Wim Hof - The Iceman

• Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
Hoi Brian: dit:
Quote:
Ik denk dat veel mensen die iemand verloren zijn aan kanker zich zijn gaan identificeren met het leed en de uitzichtloosheid die ze voelden dat wanneer iemand ze vertelt over alternatieve methodes het als een belediging binnenkomt.

vind ik zo waar!

Ik heb het zelf aan den lijve moeten ondervinden, dergelijke reacties.

Merkwaardig, maar precies zo is het.

Voor mijn ogen heb ik moeten aanzien hoe fanatieke familieleden een ander doodziek familielid hebben meehelpen zich op deze manier naar de slachtbank te begeven.

Een rustig gesprek over de verschillende behandelingsopties was niet mogelijk.

En het fabeltje gaat ook altijd dat als mensen met kanker zich met chemo (vergiftiging), bestraling (verbranding) of operaties (snijden) inlaten, dat mensen gestorven zijn sec aan de kanker.

Voor het gemak wordt maar even niet de schadelijke uitwerking van genoemde methoden op een reeds doodziek lijf niet meegenomen.

Hoe blind kan men zijn!

Iemand met kanker die bestraald is, is naast kankerpatient in elk geval altijd ook een stralingspatient.

Iemand die chemo gehad heeft, is een chemopatient en iemand in wie gesneden is zit onder het littekenweefsel.

Ignorance is bliss zeggen ze ook wel is. Vaak denken mensen ook te simpel. Zijn te veel gewend alles uitgekauwd geleverd te krijgen van de tv. Het een sluit het ander niet uit en wat voor schande is er aan om andere visies te overwegen. Het draait voor veel alleen maar om reputatie. In hun hoofd houden ze een lijstje bij van de goeie en slechte dingen aan hun persona en alles out of the ordinary is door associatie bij voorbaat al een smet op hun ego, dus passen ze zich maar aan. Dan heb je op ze minst niet het gevoel hoeven hebben anders te zijn! Daar teken ik voor(not).

Brian

Ja Brian, ik vermoed ook dat mensen het bedreigender vinden om vertrouwen in autoriteiten op te geven dan om neutraal te durven denken over de (on-)mogelijkheden van verschillende behandelingsopties bij ziekte.

Als men vertrouwen in autoriteiten moet gaan opgeven, dan ziet de wereld er ineens als een dusdanige afgrond uit, dat men die optie om die reden per definitie maar afschrijft desnoods op straffe van zichzelf of de naaste de dood inhelpen.

Dit is voor mij werkelijk ontluisterend: zelfs als het geloof in autoriteit ten koste zou gaan van het zelfgenezend vermogen of dat van de natuur, dan nog levert men zich liever uit aan autoriteiten.

Zo diep zit het.

Men heeft -in het geval dat ik ken- kunnen zien hoe het familielid in elk geval binnen een jaar is gestorven na de kankerconstatering met de reguliere behandelingsmethode.

En net zo makkelijk gaat men zichzelf ook weer richting slachtbank begeven.

Op zijn minst zou je dan nog kunnen stellen: de reguliere gezondheidszorg heeft weinig goeds toegevoegd aan genezing; laten we voor de verandering eens onze horizon verbreden.

Maar niets van dat al: net zo makkelijk legt men het eigen hoofd vervolgens ook maar alvast op het schavot.

Ron Fonteine heeft het in dit soort gevallen over de mensenmassa die zich kritiekloos als lemmingen van de rots afstort.

Ik blijf het lastig vinden om het aan te zien en soms koester ik de illusie dat ik de mensen kan tegenhouden, maar die hoop lijkt vrij ijdel.

Altijd maar weer dat voorbeeld van Sylvia Millecam dat tot in den treure is uitgemeten in de media als zogenaamd voorbeeld van dat zij gestorven zou zijn door toedoen van alternatieve artsen.

Hoeveel moeite je ook doet om voor het voetlicht te krijgen dat uitgerekend zij een slachtoffer is door toedoen van reguliere artsen vanwege lekkende borstimplantaten: het heeft geen enkele zin meer.

Zelfs bij mijn moeder.

Dan vertel ik dat van die lekkende borstimplantaten als oorzaak van Millecams gezondheidsproblemen.

Dan krijg ik een reactie van: oja? dat wist ik niet.

En het volgende moment als het weer eens over kanker gaat en de reguliere methoden van kankerbehandeling versus alternatieven daarvoor: dan wijst mijn moeder net zo makkelijk weer op Silvia Millecam als voorbeeld van een zogenaamd slachtoffer van de alternatieve gezondheidszorg.

Dank denk ik hieraan:
Quote:
Het is makkelijker om mensen voor de gek te houden dan hen te overtuigen dat zij voor de gek werden gehouden.

(citaat van Marc Twain : zo waar voor mij).

Ik deed begin dit jaar een lezing en begon ook over het medische oorlogsmodel van hakken, snijden, branden en vergiftigen, met name als het om kanker ging. 1 persoon in het publiek nam hier aanstoot aan en zei dat zijn vrouw hier anders wel haar leven aan te danken had. Ik legde uit de gemiddelde overlevingstijd als je niet behandeld wordt maar liefst 12,5 jaar bedraagt en dat als we het 5-jaarscriterium loslaten dat slechts 2-3% van de patienten de behandeling overleeft, maar het mocht niet baten. Ik had een gevoelige snaar geraakt en deze persoon schoot in de emotie. Zeer begrijpelijk, overigens, maar op deze manier krijgen we gigantisch taboe. Bijna 1 op de 2 Nederlanders heeft of krijgt hiermee te maken, dus alsmaar meer mensen identificeren zich inderdaad met leed en uitzichtloosheid. Ik blijf het zeggen, want het moet gewoon gezegd worden!

Mike

Hoe gaat het de ijsmannen van het forum? Moondust en nog een aantal waren hier mee bezig. Nog steeds dagelijks koud aan het douchen? Merken jullie er verder nogwat van?

Hier de ervaringen van een ijsvrouw :wink: Ik eindig mijn dagelijkse douchebeurt sinds een paar weken met ijskoud water. In eerste instantie reageerde mijn lichaam hierop door te verkrampen waardoor ik het erg koud kreeg. Ik ben het gaan combineren met een diepe buikademhaling en door de ontspanning voelt het niet meer koud aan. Als ik nu de koude douche aanzet blijf ik ontspannen.

Ik merk ook dat ik de rest van de dag minder last heb van de kou. Normaal gesproken ging bij mij 's avonds de thermostaat 2 graden omhoog en zat ik onder een deken op de bank. Nu blijft de thermostaat op 20 staan en de deken gooi ik regelmatig van me af omdat ik het te warm vind.

Verder merk ik dat ik beter in staat ben om me te ontspannen, ik heb nogal de neiging om spanning vast te zetten in mijn lijf. Daar ben ik me nu eerder van bewust en dat kan ik dan omzetten in ontspannen

Wommes, dat is een mooie ervaring! Hoelang sta je onder de koude douche? En douche je algemeen ook kouder?

En de kraan kan dan ook echt niet meer 'kouder' gezet worden?

Ik sta meestal een minuut of drie onder de koude douche die dan inderdaad op zijn koudst staat. Mijn warme douche staat op 37 graden. Ik merk ook dat wanneer ik niet zo uitgerust uit bed kom, dat koud douchen ook een energieboost lijkt te geven.

Ik zit nu al sinds drie weken elke dag in het Naarder meer van 6 a 7 graden. Dat doen we met een groepje waar onder ook iemand die mee is geweest met de beklimming van de kilimanjaro. Er zijn al verschillende mensen mee geweest en iedereen reageert verschillend op het koude water. Sommige gaan nu ook elke dag en een ander kan niet meer vanwege angst voor het koude water.

Koud af douchen is prima om elke dag te doen maar zitten in koud water is wel een ander dimensie en onder begeleiding goed te doen. Wie een keer mee wilt doen, we gaan elke zaterdag met een groep het water in. De tweeling broer , Andre, van Win is er vaak ook bij.

Tjerk

Sharing is caring zegt the iceman dus bij deze:

Quote:
Hi Pike,

Na 35 jaar is de erkenning eindelijk daar. Graag wil ik mijn blijdschap met je delen.

Gisteren ben ik naar de Radboud Universiteit afgereisd en heb ik uit handen van Dr. Pickkers de resultaten van het onderzoek naar mijn methode ontvangen.

Voor het eerst ter wereld is aangetoond dat je met de combinatie van mijn technieken; ademhalingsoefeningen, meditatie en herhaalde blootstelling aan koude het autonome zenuwstelsel kunt activeren en de reactie van je immuunsysteem remmen. Lees meer op onze website

http://www.innerfire.nl/wim-hof-blo...Methode+wetenschappelijk+bewezen#.U2juw5WKDIU

Als slagroom op de taart zijn deze resultaten nu ook gepubliceerd in een van de grootste wetenschappelijke tijdschriften PNAS en Nature. Bekijk de gehele publicaties hier

http://www.innerfire.nl/wim-hof-blo...Methode+wetenschappelijk+bewezen#.U2ju6JWKDIU

Vanavond om 18:15 uur wordt ons onderzoek prachtig in beeld gebracht in de uitzending van EenVandaag.

Zie je snel! Uit het hart,

Wim

P.s

Sharing is caring. Deel deze mail of onze blogpagina met je vrienden en familie om onze boodschap te verspreiden. Alvast bedankt.

Als je vragen hebt over onze online video training of het volgen van een workshop stuur dan een mail naar

support@wimhofmethod.com (online training)

info@innerfire.nl (workshops)

Cool, ik ga zeker kijken! Thanks, Pike!

Ik wist helemaal niet dat jij contact had met the iceman. Heb je een workshop bij hem gevolgd, Pike?

Haha ja dat lijkt net zo he? Helaas, dit is gewoon een algemene mail die ik net gekregen heb van hem omdat ik op zijn mailing list sta.

Quote:
Cold Showers Benefits

Uploaded on Dec 3, 2010

Cold shower benefits has been shown in numerous studies that are quoted by Dr. Artour Rakhimov. Taking cold showers and cold adaptation have always been important parts of the Buteyko breathing technique: http://www.normalbreathing.com/buteyko.php . Medical research suggested numerous benefits of regular cold adaptation and cold showers use:

- increase the blood level of beta-endorphin and noradrenaline and increase synaptic release of noradrenaline in the brain as well (Shevchuk, 2008)

- activation the sympathetic nervous system (Shevchuk, 2008)

- electrical stimulation of peripheral nerve endings to the brain, which could result in an anti-depressive effect (Shevchuk, 2008)

- reduction in muscle soreness after running a marathon (Liang et al, 2001)

- significant analgesic effect without noticeable side effects or cause dependence (Shevchuk, 2008)

- improved quality of sleep (Onen et al, 1994)

- inhibition of purine metabolism (Brenke et al, 1994)

- long-term antioxidative adaptation (Brenke et al, 1994)

- improved tone of the skin and muscles (Mergeay et al, 1990)

- decrease of uric acid level in blood plasma (Brenke et al, 1994)

- reduction in uremic pruritus (a major problem for patients with end-stage renal disease) (Zucker et al, 2003)

- increase in brown fat cells or brown adipose tissue that protects from aging, fight obesity, diabetes, heart disease, etc. (Kanzleiter et al,2005; Mattson, 2010).

Additional and the main factors relate to improvements in breathing parameters: slower and lighter breathing and higher body oxygen content.

For references and Cold Showers Benefits, Rules and RESTRICTIONS, visit:

http://www.normalbreathing.com/l-cold-shower.php

Afraid of cold shower due to cold hands or feet? Learn about the causes of cold feet and hands:

http://www.normalbreathing.com/causes/cold-feet-hands-causes.php

hoi Janse, ik heb wel geoefend al op eigen houtje n.a.v. de literatuur en de buteykoclinic van Patrick McKeown die ik een beetje heb gevolgd, maar ik schrok wel van de reinigingsreacties. In het begin werd ik eerder wakker en dat voelde vooral positief, maar de ontgiftigingsreactie was nogal heftig in de vorm van een grote vermoeidheid.

Maandag begin ik onder begeleiding omdat ik toch wil waken om het verkeerd aan te pakken.

Ik wil het gelijk goed doen.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.545
Leden
8.668
Nieuwste lid
Joy63
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan