Grappig, ik vond rijstwafels juist helemaal niet knapperig ...... net alsof je op een stuk piepschuim zat te knauwen....
Sinds ik grotendeels WAP-achtig eet heb ik totaal geen behoefte aan (voedsel)uitspattingen, zelfs niet in die periode eens in de maand. Vroeger móest ik dan chocola in huis hebben anders werd het totale oorlog. Heb nu al minstens een half jaar geen choc. gehad en ook geen behoefte. Helemaal niet aan zoet.
Laatst heb ik een beetje honing over de yoghurt met noten gedaan (extraatje voor op de zondag) en ik vond het echt niet lekker! Het zoet overheerste (terwijl het echt maar een heel klein beetje honing was) en de romige yoghurt- en notensmaak kon ik niet meer proeven. Nou ben ik, behalve de chocola, toch nooit zo'n zoetekauw geweest.
Gisteren had ik even een moment dat ik zin kreeg aan aardappelpannekoekjes, je weet wel, 'reibekuchen' op z'n Duits. Naturel, met kaas, met uitjes, met spekjes.....
Maar het kan ook zomaar een associatie zijn naar de tijd dat ik vaker van die dingen at. Was in mijn studietijd in Nijmegen. Toen waren we regelmatig in het studentenhuis 's nachts aan het bakken
. Was een hele leuke periode in mijn leven. Alles kon, niets moest, totale vrijheid. Dus misschien is die zin aan aardappelpannekoekjes ook zo maar een signaal dat ik (weer) meer behoefte krijg aan vrijheid, ontdekken, buiten grenzen gaan, uit de band springen etc.