Ik schaam me diep, maar het is nu pas, 22 januari 2020, dat ik hier de beroemde speech van DJT plaats die hij in september sprak in het aanzien van de VN. Het is DE speech waarin Trump verklaart dat globalisme geen toekomst heeft en nationalisme wel.
De reden waarom ik er nu pas mee aankom? Simpel: destijds kwam ik er niet aan toe door tijdgebrek. Het gebeurt me niet vaak want meestal vind ik wel een gaatje, maar eind september lukte het eenvoudigweg niet. Daarna gebeurden weer een miljoen andere dingen en toen kwam het er gewoon niet meer van
Als een aantal honderden, misschien zelfs duizenden, forumleden en -lezers zouden besluiten om eenmalig of op vaste basis te doneren zou ik minder uren kunnen werken of zelfs met mijn werk kunnen stoppen. Dan zou niemand meer iets hoeven missen, want dat was dit mijn werk en tevens mijn inkomen.
De speech van Trump op de VN markeert een keerpunt in de geschiedenis en is godzijdank net zo relevant vandaag als dat deze was in september vorig jaar. Misschien wel relevanter nu nog dan destijds. Daarom excuses dat het zo lang heeft moeten duren, maar hierbij alsnog.
Mike