Wie weet waaraan Barry Groves is overleden?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Lits
  • Startdatum Startdatum
Pranayama....dat komt mij bekent voor. Dat is toch o.a. een speciale ademhalingstechniek cq meditatie waarbij je door het ene neusgat inademt en door het andere uit?

En dan langzaam de uitademing vergroten en de inademing verkleinen?

 
Welke ademhaling techniek doe je dan Janse?

En vergeet niet iets simpels als elke dag wat lopen doet ook wonderen.

 
Dat is één vorm die jij beschrijft, er zijn er meerdere. Bastrika, kapalabathi en Nadishonan zijn voorbeelden van pranayama. Beheersing van de ademhaling en er wordt zuivering aan toegekend.

 
Quote:
Maar ik eet wel vlees hoor :-)))



Haha! Oke dan is het goed! :lol:

 
Pranayama is inderdaad een soort yoga die wel erg gezond is voor de ademhaling, omdat het gebaseerd is op MINDER ademhalen, dus een kleinere minuutventilatie. Pas op met de meer moderne vormen van yoga waar men nog in de mythe gelooft dat je zo diep mogelijk moet ademhalen om zoveel mogelijk "toxische" "levensgevaarlijke" CO2 uit te ademen!

Ikzelf ga voor de principes van Buteyko, dus voor een zo hoog mogelijke CP, dus zoveel mogelijk zuurstof in de cellen. Er zijn daarvoor veel meer dingen belangrijk dan alleen maar ademhalingsoefeningen of yoga doen.

Je kunt elke dag een uur yoga doen (bijv pranayama), zodat je ademhaling vermindert en langzamer wordt, dus meer CO2 in het lichaam, dus veel meer zuurstof in de cellen, maar als je dan dezelfde nacht de hele nacht met open mond ligt te snurken/hyperventileren, dan schiet je er nog geen zak mee op.

Stel je hebt kanker (= een zuurstoftekort in de cellen). Kanker en een CP van 40 of meer gaan niet samen (bij 40 sec CP heb je dus al flink wat zuurstof in je cellen). Je doet overdag veel oefeningen om de ademhaling rustig te maken. Je stijgt op een gegeven moment over de 35 sec CP, wat betekent dat de tumor zal gaan afnemen. Dus overdag krimpt de tumor 1mm in omvang (ik noem maar even een getal), maar ' s nachts lig je te hyperventileren, waardoor de tumor 2 mm groeit.

En zo zijn er nog een heel aantal zaken die je ademhaling kunnen verpesten, zodat je braaf je oefeningen doet, maar ondertussen toch een zuurstoftekort creëert later op de dag.

Ik houdt me niet zoveel bezig met het spirituele aspect van ademhaling of zweverig gedoe. Ik wil maar 1 ding, en dat is gigantische hoeveelheden ZUURSTOF IN DE CELLEN.

"ALL CHRONIC PAIN, SUFFERING AND DISEASES ARE CAUSED FROM A LACK OF OXYGEN AT THE CELL LEVEL"

Het doel is dus om een rustige ademhaling te creëren, dus een hoge CP (= gewoon een handig testje om te kijken hoe het met je ademhaling staat), 24 UUR PER DAG.

Je kunt zeggen van die Buteyko wat je wilt, maar RESULTATEN haalde hij wel, en niet zo'n klein beetje ook! Vele duizenden mensen hebben er baat bij gehad, en nog steeds. En ook nog eens in belachelijk korte tijden! Na een weekje oefenen neemt bij astmapatiënten de behoefte aan bronchiënverwijdende middelen al met gemiddeld 90%(!) af! Dat red je niet zo snel met veel vet en adrenanorm!

Ik heb enorm veel op het internet gelezen, maar voor mij is Dr Artour Rakhimov degene met de allermeeste kennis over gezonde ademhaling. Ook hij heeft al vele honderden, zonder duizenden mensen geholpen hun gezondheid weer terug te krijgen d.m.v. Ademhaling.

Als je echt geïnteresseerd bent in gezonde ademhaling, dan kan ik je zeker aanraden om eens zijn hele website een flink aantal uren goed door te lezen. Www.normalbreathing.com

Er staat gewoon teveel op om het allemaal even snel uit te leggen.

Maar net doel is dus MINDER ademhalen voor MEER zuurstof in de cellen.

Ik denk trouwens dat we alweer veel teveel off-topic gaan, dus misschien kunnen we beter hier verder gaan als mensen willen reageren.

https://www.fatsforum.nl/topic/mondademhalen

 
Janse, kun je die ademhalingstechniek zelf leren of moet je echt naar een buteyko coach toe ( hier nergens in de buurt en behoorlijk duur ) ?

 
Ter ere van Barry Groves dan deze uitstekende presentatie.

http://undergroundwellness.com/barrygroves/

Inhoud:

Here’s the rundown…

1:27 Chaotic dietary recommendations and the rise in chronic disease.

3:00 What are we designed to eat?

4:30 Wild animals don’t read diet books or hire personal trainers!

5:25 Why body typing is nonsense.

6:38 Which mammals are designed to eat a high-fat diet?

7:43 How a gorilla’s low-fat diet is NOT a low-fat diet…

10:21 How a ruminants high-carb diet becomes a no-carb diet!

12:42 Why carnivorous animals prefer the fatty parts of their prey.

13:42 Primitive human cultures also ate and preferred high-fat diets.

14:55 Where should our dietary fats come from?

15:20 All primates are NOT vegetarians!

16:28 Primates have been reclassified as omnivores.

17:27 Cave paintings depict hunting, not fruit-picking…

18:08 What ancient poop can tell us about the human diet.

19:30 The impact of climate change on the human brain.

23:10 Why vegetable fats are suitable for brain development.

24:30 Kleiber’s Law.

26:30 Where does energy for the brain come from?

28:19 Small brain, big gut. And the other way around…

29:50 How the Lord dissed Cain’s fruit offering but accepted Abel’s fat.

32:48 Greek meat-thology. :)

34:43 The dietary wisdom of cannibals…

37:49 What Mediterraneans really eat!

40:10 Historical causes and modern evidence for a shrinking brain.

43:40 Ancel Keys and his fraudulent CHD data.

44:46 How does an old-fashioned food cause a brand new disease?

46:38 How can you have a fat-free cream when cream is fat?

47:10 The incredible shrinking vegan brain.

49:34 Civilized man is the planet’s only chronically sick animal!

51:59 The answer to our problems.

 
Inderdaad een fantastische presentatie en heerlijk hoe simpel (en goed opgebouwd) hij het kan weergeven. Had de video al eens eerder gezien, maar een tweede keer kan geen kwaad!

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
529.791
Leden
8.655
Nieuwste lid
Monique vdf Jacobs
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan