Ziekenhuis

Oke, laten we eens eerlijk zijn tegenover elkaar in plaats van sarcastisch.
Waarom is dit zo heerlijk Vetje?

Ik vertel hier een verhaal en dat is inderdaad een story beginnend in 2008/2009.
Gevolgen zijn dramatisch en dat heb ik never nooit van te voren geweten.
Had ik het maar wel geweten. Had iemand me maar gewaarschuwd.

Verder zal het me zo een zorg zijn wat anderen ervan denken. Sommigen hebben begrip, sommigen niet.
So what.
Ik kies nu het onderwerp Ziekenhuis omdat hierboven staat dat vrouwen ten onrechte gopereerd zijn aan hun baarmoeder.
Ten onrechte of expres vraag ik me af.

Bij mijn dochter werd een borst-operatie geadviseerd . maar knobbeltje ging vanzelf weg.

Hoe het Ams. land ziekenhuis vanaf het allereerste begin mij in de maling heeft genomen dat wil je niet weten.
Ik zou ze aan kunnen klagen maar dan had ik het eerder moeten doen de termijn is verjaard. En wat een gedoe dat is om een ziekenhuis aan te klagen. Mijn schade wordt niet opgelost. en geld hoef ik niet.

Wie geinteresseerd is vertel ik het verhaal.

Ik respecteer je zoektocht Romagi, maar het zijn soms wel veel posts en (opzich begrijpelijk) enkel op jou van toepassing, met andere woorden, als ik voor mezelf spreek: ik kan er dan niet zoveel mee en sla het dan over. De suggestie om dus een eigen topic te hebben is niet eens zo’n gek idee want dan blijven al jou vragen en dingen die je tegen komt bij elkaar ipv verspreid over het forum.

Waarom is dit zo heerlijk Vetje?

Medusa en ik reageren wel vaker op elkaar, hebben dezelfde humor af en toe en ik merkte bij haar dezelfde manier van reageren op die ik deed. Daar moest ik om lachen en toen schreef ik dat ik dit een heerlijke reactie vond. Volgens mij heb ik er niets verkeerds mee bedoeld. En voor @butterfly2023 : je hebt je reactie weggehaald maar heb hem wel kunnen lezen: Ik bepaal graag zelf of ik ergens op reageer, oke?

Kun je zomaar een stuk van je maag laten verwijderen zonder dat dat blijvende schade oplevert?

Laatst bewerkt:
Frans Timmermans getuigde in De Telegraaf openhartig over een recente medische ingreep die hij moest ondergaan. De GroenLinks-PvdA-leider onthult wat er aan de hand was…

Kun je zomaar een stuk van je maag laten verwijderen zonder dat dat blijvende schade oplevert?

Wanneer stond dat stuk erin?

Is precies hetzelfde met weghalen gezwel. Kun je zomaar een gezwel aan je vinger verwijderen zonder dat dat blijvende schade oplevert?

Je hebt er toch zelf voor gekozen om dat weg te laten snijden?
er werd verteld dat het geen risico's had. Daar ging ik dus vanuit. Indien dit niet zo is, is de diagnose niet goed. Een huisarts of kliniek moet dan toch er met je over praten indien er complicaties komen? Dit doen ze niet. Dat bedoel ik. maargoed, ik stop er over.

En over het zelf beslissen: wat moet je dan doen, met een gezwel gaan lopen? Jodium geprobeerd, h202, destijds hielp dit niet.

het is moeilijk op afstand over dit soort zaken te praten. Laat maar zitten. Het is zinloos. Regulier heeft mijn insziens niets te bieden omtrent oorzaak/gevolg.
Dat is zeker waar dat het op zo'n forum erg moeilijk is om onderwerpen uit te diepen. Frustrerend kan het zijn om te zien hoe zwart op wit je jezelf toch veelal moeilijk kan verklaren en hoe snel we elkaar dan weer eens niet begrijpen.

Echter valt me ook op dat velen juist die onderwerpen ['dit soort zaken' uit de citaat] telkens weer aantikken [=erover schrijven]. Waarom er dan weer over schrijven? Laat het onderwerp liggen, in ieder geval hier op het forum en als je er dan toch over wilt praten probeer dat dan in real life met de mensen om je heen.

Overigens raad ik iedereen dat van harte af want je zal merken dat mensen je gaan vermijden omdat ze dat gezeur over ziek en zeer snel zat worden.

Op een forum kan het inderdaad lastiger zijn om iets duidelijk over te brengen. Maar laten we het niet ingewikkelder maken dan het is. Je had een gezwel op je hand. Laten zitten vond je geen optie. Een andere optie die je op dat moment had was weg laten snijden. Achteraf vind je dat ook niks. Wat had je dan willen doen?
Je weet toch na al die jaren dat je op dit forum zit wel dat de medische wereld niet te vertrouwen is? Maar als er wordt gezegd dat er geen risico's zijn bij de operatie die je had geloof je dat.

(Bijna) twee jaar geleden had ik een appendicitis, in het Nederlands een blindedarmontsteking genoemd. Niks doen was geen optie, dat had ik niet overleefd. Het was acuut en ik had geen tijd om te zoeken naar alternatieven. Het beste dat ik op dat moment kon doen was het operatief laten verwijderen. Of dat blijvende gevolgen heeft? Lijkt mij wel. De natuur heeft dat onderdeel in ons lichaam niet zomaar erin gezet. Het heeft een functie en dat is nu weg.
Soms is het kiezen tussen iets ergs en iets ergs dat net wat minder erg is. Het is niet anders. Ga ik daar constant dit forum mee vol schrijven? Nee, daar heb ik niks aan en daar heeft een ander ook niks aan. Wat gebeurd is is gebeurd. Accepteren dat het zo is en doorgaan met het leven.
Elke negatieve gedachte of elke gedachte waar je je niet fijn bij voelt is in principe stress voor het lichaam en dat maakt het allemaal niet beter.

Dat is helemaal waar Edwin wat je daar schrijft.
Ik ken mjn eigen sores het beste en weet vaak niet wat ik daarmee aan moet als ik smorgens opsta. Dan doe ik niets totdat ik een helder moment krijg. En die komen meestal wel.
Vanmorgen ging het om DMSO. Wordt aanbevolen in te nemen op een nuchtere maag.
In de praktijk komt het erop neer dat ik zowiezo in de ochtend niet eet. Helemaal mijn eigen keuze. Inmiddels voelt mijn buik weer wat prettiger.
Ik ga niet vanzelf naar de WC. Dat is passe. en dat rijmt.
Mijn laatste klacht is pijn in mijn stuitje. schade door bestraling. in 2009 kon ik ook niet zitten en niet fietsen. Is toen vanzelf verbeterd maar had geen idee dat dat terug zou komen. Waarom nu pas? Als er een remedie is (zou zijn) wordt het een lange zoektocht.

Maar ik heb genoeg afleiding. Mijn kleinkind heeft een huis gekocht en ze hebben er een paleisje van gemaakt. Zelf heb ik in de loop der tijd veel spullen in de kast liggen die weggegooid kunnen worden of weggeven of verkopen via marktplaats. .
Dan komt er reklame via computer - ze gooien me dood met reklame - zorg dat je keuken en je toilet schoon is en hoe kun je in een uurtje je huis schoonmaken.
Dat creeert tijd voor leukere dingen. Ik heb nog een hele lijst met leukere dingen. Gewoon in mijn eentje en gewoon in huis. Niemand nodig. Integendeel.

Kunnen we dan vanaf nu afspreken dat het gezeur en geklaag over de medische situatie van Butterfly en Romagi stopt? Ik heb jullie via email met elkaar in contact gebracht, dus jullie kunnen achter de schermen zeuren en klagen zoveel als jullie willen. Als het echter hier op dit forum door blijft gaan ben ik genoodzaakt om blokkades te gaan toepassen, ook al is het maar tijdelijk.

Mike

Elke operatie heeft risico,s.
Ik meen dat een blindedarm rudimentair is?

Als achteraf alles goed gegaan is mag je je hand dichtknijpen.
Een klein pijntje hier en daar verdwijnt waarschijnlijk weer.

Elke operatie heeft risico,s.
Ik meen dat een blindedarm rudimentair is?

Als achteraf alles goed gegaan is mag je je hand dichtknijpen.
Een klein pijntje hier en daar verdwijnt waarschijnlijk weer.

Een blindedarm is niet rudimentair en heeft belangrijke functies.

Aan verhalen zoals op de link van dokter.nl heb ik niks. Het is allemaal negativiteit en gaat over complicaties en fouten die KUNNEN optreden. Maar het kan ook niet gebeuren. Wat heb ik eraan om dat te lezen? Jij voedt jezelf de hele dag met negativiteit van jezelf en van anderen. Vind je het gek dat je steeds meer klachten krijgt.

Laatst bewerkt:
Een blindedarm is niet rudimentair en heeft belangrijke functies.

Aan verhalen zoals op de link van dokter.nl heb ik niks. Het is allemaal negativiteit en gaat over complicaties en fouten die KUNNEN optreden. Maar het kan ook niet gebeuren. Wat heb ik eraan om dat te lezen? Jij voedt jezelf de hele dag met negativiteit van jezelf en van anderen. Vind je het gek dat je steeds meer klachten krijgt.
Eens. Er is niet rudimentairs aan wat dan ook wat betreft het menselijk lichaam.
Als iemand dat wel vindt, dan vindt men blijkbaar dat God fouten maakt.

@edwin : denk je eraan ook je eigen input van negativiteit te bewaken? Las anders eens een pauze in met sommige forumleden. Er is een knop 'Negeer' bij het profiel van een forumlid te vinden en dat kan soms een heerlijke rust en afstand tot negativiteit scheppen.

We kunnen anderen niet veranderen, maar wel onszelf.

Eens. Er is niet rudimentairs aan wat dan ook wat betreft het menselijk lichaam.
Als iemand dat wel vindt, dan vindt men blijkbaar dat God fouten maakt.

@edwin : denk je eraan ook je eigen input van negativiteit te bewaken? Las anders eens een pauze in met sommige forumleden. Er is een knop 'Negeer' bij het profiel van een forumlid te vinden en dat kan soms een heerlijke rust en afstand tot negativiteit scheppen.

We kunnen anderen niet veranderen, maar wel onszelf.

Goede tip 👍

Forum statistieken

Onderwerpen
4.545
Leden
8.668
Nieuwste lid
Joy63
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan