Wortelkanaalbehandeling

• Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
Lievergezond, beetje een vreemde reactie ( maar misschien begrijp ik hem verkeerd)..... Ik heb gewoon niet zo veel geld te besteden, dus ik moet opletten waaraan ik het besteed.

Recensies kwamen van een engelse site, maar ik denk dat dat niet zoveel verschil uitmaakt qua zienswijzen tov het dieet etc. Het ging er ook om dat het boek vol herhalingen staat.

ik heb van de week salvia tinctuur tegen mijn tandvlees aangehouden, dat was geen succes. het is verbrand ...

Quote:
Lievergezond, beetje een vreemde reactie ( maar misschien begrijp ik hem verkeerd)

Hoi Zonne, volgens mij heb je het goed begrepen. Mijn punt is dat als ik ergens enthousiast over ben en je een -gratis- tip aan de hand doe (dat doe ik nooit zomaar), dat ik vervolgens in het stof moet bijten voor hetgeen ik je aangeraden heb. Je doet net alsof ik je verplicht om naar een boekhandel te snellen als ik je een boekentip aan de hand doe.

Dank je Mike. Maar jij zegt toch altijd dat dat niet door de kies heengaat ? Maar misschien wel door je tandvlees ??

Zo'n 25 jaar geleden heb ik een wortelkanaalbehandeling ondergaan en zo'n 20 jaar geleden nog een. Had er nooit echt last van, behalve de laatste jaren opgezette lymfeklieren. Bij de tandarts had ik röntgenfoto's laten maken en hij vond dat mijn gebit er goed uitzag.

Ik kreeg de tip over Hennie Solleveld en stuurde hem mijn röntgenfoto's op. Hij zag dat er ontstekingshaarden aanwezig waren. Bij de kaakchirurg kreeg ik de bevestiging, ook de naast liggende niet uitgegroeide verstandskies was aangestoken en ze moesten er allebei uit.

Ik was verbijsterd en boos dat mijn eigen tandarts dit niet heeft gezien. Verbijsterd dat de informatie over de risico's van wortelkanaalbehandelingen er al heel lang is en dat het nog steeds als normaal wordt gezien om dit te laten doen.

http://www.praktijksolleveld.nl/

Fattymama

Quote:
Bij de kaakchirurg kreeg ik de bevestiging, ook de naast liggende niet uitgegroeide verstandskies was aangestoken en ze moesten er allebei uit.

Dit is inmiddels gebeurd? Wat voor effect heeft het op je gezondheid gehad?

Quote:
Cigarette smokers are 70 percent more likely to need root canal treatment than nonsmokers. Men who have smoked more than 5 years are 100 percent more likely to need root canal. That means they have double the risk that nonsmokers have. The good news… smokers that quit and stayed smoke-free for 9 years, were no more likely to need root canal treatment than men who had never smoked.

http://www.avoidrootcanal.org/avoiding-root-canal/

Quote:
Root canals can [...] create toxins, which if inhaled is equivalent to breathing in mustard gas.

Dentist Vithus Hartz

Why and How to Say No to an Unnecessary Root Canal Procedure

http://articles.mercola.com/sites/articles/archive/2014/04/20/root-canal-procedure.aspx?e_cid=20140420Z1_SNL_Art_1&utm_source=snl&utm_medium=email&utm_content=art1&utm_campaign=20140420Z1&et_cid=DM43451&et_rid=492900876

Afgelopen donderdag heb ik mijn dode kies laten verwijderen. Betrof een kies welke 15 jaar geleden een wortelkanaalbehandeling had ondergaan.

Ik werd op dit probleem gewezen door mijn Buteyko-therapeut. Vervolgens een second opinion advies gevraagd bij Fred Neelissen. Op zich had ik geen directe kiespijn, maar achteraf bleek dat ik flink last had van de kies. Het genereerde chronische ontstekingen met alle gevolgen van dien.

Op advies van Neelissen heb ik de kies laten verwijderen door kaakchirurg Muijen. Deze werkt in het Slotervaart zieken in Amsterdam. Ben erg tevreden hoe Muijen te werk is gegaan. Ze houden speciaal rekening met "Neelissen klantjes".. Zo kreeg ik een verdoving zonder articaine, Citanest, waar ik erg blij mee was. Ook boorden ze het gat in mijn kaak uit met een andere boor op lage toeren. Daarnaast adviseerden ze mij om niet de reguliere mondspoeling te nemen, maar gewoon water met zoutoplossing. Ingreep viel erg mee.

Nu afwachten wat het resultaat gaat worden van mijn verwijderde kies. Ik hab er alle vertrouwen in dat het de nodige chronische klachten zal opheffen.

hoi alex

fijn te lezen dat Muijen rekening houdt met patienten van Neelissen

Ik moet donderdag ook naar kaakchirurg muijen.

Ik was tijdje geleden bij Neelissen die teste een storing in de holte waar ik 13 jaar geleden mijn verstandkies eruit heb laten halen.

Nu moet de kaakchirurg het weer openmaken en dan kijken of er soms een stukje kies of wortel of id in zit.

Sheila,

Om te voorkomen dat Muijen je toch nog, uit automatisme, verdooft met een verdovingsvloeistof welke articaine bevat, adviseer ik je dat je nog even vooraf via de telefoniste aangeeft dat je Citanest wenst te gebruiken. Just for sure..

dank je alexr zal ik zeker doen.

ist een aardige man de kaakchirurg? moest je vooraf nog ponskaart of id laten maken

Bekende info: maar deze link is naar een nederlandstalige site: http://www.bewustnieuws.nl/van-term...ging-97-voordien-een-wortelkanaalbehandeling/
Quote:
Wat u moet weten om een wortelkanaalbehandeling te voorkómen

Ik adviseer je met klem om NOOIT een wortelkanaalbehandeling toe te staan. Je gezondheid riskeren om een tand te behouden slaat nergens op. Helaas zijn er veel mensen die dit al hebben laten doen. Als dat bij jou zo is, zou je ernstig moeten overwegen om die tand(en) te laten trekken. Vergeet niet dat, vanaf het moment waarop je immuunsysteem is aangetast, je risico op het krijgen van een ernstig medisch probleem toeneemt. En aanvallen op je immuunsysteem komen in de wereld van vandaag al veel te vaak voor.

Als je tanden laat verwijderen staan je enkele opties ter beschikking:

• Een gedeeltelijke prothese: deze prothese is uitneembaar. Dit is de eenvoudigste en minst dure oplossing;

• Een brug: dit is een meer permanente manier van fixeren, die op echte tanden lijkt; maar er komt meer bij kijken en dit is kostbaar om te maken;

• Een implantaat: dit is een permanente kunstmatige tand, meestal van titanium, die geïmplanteerd wordt in je tandvlees en kaak. Er zijn soms wat problemen aan verbonden, wat te wijten is aan de reacties op de gebruikte metalen. Zirkonium is nieuwer implantaatmateriaal dat minder complicaties belooft.

Maar het alleen maar trekken van een tand, en het aanbrengen van de en of andere kunstmatige vervanging is niet genoeg.

Tandartsen wordt geleerd om de tanden te trekken, maar je paradontale ligament te laten zitten. Maar, zoals je nu weet, kan dit ligament dienen als broedplaats voor dodelijke bacteriën. De meeste deskundigen die dit hebben bestudeerd adviseren om ook het ligament te verwijderen. Tegelijk met een millimeter van de benige schede, om hiermee het risico van het ontwikkelen van bacteriën in het achtergebleven weefsel drastisch te verminderen.

Ik pleit nadrukkelijk voor het raadplegen van biologische tandartsen, want zij zijn speciaal opgeleid om deze extracties op de juiste manier en veilig uit te voeren. En dat geldt ook voor hun bedrevenheid in het verwijderen van kwik vullingen, als dat nodig is. Hun benadering van tandzorg is veel holistischer en houdt rekening met de invloed op uw hele lichaam –en kijkt niet alleen in en naar uw mond.

December 2013. Na een beet op een botje ben ik naar een vervangende reguliere tandarts geweest, deze stelde meteen een wortelkanaalbehandeling (wkb) voor. Hier ben ik niet op in gegaan. Ik vond deze behandeling te rigoureus zonder dat er eerst naar een andere oplossing gekeken werd. Na een bezoek aan de kaak chirurg omdat ook mijn kaakkopje heftig pijn deed, kreeg ik diclofinac om vooraleerst de ontsteking op te lossen. Vele weken geen enkel probleem gehad. De kaakchirurg sprak met geen woord over een wkb. Alles zag er 'goed' uit.

Nu ben ik recent voor mijn halfjaar controle naar mijn tandarts geweest en die constateert dat er sprake is van een pocket van 10 mm. ,lidtekenvorming en 3 gebarsten amalgaamvullingen. Hij stelt tevens een wkb. aan de kies met het pocket voor. Nu ben ik op zoek naar een andere oplossingen voor mijn probleem. De reden hiervoor is, ik heb zeker 4 jaar pijn en ontstekingen gehad na een andere wortelkaanlbehandeling. Op dit moment spoel ik mijn mond 2x per dag met zonnebloemolie (oilpulling) Mijn nieuwe afspraak staat genoteerd maar ik zie er tegen op als een huis.

Ermo, heb jij het boek van Ramiel Nagel gelezen, genees tandbederf?

Wellicht zou je daarna een voor jou prettige oplossing kunnen vinden en beter gefundeerd omdat je er dan veel meer van af weet.

Er zijn tandartsen die zeggen, liever kies eruit als een wkb.

Ermo als je dan toch oil pullt: koop een ozongeneratortje en pull oil van geozoneerde olijfolie en je kunt ook etherische oliedruppeltjes erbij doen.

Daarnaast: overweeg misschien ook coenzym q10 te gebruiken (verdunt je bloed) en vitamine c naast het protocol van ramiel nagel.

Uberhaupt: overweeg ozontherapie.

Wel rigoreus dat laatste: ik doe het zelf thuis.

Of: je kunt misschien zelfs hetzelfde bereiken met buteyko-ademhaling en/of meditatie, al is dat een lange termijninvestering.

Kijk ook naar straling verminderen in je huis door wired internet en slapen op een aardingslaken (dit laatste verbetert net als coenzym q10 de doorbloeding naar je tandvlees voor voedselvoorziening voor je kies).

Forum statistieken

Onderwerpen
4.558
Leden
8.669
Nieuwste lid
Joopdepiep
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan