Wie weet waaraan Barry Groves is overleden?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Lits
  • Startdatum Startdatum
Quote:
en vervolgens wordt er een soort raad/gokspelletje van gemaakt tot iemand het goed heeft??


Wat mij betreft is het geen "raadspelletje", maar een serieuze vraag. Waaraan is degene die één van de voorvechters van een WAPF leefstijl aan gestorven. Ik denk te merken aan Mike dat hij het graag wil delen (om alle speculatie hieromtrent te elimineren), maar kan hij dat niet. Als nu iemand anders het zegt (raadt), dan weten we het straks allemaal zonder dat Mike zijn belofte hoeft te breken. Dus gewoon een praktische aanpak en zeker geen "spelletje".

 
@Janse,

Ik heb geen keus. Ik heb beloofd het niet rechtstreeks naar buiten te brengen en ik moest wel reageren toen gesuggereerd werd dat het kanker was. Ik hoop dat je mijn dilemma snapt.

@Pike,

Zijn dood is niet gerelateerd aan zijn vader.

@mijnlijf,

Ook geen aneurysma.

Dit is zeker geen ordinair raadspelletje om de zondag door te komen!

Mike

 
Nee, gelukkig niet! Het zou koren op de molen zijn van Groves-haters als hij aan een hartvervetting of aan aderverkalking of zoiets zou zijn overleden! Zoals ik al schreef, hij leed niet aan de 'ouderdomsverschijnselen' van andere 77-jarigen.

Mike

 
Mijn opmerking was zeker niet respectloos bedoelt, wat ik er mee bedoelde was dat zijn lichaam er misschien door alle stress en druk er niet meer tegen kon. Sorry als het verkeert is overgekomen.

 
Nu wordt de spoeling wel dun ... moeten we concluderen dat hij niet aan een lichamelijk kwaal is gestorven? Hij heeft ook geen ongeluk gehad, is niet gestorven door een "besmetting" en is ook niet vermoord ... dus moeten we ook concluderen dat hij niet door een externe factor is gestorven?

Wie heeft er nog een idee?

 
Quote:
Trouwens, virussen bestaan niet.


@Mike, interessant stuk over virussen. Wel jammer dat we er niet op kunnen reageren. Dus een vraag hierover op deze plek: zeg je eigenlijk dat als je eet zoals je hoort te eten (passend bij onze blauwdruk), dat je niet ziek kunt worden van een "virus" of bacterie infectie? Behalve als je fysiek geweld wordt aangedaan (als je b.v. zwaar gewond raakt of zo), want dan ben je letterlijk verzwakt ...

 
Barry died from a heart condition which ran in the family. His father died from the same and his brother did just six days prior to Barry's death. It was a condition which made his heart race.

 
Ik kom niet verder dan "Waarom mag je het niet bekend maken?" Begrijp ik goed uit je reactie dat het geen "gewone" doodsoorzaak is?

 
Ik denk dat Amancay gelijk heeft. Plus de schok en het verdriet om het overlijden van zijn broer zullen ook mee hebben gespeeld.

Dus het misschien hierbij laten? Dan hoeft Mike ook niet zijn belofte te verbreken om niet te vertellen wat nu echt de doodsoorzaak was.

 
Pike, het komt van de Weston A. Price Foundation - London Chapter.

Die zetten niet zomaar zoiets neer. Dus zal het kloppen.

Sorry nog dat ik het doorgeef, maar dan zie je dat het niks met zijn voeding te maken heeft.

http://www.meetup.com/westonaprice-london/messages/boards/thread/34550532

Barry died from a heart condition which ran in the family. His father died from the same and his brother did just six days prior to Barry's death. It was a condition which made his heart race.

Barry is overleden aan een hartaandoening die in de familie zat. Zijn vader stierf aan het zelfde en zijn broer stierf 6 dagen voor Barry’s dood. Het was een conditie die zijn hart liet overkloppen.

 
Quote:
Sorry nog dat ik het doorgeef, maar dan zie je dat het niks met zijn voeding te maken heeft.


Maar dan heeft het toch nog steeds ook met voeding temaken.

Als het dan wordt afgedaan als iets "genetisch", of misschien beter gezegd erfelijk, waarom heeft al zijn gezonde voeding dan niet geholpen?

Dat is toch ook de bedoeling van Wapf, dat er REgeneratie gaat plaatsvinden?

Anders zijn wij met z'n allen nog steeds voor niks aan het Wapfen. Iedereen heeft tegenwoordig wel "iets wat in de familie zit".

 
Daar gaan wel een paar geslachten overheen zou ik zo zeggen .

We zijn ook niet ineens zo geworden he ?

Dus hopen dat zijn kleinkinderen het niet krijgen .

 
Nou dat is krom Janse, je kunt ook zeggen zijn voeding heeft hem lang heeft beschermd.

Iedereen gaat nu eenmaal een keer dood.

Ik heb ook een overslaand hart, en met wat ik nu eet voorkom ik dat. Ja en renegatie dat zal wel weer te maken hebben met hoe diep het probleem ligt of met wat nog missende voedingstoffen op micro niveau.

Dus ik WAPF door tot het einde.....................

Ik denk niet dat Barry sole nam, als ik zijn voeding bekijk, ook geen of weinig rauwe melk. Het kan altijd nog beter door micro stoffen toe te voegen aan je voeding zoals kefir, sole, rauwe melk, biergist, vitamine c, levertraan, rauwe lever, sardientjes etc............

En we doen IF man, dat helpt ook.

Nogmaals:

Focus op nutritional density wat betreft je voedsel. Grote porties vlees, mager of vet, is niet alles. Orgaanvlees dat is het. Sardientjes, haring, oesters, mosselen, kokkels, rauwe melk, kefir etc...................

 
Ik heb het in ieder geval niet naar buiten gebracht en heb me daarmee dus aan mijn belofte gehouden. Wat de WAPF in Londen schrijft, klopt. Het was SVT, supra verticular tachycardia. Het was inderdaad erfelijk, zijn vader en broer hadden het allebei en hij heeft hen beiden overleefd. Barry leed niet aan 'ouderdomskwalen' en dit heeft ongetwijfeld met zijn goede voeding te maken, maar zijn voedingspatroon heeft niet kunnen voorkomen dat hij de derde telg is in zijn familie die hieraan is komen te overlijden.

De reden waarom ik, los van mijn belofte aan zijn weduwe Monica, niet graag met dergelijke info naar buiten kom is omdat het een HARTaandoening betreft en dit is munitie voor zowel de reguliere als de vegetarische hoek om een relatie te leggen met zijn voeding, terwijl het juist de voeding is geweest die ervoor gezorgd heeft dat hij de OUDSTE is uit de familie met deze aandoening. De voeding heeft dus een VERTRAGENDE werking gehad, maar is helaas niet voldoende regeneratief geweest om deze aangeboren zwakheid volledig om te keren.

De les die je hieruit kunt trekken is dat bepaalde ernstige familiaire zwakheden, die van generatie op generatie worden doorgegeven, nog niet zo makkelijk de wereld uit te helpen zijn. Let wel, ik spreek van ERNSTIGE zwakheden. Iedereen heeft inderdaad wel iets wat 'in de familie zit', maar bij lang niet iedereen is dit van ernstige aard. Bij Barry was dit wel zo. Zijn vader en broer bewijzen dat dit een levensbedreigende zwakheid was en dit bleek uiteindelijk voor Barry ook zo uit te pakken. Het is niet anders. Hij heeft goed werk afgeleverd en hij heeft gelukkig nog tijdens zijn leven de publicatie van zijn Nederlandse boek mee mogen maken!

Mike

 
Quote:
Nou dat is krom Janse, je kunt ook zeggen zijn voeding heeft hem lang heeft beschermd.


Ja, daar zit ook wel wat in natuurlijk. Vooral als hij toch de oudste is geworden.

Quote:
En we doen IF man, dat helpt ook.


Ja, ook dit ben ik helemaal met je eens. Ik ga daarom ook helemaal voor Wapf, maar probeer alle andere dingen ook mee te pakken.

Dus Wapf, low carb, Intermittent fasting, stress (proberen te) minimaliseren, en ik ben sinds een paar dagen weer bezig met gezonde ademhaling.

Ik ben er echt van overtuigd dat een gezonde ademhaling een zeer belangrijke factor is die we niet moeten vergeten!

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
529.791
Leden
8.655
Nieuwste lid
Monique vdf Jacobs
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan