Wim Hof - The Iceman

• Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
Ik lees ook mee Lievergezond ! Mayk is ook al een tijd bezig met buteyko geloof ik en nog een paar hier op het forum.

Quote:
In het begin werd ik eerder wakker en dat voelde vooral positief, maar de ontgiftigingsreactie was nogal heftig in de vorm van een grote vermoeidheid.

Waarom is dit 'ontgiftiging' en hoe weet je dat? Als je ineens vroeger wakker wordt kan ik me voorstellen dat je minder uitgerust bent...

Hoi Hamster, ik heb inmiddels wel wat ervaring met ontgiftigingsreacties.

Het blijft een gevoelskwestie, maar ik herken die reactie van twee andere situaties dat ik voor het eerst een bioresonantiesessie achter de rug had en ook van de twee keren dat ik biofotonentherapiesessies deed.

Die vermoeidheid van die behandelingen dat was zeker een ontgiftigingsreactie.

Normaal ben ik wel vermoeid, maar de gradatie als er geen andere oorzaak is, die verraadt mij dat het een ontgiftigingsreactie was.

Als ik ineens vroeger wakker ben dan anders EN uitgerust (het gevoelsmatige verschil tussen uitgerust en niet uitgerust moet je bekend voorkomen), dan vat ik het op als positief: ik ben normaal niet op mijn best sochtends.

Zoals je weet ben ik normaal meer een avond- en soms ook een nachtmens.

In elk geval zeker niet een ochtendmens: soms word ik wel wakker dan, maar meestal slaap ik daarna opnieuw weer.

Mayke die heeft als ontgiftigingsreactie na de ademhalingsoefeningen nu slijm in de ontlasting.

Een andere kennis van mij met ook lyme heeft dezelfde ontgiftigingsreacties op een duur en ingewikkeld kruidenprotocol: zij weet net zo goed als Mayke dat het een ontgiftigingsreactie is in haar geval in reactie op de kruiden omdat de reactie voor die kruideninname niet optrad: net zoals Mayke weet dat die slijm pas in haar ontlasting zat sinds de ademhalingsoefeningen.

Anderen hebben die slijm in de ontlasting van koffieklysma's.

Ik herken dat zelf tot nu toe niet van de koffieklysma's noch van de ademhalingsoefeningen die ik tot nu toe deed.

Bij iedereen pakt het weer anders uit.

Moet je alleen laatste minuten koud douchen of de hele douchebeurt? Brrrrr

Kan allebei Debsy, maar het laatste is het beste.

Nu koud douchen stelt trouwens niet zoveel voor, maar in de winter is dat een heel ander verhaal.

Voor de liefhebber; Wim geeft morgen een lezing in Deventer.

Van 16:00 tot 17:00 in de hogeschool Saxion.

Kennelijk helpt koude niet het vet weghalen bij obese mensen. Houdt het vet de koude misschien te veel tegen?
Quote:
Blootstelling aan kou zet het lichaam aan om wit vet om te zetten in calorie-verbrandend beige vet

Blootstelling aan koude temperaturen kan wit vetweefsel van dijen en buik omzetten naar beige vet dat calorieën verbrandt om te verwarmen, maar deze biologische reactie wordt belemmerd bij zwaarlijvige mensen, volgens een nieuwe studie gepubliceerd in het Endocrine Society's Journal of Clinical Endocrinology & Metabolism.

http://www.leefbewust.com/2014/nieuws/vetten2.html

OVER DE WIM HOF ADEMMETHODE

&feature=youtu.be
Quote:
Published on Aug 30, 2014

https://www.herleva.nl

Wim Hof interview ik over de Wim Hof Methode. Hij geeft antwoorden op vragen als: Wat is de Wim Hof methode, waarom is het goed voor je. En de voordelen van zijn technieken. Inspirerend om naar hem te luisteren.( geluid is niet 100%..., maar doet niets af aan de inhoud)

Ik ben een echte koukleum (nog wel). Maar iedere keer als ik douche sluit ik af met ijskoud water van mijn voeten naar m'n hart en armen naar m'n hart. Het is 'even' doorbijten, maar echt waar: je wordt er lekker warm van en niet alleen 10 minuten daarna, maar echt een hele poos. En als je dit regelmatig doe warm je misschien iedere keer een beetje op. Ik vind het in ieder geval een aanrader!

Ik heb inmiddels 6x koud gedoucht en ik moet zeggen dat het me goed bevalt. Je begint de dag lekker fris ik lijk de hele dag ook wel fitter te zijn.

Wel even een vraagje over zijn ademhalingstechniek. Op het internet zie ik verschillende uitvoeringen voorbij komen. Sommigen ademen in via de neus en Wim lijkt dat zelf vaak door de mond te doen. Is inademen via de mond iets wat hij adviseert?

Nav die aflevering ben ik begonnen met me te verdiepen in zijn methode. Eindelijk weer eens goede TV idd. Een aanrader!

Ik vind het een geweldige kerel die totaal ongeremd reageert. Heel puur. Super. Ik ga volgend jaar zeker een halve dag naar een training van hem.

Rare vraag misschien maar heeft wat je kan gaan leren bij Wim Hof overeenkomsten met buteyko ademhalingstechnieken? Hoor en lees ook steeds over buteyko. Het is me niet helemaal duidelijk..

Gisteren sprak ik toevallig iemand die zegt nu een jaar sinds 1 workshop te hebben gevolgd bij Wim Hof van zijn hoofdpijn af te zijn. Iedere keer dat hij nu bij drukte en spanning hoofdpijn voelt opkomen gebruikt hij de bij Wim Hof geoefende ademhalingsoefeningen en verdwijnt de hoofdpijn :D

Mooie wisselwerking tussen Theo en Wim inderdaad. Wie dit nog niet gezien heeft, zie de link hierboven. Echt de moeite waard en het is nou toch vakantie, dus...

Mike

De Wim Hof methode (WHM) is anders dan Buteyko. Zie hier ook een presentatie, zie pag. 12. Door diep inademen en iets minder uitademen wordt het zuurstofgehalte verhoogd en de CO2 verlaagd. Bij Buteyko is dat net andersom. Heb zelf baat bij de Buteyko methode dus twijfel om de WHM te gaan proberen.

Wim.

Kun je jezelf een ervaren persoon noemen wat buteyko betreft?

Hoe is je ervaring ermee?

Op zich is dat onderwerp in het betreffende topic aardig stil gevallen en bleven daar de echte resultaten uit.. (zo komt het me althans over)

Dus van het lezen ervan zou ik het meer in de WHM zoeken.

Als jij de WHM gaat doen ben ik wel benieuwd wat je bevindingen worden.

Quote:
Wie dit nog niet gezien heeft, zie de link hierboven. Echt de moeite waard en het is nou toch vakantie, dus...

Helaas geen vakantie, maar zeker de moeite waard om te zien!

Forum statistieken

Onderwerpen
4.545
Leden
8.668
Nieuwste lid
Joy63
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan