellicht de vetoplosbare het beste.

 
Ik heb een tijd geleden veel sodium-ascorbaat gedronken. Dit schijnt een echte cancer fighter te zijn vooral voor kankers in de 'digestive tract'.

Op deze manier is de ascorbinezuur ook veel gemakkelijker en effectiever weg te krijgen. Je mix ascorbinezuur namelijk met baking soda om sodium-ascorbaat te krijgen.

Tegenwoordig zit ik meer op het natuurlijke en voeg camu camu toe aan smoothies.

 
Ik las gisteren dat Quali-C een ascorbinezuur is dat niet uit China komt, maar uit Schotland en gemaakt wordt door DSM.

Deze formule is oorspronkelijk van Linus Pauling en is voor alsnog de enige ascorbinezuur die niet gemaakt is van mais en verder ook niet van GMO en volgens enkelen de meest hoge kwaliteit ascorbinezuur, naast de in de natuur beschikbare vormen.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.531
Berichten
538.261
Leden
8.661
Nieuwste lid
MamavanJ
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan