'Regenboog'-illusie

Mijn bedoeling was niet om het onderwerp zo aan te passen om jou niet voor het hoofd te stoten.

Je stoot me niet zo snel voor het hoofd hoor Mike. Dat kunnen alleen mensen wiens visie ik hoog acht en die met verstand van zaken spreken. Op dit onderwerp kan ik jou daar niet op betrappen.

Het was meer een tip van mij om dit onderwerp wat serieuzer over te laten komen. Door nu in een topic zaken te bespreken waarvan de titel de inhoud niet dekt en de onderwerpen en commentaren vaak de plank volledig mis slaan, toon je jezelf vooral iemand die verward en bang is.

nu gay en lesbian geaccepteerd worden zien ze hun kans schoon om alle mogelijke seksuele perversie acceptabel te maken.

Dus de seksuele perversies worden acceptabel gemaakt door homo's? Net zoals homo's de oorzaak zijn van de grote droogte in Afrika?

Kijk: het misbruiken van kinderen komt voor het allergrootste gedeelte voor binnen het eigen, door jou zo geroemde, traditionele heteroseksuele gezin. En nu wil jij dit in de schoenen schuiven van homo's?

Vandaag is het transgenders, morgen pedofilie en overmorgen seks met dieren

Een mooi voorbeeld van de angst waar ik het over had.
 
Aart,

Wil je het nu niet snappen of hoe zit het? Wat jij voortdurend doet is jouw eigen homo-zijn verwarren met de agenda die ik onder de aandacht probeer te brengen. De elite heeft heel sluw homoseksualiteit mee laten liften met de burgerrechtenbeweging (hetzelfde deden ze met 'vrouwenrechten' en nu doen ze het opnieuw met 'migranten'). De agenda is dat minderheden en hun uitwassen het nieuwe normaal worden, zodat oude normen en waarden die toebehoorden tot de meerderheid abnormaal worden. Dat heeft werkelijk geen fluit te maken met jou, beste Aart! Waarom vat je alles zo persoonlijk op?

Nu homo's en lesbiennes geaccepteerd zijn en nu vrouwen op de arbeidsmarkt die hun kind dumpen in creches geaccepteerd zijn, ziet de elite zijn kans schoon om te gaan voor de totale mind control: 'identiteit' op het gebied van geslacht, ras en zelfs soort is maar waar je in gelooft; de hypermasculiene, vrouwonvriendelijke moslimcultuur (compleet met Shariawet) neemt steeds meer bezit van de samenleving; pedofilie is nu officieel een 'seksuele geaardheid', transgenders moeten het 'derde geslacht' worden, etc.

Of jij het nu leuk vindt of niet, de Gay Prides staan bol van de SMBD-thema's en anderssoortige perversie. Onze politici en zelfs de koning en koningin staan te trappelen om acte de presence te geven bij dit soort evenementen. Dit betekent dat een KARIKATUUR van jouw homoseksualiteit wordt neergezet! Ik heb al eerder de vraag gesteld waarom je je daar niet wat drukker om maakt. Maar nee, ik ben bang en verward.

Inmiddels ben ik herhaaldelijk versleten voor 'homofoob' en 'antisemiet' omdat ik het LEF heb om me uit te spreken tegen dit soort zaken. Ik heb geen probleem met joden of homo's, ik heb een probleem met PSYCHOPATEN. En ik ben een van de weinigen in Nederland die hier zo uitgesproken over is. Hierdoor zet ik telkens weer mijn hoofd op het hakblok! En ik ben bang? Volgens mij heb je hier toch echt moed voor nodig, Aart! Ik ben verward? Volgens mij weet ik precies wat recht is en wat krom! Van alle reacties tot nu toe vind ik dit je minst sterke, Aart. Ik heb het niet over jou, dus vat dat ook niet zo op.

Mike
 
Wil je het nu niet snappen of hoe zit het? Wat jij voortdurend doet is jouw eigen homo-zijn verwarren met de agenda die ik onder de aandacht probeer te brengen.

Ditzelfde denk ik over jou Mike. Als ik reageer en het over homo's heb of over homoseksualiteit, dan heb ik het a priori niet over mezelf. Homoseksualiteit is maar een klein onderdeel deel van wat ik verder allemaal ben.

Ik snap dat je de agenda van de elite onder de aandacht wil brengen maar door daar eenzijdig uitwassen aan te tonen die binnen een bepaalde context spelen, focus je daarmee op die groep. Dat komt eerder ongenuanceerd en kortzichtig over. Dat BEN je niet maar zo DOE je soms wel. En volgens mij weet je dat zelf ook wel. Dat zijn namelijk de momenten waarop je volgens mij aangeeft dat je niet "politiek correct wil zijn" of een topic begint met "dan zal ik maar meteen de knuppel in het hoenderhok gooien".

Waarom vat je alles zo persoonlijk op?

Dat ik reageer op een onderwerp waar ik toevallig mee te maken heb wil niet zeggen dat ik het persoonlijk opvat. Ik identificeer me namelijk totaal niet met de uitwassen die vaak benoemd worden.

Nu homo’s en lesbiennes geaccepteerd zijn en nu vrouwen op de arbeidsmarkt die hun kind dumpen in creches geaccepteerd zijn, ziet de elite zijn kans schoon om te gaan voor de totale mind control: ‘identiteit’ op het gebied van geslacht, ras en zelfs soort is maar waar je in gelooft; de hypermasculiene, vrouwonvriendelijke moslimcultuur (compleet met Shariawet) neemt steeds meer bezit van de samenleving; pedofilie is nu officieel een ‘seksuele geaardheid’, transgenders moeten het ‘derde geslacht’ worden, etc.

Dit is wat ik je vaak zie doen Mike. Daar waar je soms te veel focust op één bepaalde context, gooi je op andere momenten alles op één hoop. In één alinea benoem je:
- de acceptatie van homoseksualiteit.
- vrouwen die crèches gebruiken.
- de totale mind control door de elite
- identiteit obv geslacht
- identiteit obv ras
- identiteit obv soort
- de hypermasculiene en vrouwonvriendelijke moslimcultuur
- de Shariawet
- pedofilie
- transgender identiteit en
- het derde geslacht.

Vandaar dat ik de grote droogte in Afrika er ook maar even aan toe heb gevoegd.

Door dit soort onderwerpen in één adem te benoemen, en je dan vooral te focussen op wat je negatief vindt, nuanceer je niet meer en wordt de agenda die je wil bespreken niet duidelijker. Vaal gaat het dan opeens over een bepaald onderwerp zoals homoseksualiteit in het algemeen.

Of jij het nu leuk vindt of niet, de Gay Prides staan bol van de SMBD-thema’s en anderssoortige perversie.

En waarom dan niet alle evenementen en uitingen noemen die hier ook bol van staan en die bijvoorbeeld meer hetero gericht zijn of religieus of .... noem maar op. Daar komen de uitwassen minstens zo vaak voor.

Het stigmatiseren van hele bevolkingsgroepen ligt hier op de loer. Het is natuurlijk juist erg posotief als mensen trots zijn op zichzelf en opkomen voor bijvoorbeeld gelijke rechten daar waar het om bijvoorbeeld homorechten gaat.

Dit betekent dat een KARIKATUUR van jouw homoseksualiteit wordt neergezet!

Geloof me Mike, NIEMAND maakt een karikatuur van MIJN homoseksualiteit. Simpel omdat ik geen karikatuur LAAT maken en ik me niet identificeer met homoseksualiteit in het algemeen. En wie trekt de discussie nu persoonlijk naar mijn persoon. Zoals je zelf al zei: het gaat bij dit soort onderwerpen helemaal niet om mij.
 
In één alinea benoem je:
– de acceptatie van homoseksualiteit.
– vrouwen die crèches gebruiken.
– de totale mind control door de elite
– identiteit obv geslacht
– identiteit obv ras
– identiteit obv soort
– de hypermasculiene en vrouwonvriendelijke moslimcultuur
– de Shariawet
– pedofilie
– transgender identiteit en
– het derde geslacht.

Vandaar dat ik de grote droogte in Afrika er ook maar even aan toe heb gevoegd.

Wat hoort hier niet in het rijtje thuis? Juist ja, de droogte in Afrika. Alle andere onderwerpen worden in 1 alinea genoemd omdat deze allemaal onderdeel uitmaken van de cultureel marxistische agenda, zoals deze in westerse landen wordt uitgezet. Ontwikkelingslanden zijn de volgende op de agenda, maar voor nu zijn wij aan de beurt. Juist door de verbanden te leggen hiertussen krijg je weer een helicopter view en wordt de agenda duidelijk. Behalve voor jou dan, want jij beschouwt dat als 'negatief' en richt je aandacht liever op iets anders. Je zou ook kunnen zeggen dat jij het simpelweg niet onder ogen wil zien.



En waarom dan niet alle evenementen en uitingen noemen die hier ook bol van staan en die bijvoorbeeld meer hetero gericht zijn of religieus of …. noem maar op. Daar komen de uitwassen minstens zo vaak voor.

Voorbeelden graag. Ken jij Straight Prides? Ik niet. Bovendien loop je nu al lang genoeg mee hier om te weten dat ik ALLE zieke uitwassen hier onder de aandacht breng, vanuit welke hoek ze ook mogen komen. Zo heb ik me in het verleden ook zeer kritisch uitgelaten over een 'dance event' in Nederland met openlijk satanische beelden en boodschappen, of de MTV Awards die bol staan van de satanische rituelen. Nogmaals, het is de PSYCHOPATHOLOGIE die ik aan de orde stel, onafhankelijk van ras, seksualiteit of religie.

Mike
 
Homosexualiteit en transgender is bij mijn weten iets van aller tijden en wat mij betreft helemaal oké. Wat het zorgelijk maakt is dat het heden ten dage als social construct mensen aan het twijfelen maakt over hun geaardheid. Ook zie ik dat dit middels het opgeklopte trauma van de battle of the sexes nogal eens gebruikt wordt als vluchtmechanisme. Behoefte aan intimiteit hebben we tenslotte allemaal. lukt dat niet binnen een heterosexuele context dan komen mensen van hetzelfde geslacht vanzelf bij elkaar terecht of gaan experimenteren met andere geaardheden. Het is bijvoorbeeld heel gebruikelijk in militaire omgevingen of sterk patriarchale gemeenschappen. Niet dat dat bewust gebeurt, maar op zoek naar genegenheid in een anker in je bestaan in een tijd van liquid modernity is alles mogelijk.
 
Ik ben het met alles eens, behalve:



Homosexualiteit en transgender is bij mijn weten iets van aller tijden

Mike
 
Nou, nou, nou, Alethea en Aart, jullie overweldigen mij wel met 'bewijs' voor jullie stellingen! Ik zal ze 1 voor 1 de revue laten passeren:

The Bilerico Project. Van hun About us-pagina:



The Bilerico Project is the web's largest LGBTQ group blog with dozens of lesbian, gay, bisexual, transgender, queer, and genderqueer contributors. Known for intelligent political and cultural commentary, the site's carefully selected contributors have helped to shape the LGBT movement for years - both on and off line.

Dus een NOOIT EERDER VERTOONDE sociale constructie gaat ons nu vertellen dat het altijd al zo is geweest? Yeah, right. Een typisch blank verschijnsel is dat ze hun uiterste best doen om hun ziekte eerst wereldwijd te exporteren en vervolgens te verkopen als ware het altijd en overal zo geweest. Ik heb hier al vaak genoeg over geschreven, zie ook hieronder.

Dan over de 'two-spirit people':

Opnieuw de About me-pagina:



My name is Dr Zuleyka Zevallos. I am an Australian researcher of Latin American background. I hold a PhD in Sociology. I work with the Australian Academy of Science managing their Science Australia Gender Equity (SAGE) program. I am also an Adjunct Research Fellow with Swinburne University.

Zij verkondigt dus het evangelie van de 'Gender Equity'. Onmiddellijk gediskwalificeerd dus, want zij ziet alles door de bril van de 'vloeibaarheid' van geslachten.

Dan Earth Matters, een allegaartje van veganisten en ufo-spotters. Dit artikel is geschreven door de would-be sjamaan Daan van Kampenhout. Sorry, niet serieus te nemen.

Dan is er nog Sanny Blom, die niet in hokjes gelooft: Maar wel in nieuwetijdskinderen natuurlijk.

In de topic De relatie tussen mensen en varkens kwam Thijs destijds ook al aan met zijn 'two-spirit people' en de volkomen gestoorde communistische/feministische Margaret Mead met haar 'onderzoek' naar Samoanen. Allemaal gesjeesde blanken die hun eigen perverse agenda verkopen als zijnde 'inheems'. Als je wil kan ik wel opduiken wat ik er destijds over geschreven heb, het is allemaal vrij makkelijk te debunken.

Mike
 
die discussie met Thijs kan ik mij nog wel herinneren. Het blijft een beetje het ene woord of link tegen de andere. Het sterke punt van jou was toen Mike, dat alle bewijzen van de homo's in de oudheid, dat dit allemaal (die Thijs aanhaalde) blanke rapporten zijn.



grootte droogte in Afrika :mrgreen:
Bij : homo's verantwoordelijk voor de grote droogte in Afrika
krijg ik 8000 hits. Het is zie ik een uitspraak van Mugabe

maar eh is het nu echt belangrijk om vast te stellen of er nu wel of niet altijd al homo's zijn geweest?
 
maar eh is het nu echt belangrijk om vast te stellen of er nu wel of niet altijd al homo’s zijn geweest?

Ja, dat is belangrijk, omdat alle bewijs wijst naar Griekenland als de oorsprong van homoseksualiteit. Ze staan tot op de dag van vandaag bekend om hun anale geslachtsverkeer, wat ook op hun aardewerk gewoon wordt afgebeeld. De oorsprong ligt dan ook in blank Europa en nergens anders!

Mike
 
Ik op 6 november 2015:

Wie mij lang genoeg heeft gevolgd weet dat het mij regelmatig overkomt dat ik word geconfronteerd met informatie en ideeen (bijv. via dit forum) van anderen waarover ik inhoudelijk op dat moment over te weinig kennis beschik om een gedegen weerwoord te geven, maar die intuitief onmiddellijk bij mij weerstand oproepen. M.a.w.: ik WEET gewoon dat het niet deugt, maar heb dan nog onvoldoende rationele argumenten.

Thijs was jarenlang een forumlid en met hem heb ik menige discussie gevoerd. Over het onderwerp homoseksualiteit zijn we het nooit eens geworden. Dat hoeft ook niet, maar in zijn argumentatie haalde hij voortdurend antropologische ‘studies’ aan die zijn gedaan in Samoa, waaruit zou blijken dat homoseksualiteit daar een geaccepteerd fenomeen was. De zoekmachine van dit forum levert de volgende resultaten op:

8 februari 2013:



Onderzoekers vertelden dat homoseksuele mannen in Samoa zo wijd geaccepteerd waren, dat er ook een speciaal woord voor bestond. Ze konden aantonen dat kinderen met een homoseksuele oom daar duidelijk voordeel bij hadden.



9 februari 2013:



Vervolgens lees je zo’n onderzoek over Samoa, een relatief vergelijkbare cultuur, en ook daar was het al! Onderzoekers konden gewoon aanschuiven omdat er al een hele cultuur bestond van homoseksuele mannen. (Weston Price is daar ook geweest, maar had andere interesses)



11 oktober 2013:



Het probleem is in dit geval helaas ook dat je uiteenzettingen afdoen aan het onderzoek van Weston Price, die op Samoa is geweest (een eiland met een lange geschiedenis van homoseksualiteit bij mannen, onderzocht) en die in Schotland is geweest (een gebied met een geschiedenis van roodharigheid, onderzocht).



14 oktober 2013:



Bij degeneratie gaat het om verschijnselen zoals autisme maar ook een overdaad aan oestrogeen door voeding en alle plastics (ook dat is inderdaad degeneratie). Niet om verschijnselen die in de natuurlijke omgeving zo functioneren, zoals op Samoa, in Schotland of Siberie, of bij Indianenstammen die in verschillende talen allemaal andere woorden hadden voor homoseksualiteit.



18 december 2013:



Terwijl we gewoon weten dat Samoa een hele traditie had van mannen die geen gezin stichtten en die een status in de gemeenschap hadden, in de zorg, in de spiritualiteit. Een kleine groep, nooit een meerderheid. En die konden zich inderdaad kleden als de vrouwen.



20 december 2013:



In Borneo en op Sulawesi zie je dat gewoon, in de meest afgelegen gebieden. Hetzelfde geldt voor Samoa etcetera. Meerdere geslachtsrollen.. dat is ook wat antropologen is opgevallen, en wat ze opschreven.

We zijn het nodige kwijtgeraakt na de hack van februari dit jaar, maar ik heb nog voldoende terug kunnen vinden en het punt is duidelijk. Nu pas, 2 jaar later, ben ik op informatie gestuit die de ‘argumenten’ van thijs over Samoa volledig onderuit halen. Wat blijkt? Thijs baseert zich op het werk van de volkomen frauduleuze ‘onderzoeker’ Margaret Mead:

http://www.newworldencyclopedia.org/entry/Margaret_Mead

OK, waar te beginnen? Hier dan maar:



Mead was a gifted writer with an outgoing personality and a complex worldview that combined her Anglican Christianity and an emphasis on the importance of early childhood development with positive views of free sex and a strong presumption of cultural relativism tending toward moral relativism. Mead sought to understand cultures not just through anthropological generalizations but through details of specific individuals’ life experience, attitudes, and worldviews.

Mead was not only an innovative anthropologist; she was also an outspoken activist. Applying her conviction that cultural conditioning is a more major determinant of human behavior than genetic inheritance, she challenged prevailing assumptions about gender roles and aroused hope for a better human society.

(…)

As a celebrity, Mead spoke out on a wide range of social issues including women’s rights, parenting, racism, drug abuse, pollution, and war. She was an advocate of birth control, repeal of anti-abortion laws, and right to die legislation.

She firmly believed that human behavior was learned and so could be reshaped by a society determined to make changes for the better. In a time of pessimism about the future of human society, she became known for her optimistic view: “Never doubt that a small group of thoughtful, committed citizens can change the world. Indeed, it is the only thing that ever has.”

Mead kwam van een christelijke achtergond. Dat geeft natuurlijk al een behoorlijke kleuring aan haar ‘onderzoeken’. Daarnaast was zij een ACTIVISTE die traditionele geslachtsrollen in twijfel trok. Ze had dus een ideologische AGENDA! En wat voor een: ze was een feminist die voor abortus was en die elke vorm van biologisch determinisme ontkende – alle menselijk gedrag zou cultureel bepaald zijn en niet biologisch. WOW! En dit voert thijs aan als een ‘autoriteit’ over de gedragspatronen van de Samoanen? Laten we eens nader gaan kijken naar haar ‘studie’:



Mead conducted her study among a small group of Samoans in a village of six hundred people on the island of Tau, Samoa. She got to know, lived with, observed, and interviewed 68 young women between the ages of 9 and 20, and concluded that the passage from childhood to adulthood (adolescence) in Samoa was a smooth transition, not marked by the emotional or psychological distress, anxiety, or confusion seen in the United States. Portraying a society characterized by a lack of deep feelings and by a lack of conflict, neuroses, and difficult situations, the book offered Samoa as a clear example supporting the thesis that teenagers are psychologically healthier if they engage in sexual activities with multiple partners before marriage. The book was much more than a report of research conducted. It included an insightful introduction, a popularized opening chapter on “A Day in Samoa,” and two popularized concluding chapters drawing lessons from the Samoan culture that Mead thought could be applied to improve the adolescent experience in the U.S.

Meads eigen ideeen over monogamie worden geprojecteerd op de Samoanen. Zij zouden meerdere partners voor het huwelijk hebben (ongetwijfeld ook van beide geslachten) en dit zou psychologich voor hen beter uitwerken. Mead was immers een voorstander van de ‘vrije liefde’ die we in de hippietijd in het westen zagen (bijv. partnerruil) en die VERWOESTEND heeft uitgewerkt voor menige relatie.

Gelukkig was er Derek Freeman, die geen snars geloofde van de bevindingen van Mead en zijn eigen onderzoek ging doen in Samoa:



Derek Freeman, an advocate of the view that character is determined by the interplay of genetics and culture, and an advocate also of a monogamous sexual ethic, found a Samoan culture that substantiated his beliefs and disproved Mead’s model.

(…)

On the topic of sexuality in the controversy, a common point of focus of media articles was a few pages in which Freeman directly challenged the veracity of Mead’s sources related to sexual practices. In those pages, he reported that Mead had been misled in the extreme by two of the girls with whom she spoke, and at worst may have been fabricating her whole research.

Freeman werd echter aangevallen door diverse collega’s van Mead en wel om deze reden:



Anthropologists, even those who may have been critical themselves of Mead’s methods or her constant communications to the general public, gathered round in support of Mead. Freeman was critiquing not only Mead’s work but a whole type of anthropological studies.

Er was een COMPLETE LICHTING westerse antroplogen die door dezelfde bril keken als Margaret Mead! En dit zijn de bronnen van thijs, waaruit zou blijken dat ze in Samoa een bogal losse seksuele moraal hadden. Tuuuuuuuuuuuuurlijk. Maar we zijn nog niet klaar:

In 1999, a Samoan chief published “Coming of Age in American Anthropology: Margaret Mead and Paradise.” The book contains the chief’s strong critique of Mead’s work and asserts reasons to consider the book and the research program behind it as revealing a profound hubris characteristic of much of anthropology as it has painted pictures of primitive societies while assuming that the primitives should not even be consulted as to the validity of the picture (Isaia 1999). Lacking support from a major university or research institute, the book seems to have been largely ignored.

Interessant! In 1999 publiceerde een stamhoofd uit Samoa een boek waarin hij niet alleen gehakt maakt van de ‘studie’ van Mead, maar zelfs met de ‘profound hubris’ (diepgaande arrogantie) waarmee westerse antropologen menen onderzoek te doen naar primitieve samenlevingen. Het boek van Chief Malopa’uopa Isaia werd vanuit deze zelfde westerse arrogantie (wij weten het immers toch altijd beter?) genegeerd. Het enige wat ik gratis kon vinden was deze pdf, die de eerste 25 pagina’s bevat van het boek van dit Samoaanse stamhoofd:

http://www.bookpump.com/upb/pdf-b/1128452b.pdf

Deze 25 pagina’s smaken naar meer, maar dan moet je het boek kopen. Duidelijk is uit deze uiteenzetting van de Chief dat Mead een nogal hooghartige tante was die de plank niet zo’n heel klein beetje mis heeft geslagen! En Mead deed hetzelfde met andere inheemse culturen:



Another of Mead’s influential books was Sex and Temperament in Three Primitive Societies (Mead 1935). In this, she argued that gender roles differ in different societies, and thus depend at least as much on culture as biology. This became a major cornerstone of the women’s liberation movement, since it claimed that females were dominant in the Tchambuli (now spelled Chambri) tribe of Papua New Guinea, without causing any societal problems.

Mead was afkomstig uit een linkse antroplogische school genaamd ‘cultureel relativisme’, waarbij men van mening is dat alles cultureel wordt bepaald en dat biologie weinig tot niets hiermee van doen heeft. Het gaat niet alleen om Mead, het gaat om deze complete westerse gedachtenschool die tot op de dag vandaag een fundamenteel onderdeel uitmaakt van de westerse antroplogie! Aan de wieg van deze beweging stond Franz Boas:



Young Margaret was a student and disciple of the anthropologist Franz Boas. Though few people recognize his name today, the social influence that Franz Boas has exerted through the efforts of his renowned students is exceeded by only one other German Jew: Karl Marx. Like Marx, Boas was an extreme leftist utopian. His contribution to the science of anthropology was the doctrine of cultural relativism, which holds as axiomatic that no culture is any better than any other culture, but merely different. This doctrine is a great leveler, for its seemingly value-free approach to cultural studies has the effect of placing Western civilization on the same level with any clan of Brazilian headhunters.

Boas was a foreign transplant. He arrived in America in 1886 already imbued with radical ideas, and like so many radical immigrants, hating America even before his feet left the gangplank. He became one of a rising generation of young scholars, many of them Jewish immigrants like himself, who were hostile to America’s Anglo-Saxon establishment and who were bent on subverting its values. Once he had established himself at Columbia University, Boas began his political campaign by nurturing a following of admiring students, many of them women, who would go on to become apostles of his new approach to social analysis which would do so much to subvert traditional social values and sexual morality.

Franz Boas, his disciples, and other like-minded academics launched a full-scale intellectual war against the notion of cultural hierarchy, the idea that cultures could be graded or ranked on a scale of comparison. They questioned all standards of classification, they denied that there was any intrinsic difference between the races, they revived the debate about nature and nurture. They denied that there was any such thing as “human nature”. It was, in short, an assault on Western standards and values.


http://www.weirdrepublic.com/episode12.htm

En ik moet deze stakkers serieus nemen? Het boek van Margaret Mead, Coming of Age in Samoa, heeft haar gebombardeerd tot de meest beroemde antropoloog ter wereld. Als de beroemdste ter wereld al met zulke voorgekauwde onzin op de proppen komt, dan deugt het beoordelingsvermogen van het merendeel van de antropologen niet!

En hoe serieus deed Mead eigenlijk haar ‘onderzoek’?



The gullible young Mead breezed into Samoa in 1925 without any knowledge of the language. She picked up what she could in one short course. She did not live with the Samoans, but stayed in the home of a Navy pharmacist. She spent much of her time working on an unrelated project and she quit the island after only nine months. What she took away with her is revealed, upon closer examination, to be little more than an adolescent prank lovingly bundled up inside Mead’s own cultural relativist illusions.

http://www.weirdrepublic.com/episode12.htm

Ik denk dat ik mijn punt wel heb gemaakt over de antropologische ‘studies’ waat thijs zich op baseert. Mocht je nog meer over het frauduleuze werk van Margaret Mead willen lezen, dan is dit artikel ook zeer informatief:

http://www.gnappell.org/articles/freeman.htm

Mike
 
Het blijft een beetje het ene woord of link tegen de andere.

Niet als je de cultureel marxistische agenda doorziet. Uit mijn post over Margaret Mead:



Young Margaret was a student and disciple of the anthropologist Franz Boas. Though few people recognize his name today, the social influence that Franz Boas has exerted through the efforts of his renowned students is exceeded by only one other German Jew: Karl Marx. Like Marx, Boas was an extreme leftist utopian. His contribution to the science of anthropology was the doctrine of cultural relativism, which holds as axiomatic that no culture is any better than any other culture, but merely different.

Interessant, nietwaar, hoe een en dezelfde 'tribe' telkens opnieuw opduikt wanneer dit soort anti-creatiefilosofieen maatschappelijk acceptabel dienen te worden gemaakt? Cultureel determinisme wordt hier overigens niet duidelijk genoeg uitgelegd. Het is het tegenovergestelde van biologisch determinisme, waarbij men ervan uitgaat dat de biologie bepaalt. Cultureel determinisme gaat uit van de 'vloeibaarheid' van geslacht, ras en andere vormen van identiteit. Het is cultureel determinisme dat de transgendergedachte mogelijk maakt, de 'natuurlijke' overgang van man naar vrouw of andersom. Het maakt ook vrije seks en elke vorm van seksuele perversie acceptabel. Het is de satanische occulte boodschap 'do as thou wilt'.



Boas was a foreign transplant. He arrived in America in 1886 already imbued with radical ideas, and like so many radical immigrants, hating America even before his feet left the gangplank. He became one of a rising generation of young scholars, many of them Jewish immigrants like himself, who were hostile to America’s Anglo-Saxon establishment and who were bent on subverting its values. Once he had established himself at Columbia University, Boas began his political campaign by nurturing a following of admiring students, many of them women, who would go on to become apostles of his new approach to social analysis which would do so much to subvert traditional social values and sexual morality.

Er zat dus een BEWUSTE ideologie achter van het omverwerpen van traditionele westerse normen en waarden. En deze lui werden antropologen, die iets zinnigs moesten zeggen over de gebruiken van inheemse volken!



Franz Boas, his disciples, and other like-minded academics launched a full-scale intellectual war against the notion of cultural hierarchy, the idea that cultures could be graded or ranked on a scale of comparison. They questioned all standards of classification, they denied that there was any intrinsic difference between the races, they revived the debate about nature and nurture. They denied that there was any such thing as “human nature”. It was, in short, an assault on Western standards and values.

De menselijke aard werd volledig ontkend! Dit is een aanval tegen de natuur, tegen de creatie zelf! En deze intellectuele oorlog kwam voort uit het marxisme. Enig idee hoeveel slachtoffers het communisme op zijn geweten heeft? Dit zijn de koningen van de genocide en, uiteraard geheel toevallig, ook het favoriete politieke model van de 'tribe' waar Boas ook toe behoorde. Waar zij op uit zijn is het omvormen van de maatschappij, weg van het traditionele gezin en naar een sodom en gomorra, waarin iedereen het met alles en iedereen doet. Maar volgens Aart is dit allemaal angst en ben ik degene die verward is! :roll:

Mike
 
Maar volgens Aart is dit allemaal angst en ben ik degene die verward is!

Ik heb blijkbaar nogal indruk gemaakt met enkele uitspraken. In ieder geval blijkt het nodig mij in veel posts te noemen in verschillende topics de laatste dagen.

Voor mij geen probleem. Eerder opvallend. Opvallend om mijn woorden nu steeds in verband te brengen met extreme voorbeelden. Terwijl het in mijn voorbeelden juist helemaal niet om de extremen gaat. Maar ik slaag er blijkbaar niet in om dat duidelijk te krijgen.

Mogelijk is het in verband brengen van mijn woorden met extreme voorbeelden bedoeld (bewust of onbrwust) om mijn woorden te ridiculiseren.

Enfin. Ik krijg een beetje het gevoel dat het op het forum er niet om gaat om via discussie, luisteren naar elkaar en meningen te delen de waarheid te ontdekken in al zijn nuances. Blijkbaar staat de waarheid al vast.

In zoverre hebben mijn bijdragen weinig zin. Excuus dat ik me soms in een discussie meng. Ik snap inmiddels wat het forum vooral wil horen en lezen.

Bijdragen die het gedachtengoed vooral en alleen ondersteunen geef ik niet want er zijn immers al voldoende deelnemers aan dit forum die dit doen.

Bijdragen die soms nog een iets ander licht laten schijnen op de onderwerpen en kommentaren (waar ik het overigens in grote mate vaak mee eens ben) zal ik ook niet zo snel meer geven. Ze ontaarden mij iets te vaak in discussies waarin nogal dogmatisch vastgehouden wordt aan wat men toch al denkt te weten.

Ik ga, als het me uitkomt, weer lekker meelezen zo af en toe. Bedankt in ieder geval voor alle reacties en overwegingen.
 
Hé Aart,
Ik lees graag jou bijdrages en hoop dat je dat zult blijven doen. Het steeds verwijzen naar jou naam was mij ook al opgevallen ik vind dat niet nodig.

Ik denk niet dat je over "het forum" kunt schrijven als zijnde een entiteit waar jij los van staat een forum maak je samen, ook als het soms meer op een platform lijkt ?
 
De pot verwijt de ketel, Aart. Jij ging ook lopen met een uitspraak van mij en paste deze meermaals toe op een manier die jou beter uitkwam. De reden waarom ik jouw uitspraak herhaaldelijk heb genoemd is om aan te tonen dat jij met al je 'nuance' kennelijk het grote plaatje niet overziet. Dan moet je mij niet voor de voeten leggen dat ik handel uit angst en verwardheid. Die extremen bestaan en de agenda is om ze alsmaar minder extreem en uiteindelijk volkomen normaal te maken. En die agenda is heel oud, ook daar ben ik in het verleden uitgebreid op ingegaan. Aart, met al je nuances kan ik niet anders dan constateren dat jij een soort 'light-versie' van het cultureel marxisme aanhangt.

Mike
 
Aart, met al je nuances kan ik niet anders dan constateren dat jij een soort ‘light-versie’ van het cultureel marxisme aanhangt.

Succes Mike met constateren. Dit is voorlopig mijn laatste bijdrage aan dit platform. Want daar is dit forum toe verworden wat mij betreft. Ik vind dat een treffende opmerking van Tanja.

Misschien heb je zelfs gelijk. Gelijk in alles wat jij hier predikt. Maar zodra er gepreekt wordt ben ik weg. Dat is mijn overlevingsmechanisme wat tot nu toe feilloos voor me heeft gewerkt. Dat heeft me ook weg gehouden van kerken, politieke partijen en andere groepen en grapjassen die mij 'de waarheid' willen vertellen.

Ik blijf liever zelf nadenken en mijn eigen conclusies trekken. Ik informeer mezelf. Vandaar dat ik graag mee blijf lezen. Ik overdenk wat ik hoor en zie. Ik refereer het aan mijn eigen gevoel en mijn eigen waarnemingen en ervaringen. Ik vertrouw op mijn eigen beoordelingsvermogen en gezond verstand. Ik accepteer dat ik er soms naast zit en vertrouw er op dat het inzicht wat nodig is op een later tijdstip dan wel komt. En ik ben dankbaar voor alle inzichten die ik momenteel al heb en die waardevol blijken te zijn.

Veroordelen is voor mij niet nodig en gelukkig glijden veroordelingen die anderen over mij vellen ook weer erg makkelijk van me af. Die energie laat ik graag bij degene waar die energie vandaan komt.

Blijkbaar zijn er mensen, zoals ik, die:

een soort ‘light-versie’ van het cultureel marxisme aanhangen.

Gelukkig voor jou heb je me in een hokje kunnen stoppen. Zoals je me blijkbaar in wel meer hokjes stopt. Door mijn naam keer op keer te noemen en een deel van mijn uitlatingen in verband brengen met allerlei uitwassen, trek je mijn woorden uit z'n verband. Een bekende tactiek om mensen te diskwalificeren en op een zijlijn te plaatsen. Op die manier hou je controle. En blijkbaar is controle belangrijk voor je. Het is DE reden om mensen te beoordelen en te veroordelen. En hoewel ik niet van one-liners hou dringt de volgende zich toch in toenemende mate aan me op als ik jouw reacties soms lees: als je behoefte hebt aan controle dan ben je die controle al lang kwijt. En dat spijt me voor je Mike.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.530
Berichten
538.160
Leden
8.661
Nieuwste lid
MamavanJ
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan